لوگو پروان آکادمی

10 جاذبه‌ گردشگری دیدنی و محبوب ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه مقصد های تفریحی را به مسافران ارائه می‌دهد. با این همه مقصد های  توریستی حیرت‌انگیز و جالبی که در کشور ترکیه وجود دارند، نمی‌توان همه ان زیبایی ها را در یک مطلب معرفی کرد به همین دلیل ما در این مطلب فقط بعضی از بهترین جاذبه‌های توریستی کشور ترکیه را معرفی می‌کنیم.

جاذبه‌های گردشگری ترکیه :

  • شهر باستانی آسپندوس در آنتالیا

شهر تاریخی و باستانی آسپندوس aspendos و آمفی تئاتر معروف آن، از بهترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه هستند که در فاصله چهل کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده است  و از بهترین مناطق دیدنی، به ویژه برای علاقه‌مندان آثار تاریخی و باستانی هستند.بر طبق افسانه های قدیمی، شهر آسپندوس را مهاجران آرگوسی بنا کردند و 546 سال قبل از میلاد مسیح،تحت فرمانروایی ایرانیان قرار داشت. آسپندوس در زمان خود، یکی از ثروتمندترین شهرها به حساب میامد و آمفی تئاتر قدیمی آن هم دارای پرده‌های بافته شده از طلا و نقره بود که الان  اثری از آنها نیست؛ همچنین مبلمان و مجسمه های گران بهایی در این آمفی تئاتر وجود داشتند که در حال حاضر هیچ اثری از آنها نیست. بهتر است بدانید که شهر آسپندوس به پرورش اسب و صادرات اسب میپرداخت.
نشانی شهر تاریخی آسپندوسآنتالیا، منطقه باستانی سریک، شهر باستانی آسپندوس، آمفی تئاتر باستانی آسپندوس

 

  • پاترا بزرگترین ساحل ترکیه

از جمله جاذبه‌های گردشگری ترکیه سواحل متعدد آن است که هرکدام جذابیت‌های و زیبایی های خاص خودشان را دارند اما بزرگترین ساحل کشور ترکیه پاترا Patara است که در نزدیکی ناحیه لیکیه (در آناتولی) قرار گرفته است. در زمان حال پاترا قسمتی از استان‌های آنتالیا و موغله می‌باشد. ساحل پاترا عمومی میباشد به این معنی که برای ورود به ساحل نیاز نیