لوگو پروان آکادمی

 

دانشگاه لقمان حکیم آنکارا

درواقع دانشگاه لقمان حکیم آنکارا فعالیتش را به تازگی و در سال ۲۰۱۸ آغاز نموده است. دانشگاه لقمان حکیم آنکارا فعالیت‌های علمی خویش را با ارائه ۷ دوره‌ی تحصیلی در کارشناسی، ۲ دوره تحصیلی در مقطع کاردانی در ۵ دانشکده و ۱ کالج شروع نمود. دانشگاه لقمان حکیم آنکارا بیشتر در رشته‌های پزشکی متمرکز است.به علاوه‌ی این ۳ دوره تحصیلی ارشد با پایان‌نامه در زمینه پزشکی نیز در موسسه علوم سلامت خویش ارائه می‌دهد.

درواقع به صورت کلی آموزش در این دانشگاه برخلاف دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان به زبان ترکی استانبولی میباشد. به همین علت متقاضیان ادامه تحصیل در این دانشگاه بایستی مدرک زبان ترکی تومر (TOMER) را به همراه داشته باشند. شیوه پذیرش در این دانشگاه به  طور کلی به دو صورت بدون آزمون و آزمون یوس YOS میباشد. قابل ذکر است که کلاسی مقدماتی برای زبان مد نظر گرفته نشده است.

دانشگاه های ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت 2020 – 2019

بر طبق تصویب شورای عالی ارزشیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور که سالانه برگزار میگردد لیست دانشگاه‌های مورد تایید سالانه به وسیله وزارت بهداشت در حال تغییر میباشد که بعضی اوقات کم و زیاد میگردد.
مورد تایید بودن به این معناست که دانش آموزانی که ضمن تحصیل به خارج از کشور میروند پس از اتمام تحصیل میتوانند به کشور خودشان بازگرند و کسب و کار به راه بیندازند.
همین طور زمان ثبت نام دانشگاه‌های ترکیه سالانه بین نیمه اردیبهشت تا نیمه تیر است برای ورود به این دانشگاه ها آزمون yos سالانه برگزار میگردد که زبان آزمون دانشگاه‌ها به زبان‌های انگلیسی و ترکی برگزار میگردد. همین طور بعضی از دانشگاه‌های ترکیه با استقبال بسیار از آزمون یوس، آزمون را به زبان‌های عربی و حتی فارسی نیز برگزار مینمایند.

آزمــون Yös

آزمون ویژه دانشجویان خارجی میباشد. قسمتی از آن از طریق سایت دانشگاه به طور اینترنتی انجام میگردد و بخش از آن در دانشگاه به طور امتحان کتبی برگزار میگردد. در ایران دفتر فرهنگی Yunus Emre که نمایندگی داشگاه استانبول میباشد، این امتحان را برگزار مینماید. این امتحان دو قسمت دارد. بخش اول تست‌های توانایی و مهارت میباشد که تعداد آن 80 عدد و شامل سوال‌های ریاضی و هندسی میباشد. قسمت دوم آن سوالات مرتبط به زبان ترکی میباشد تعداد آن 50 عدد و زمان آن 60 دقیقه میباشد.

آزمــون Ales

این آزمون مخصوص دانشجویانی است که می خواهند در ترکیه به تحصیل در مقطع دکترا یا فوق لیسانس بپردازند. حد نصاب نمره ی این امتحان 55 است. این آزمون دو بار در سال، بهار و پاییز برگزار ی شود. تعداد دفعات شرکت در مدت امتحان 180 دقیقه است. مواد امتحان بسته به رشته ی انتخابی متفاوت است.

آزمون TYS

این آزمون به معنی ارزیابی توانایی زبان ترکی استانبولی دانشجویان غیر ترک زبان میباشد و هم اکنون جایگزین آزمون Tömer در ترکیه است. سوال‌های این آزمون از سوال‌های Tömer راحت‌تر می‌باشد و هزینه ورودی آن نیزکمتر (200 لیر) میباشد. همین طور در بسیاری از دانشگاه‌های ترکیه آزمون Tömer را قبول نمینمایند. این آزمون نیز تنها در مرکز فرهنگی Yunus Emre در تهران برگزار میگردد. این آزمون تشکیل شده از چهار قسمت است:
• مهارت خواندن okuma) : 40سوال و 60 دقیقه زمان)
• مهارت نوشتن (yazma) : در این قسمت 2 داوطلبان به 2 سوال پاسخ میدهند، سوال اول 20 دقیقه و سوال دوم 40 دقیقه زمان دارد.
• مهارت گوش دادن :(dinleme 30سوال و 45 دقیقه زمان)
• مهارت صحبت کردن: (konuşma) این قسمت که در 2 شکل به طور مصاحبه‌ای صورت میگیرد، بخش اول صحبت آزاد و جواب دادن به یک سوال در 5 دقیقه و بخش دوم که به صورت مکالمه 2 طرفه و جواب دادن 7 سوال در 10 دقیقه میباشد.

شهریه دانشگاه لقمان حکیم آنکارا

شهریه دوره‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری و داروسازی به ترتیب ۱۴۰۰۰، ۱۵۰۰۰، ۳۷۵۰ و ۱۲۰۰۰ دلار است. علاوه بر این طول این چهار دوره‌‌ی تحصیلی به ترتیب ۵، ۶، ۴ و ۴ سال است. به غیر از این دوره‌ها متقاضیان می‌توانند در دوره‌های بیهوشی، مربی‌گری، تغذیه و رژیم درمانی، فیزیوتراپی و توانبخشی، روانشناسی و مامایی دانشگاه لقمان حکیم آنکارا شرکت نمایند. برخلاف رتبه نه چندان خوب این دانشگاه دانشجویان می‌توانند از آزمایشگاه‌های مدرن و جدیدترین تجهیزات بهره ببرند.

سالانه دانشجویان بسیاری کشور ترکیه را به دلیل نزدیکی و همچنین مقرون به صرفه بودن هزینه‌های زندگی به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب می‌کنند. علی رغم تازه تاسیس بودن دانشگاه لقمان حکیم آنکارا این دانشگاه خصوصی نیز مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. در حال حاضر ۴ دانشجوی ایرانی در بین معدود دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در ادامه به بررسی و تحلیل کلی این دانشگاه می‌پردازیم که پس از آن می‌توانید از طریق وب‌سایت رسمی دانشگاه از تمام دوره‌های آن مطلع شوید.

 

دانشکده‌های دانشگاه لقمان حکیم آنکارا

هم اکنون ۱۱۵۲ دانشجو در ۵ دانشکده زیر مشغول به تحصیلند.

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندان‌پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم سلامت
  • دانشکده علوم ورزشی

دانشگاه لقمان حکیم آنکارا فرصت‌های زیادی را برای دانشجویان فراهم نموده است که دانشجویان می‌توانند از آن در جهت تقویت و کسب مهارت در حوزه سلامت استفاده کنند. این دانشگاه برای تمام دانشجویان بین‌المللی واجد صلاحیت در تمامی دوره‌ها بورس تحصیلی در کمترین حالت ۲۵ درصد در نظر گرفته است. برای مثال این دانشگاه این فرصت را در اختیار ۱۰ دانشجو می‌گذارد که در رشته پزشکی به طور رایگان تحصیل کنند. همچنین ۶ نفر این فرصت را خواهند داشت که با بورس ۵۰ درصدی در این رشته تحصیل خود را آغاز کنند. البته در رشته دندان‌پزشکی تنها بورس ۲۵ و ۵۰ درصدی برای ۶ نفر (در مجموع ۱۲ نفر) در نظر گرفته شده است.

موقعیت مکانی دانشگاه لقمان حکیم آنکارا

ساختمان دانشگاه لقمان حکیم آنکارا در ۸ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این فاصله کم این دانشگاه را به یکی از نزدیک‌ترین دانشگاه‌های شهری آنکارا تبدیل نموده است. این دانشگاه تا نزدیک‌ترین بزرگراه تنها ۱۲ کیلومتری فاصله دارد. فاصله این دانشگاه با ایستگاه قطار سریع‌السیر (YHT) 8.5 کیلومتر است. شما به آسانی می‌توانید به دیدار خانواده یا دوستان خود بروید زیرا این دانشگاه با فرودگاه ۳۴ کیلومتر فاصله دارد.

نبایستی نگران هزینه رفت و آمد خویش باشید. برای رسیدن به نخستین ایستگاه اتوبوس قط کافیست که از دانشگاه ۴ کیلومتر را طی نمایید تا بتوانید به آسانی از این امکان بهره ببرید. از آن گذشته در چند قدمی دانشگاه ایستگاه مترو Çayyolu قرار گرفته است که کار را برای شما به مراتب آسان نموده است.

ماموریت اساسی دانشگاه لقمان حکیم آنکارا آموزش دانشجویان خود به منظور تحقق بخشیدن به رویاهای خویش در اقصی نقاط جهان میباشد. این دانشگاه تازه تاسیس به دنبال دانشجویانی که به توسعه و اداره زندگی سالم در سطح فردی و اجتماعی و همچنین پیروی از ارزش‌های اخلاقی علاقه دارند است.

از آن گذشته همان گونه که در بالا اشاره شد با توجه به نوپا بودن دانشگاه لقمان حکیم آنکارا این دانشگاه از رتبه خوبی در میان دانشگاه‌های ترکیه (۱۸۱) برخوردار نیست. با این حال یکی از اهداف اساسی این دانشگاه قرار گرفتن در میان رتبه‌های برتر دانشگاه‌های ترکیه هست. به همین علت تمامی تلاش خویش را در این زمینه با ارائه بهترین تجهیزات و امکانات مینماید. این فرصتی عالی برای دانشجویان است که با استفاده از آن میتوانند مهارت‌های مورد نیاز را کسب نمایند.

رنکینگ دانشگاه های برتر ترکیه :

دانشگاه های زیادی وجود دارد که نه تنها درترکیه بلکه در سطح جهان از برجسته ترین دانشگاه ها به شما رمی اید.از دانشگاه هایی که در رتبه جهانی قرار دارند میتوان به دانشگاه کوچ ، سابانچی ، بلکینت اشاره کرد که تنها چند نمونه از دانشگاه های مطرح به حساب می ایند. اکثر این دانشگاه های معروف در شهرهای بزرگ آنکارا و استانبول قرار دارند

دانشگاه فنی خاورمیانه و بیلکنت و هاجی تپه در شهر انکارا قرار دارند و دانشگاه هایی مصل بوغاز ، کوج ، سابانچی و دانشگاه فنی در شهر  استانبول هستند و رنکینگ بالایی را در سزج جهان کسب کرده اند.

رنکینگ دانشگاه لقمان حکیم آنکارا :

هر ساله رنکینگ دانشگاه های ترکیه رو به افزایش میباد و به همین خاطر افراد بسیاری را جذب خود میکند و روند این جذب به صورت صعودی میباشد. هم اکنون بالای ششصد هزار دانشجوی خارجی در ترکیه تحصیل میکنند زیرا از لحاظ رنکینگ در حال پیشرفت میباشد.

رنکینگ دانشگاه ترکیه براساس QS :

  1. دانشگاه سابانجی با کسب رتبه 501
  2. دانشگاه کوچ  رتبه 448
  3. دانشگاه بیلکنت رتبه 456
  4. دانشگاه قاضی با رتبه ۸۰۱
  5. دانشگاه استانبول با رتبه ۸۰۱
  6. دانشگاه آنکارا با رتبه ۸۰۱
  7. دانشگاه اون دوقوز ماییس با گرفتن رتبه ۱۰۰۱
  8. دانشکده اقتصاد دانشگاه ت او او بی با رتبه ۱۰۰۱
  9. دانشگاه یدی تپه با رتبه ۱۰۰۱

 رنکینگ دانشگاه های ترکیه طبق  Times Higher Education Ranking

  1. دانشگاه سابانجی با رتبه ۳۵۱
  2. دانشگاه کوچ با رتبه ۴۰۱
  3. دانشگاه بیلکنت با رتبه ۵۰۱
  4. دانشگاه بوغاز ایچی با رتبه ۵۰۱
  5. دانشگاه حاجی تپه با رتبه ۵۰۱
  6. دانشگاه میدل ایست با رتبه ۶۰۱
  7. دانشکده تکنیک دانشگاه استانبول با رتبه ۶۰۱
  8. دانشگاه آتلیم با رتبه ۸۰۱
  9. دانشگاه ارجی یس با رتبه ۸۰۱
  10. دانشکده تکنولوژی دانشگاه قبضه با رتبه ۸۰۱
  11. دانشگاه استانبول با رتبه ۸۰۱
  12. دانشگاه آنادولی با رتبه ۸۰۱
  13. دانشگاه آکدنیز با رتبه ۱۰۰۱
  14. دانشگاه آنکارا با رتبه ۱۰۰۱
  15. دانشگاه بی ای یو با رتبه ۱۰۰۱
  16. دانشگاه چوکورووا با رتبه ۱۰۰۱
  17. دانشگاه دوقوز ماییس با رتبه ۱۰۰۱
  18. دانشکده اقتصاد دانشگاه ت او او بی با رتبه ۱۰۰۱
  19. موسسه تکنولوژی ازمیر با رتبه ۱۰۰۱
  20. دانشگاه قاضی با رتبه ۱۰۰۱
  21. دانشگاه مارمارا با رتبه ۱۰۰۱
  22. دانشگاه اون دو قوز ماییس با رتبه ۱۰۰۱
  23. دانشکده تکنولوژی تی او بی بی با رتبه ۱۰۰۱
  24. دانشگاه یدی تپه با رتبه ۱۰۰۱

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک مشخص شده کلیک نمایید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی، آزمون یوس ، زبان ترکی استانبولی ،اخذ اقامت ترکیه

 آموزش زبان ترکی استانبولی ، فواید اخذ اقامت در کشور ترکیه ،

 

Susmaz gönlümün yarası

او زخم قلب من است

Çık gel Allahın belası

از اینجا بیرون بیایید

Kavuşmak öyle zor değil ki

این بسیار سخت است که به عقب بر گردیم

Sadece iki parmak arası

فقط دو انگشت است

Yaram derinden gittin

شما در زخم عمیق وارد شدید

Tutamadım elinden bittim

من نمی توانم آن را اداره کنم

Bıktım kendimden dön

من از خودم بیمار هستم

Ölüyorum derdinden

من در حال مرگ هستم

Geri gelmez zaman

زمان بازگشت نیست

Dönemezmisin ellerden

تو نمی توانی دست بزنی

Söyle kim kahraman

بگویید که یک قهرمان است

Düşemeyen dillerden

از زبان های ناخواسته

Sensin derdimin dermanı

عزیزم عزیزم

Nasıl verdin bu fermanı

چگونه این مزرعه را دادید؟

Acımasızdır geceler

شب عجیب و غریب

Gel de kapat şu yaramı

بیا، ببخشید

Geri gelmez zaman

زمان بازگشت نیست

Aşk tutmaz elimden

دوستت نداشته باشی

Sen yoksan sevdiceğim

اگر من را دوست نداشتی

Ah Yaram Derinden…

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *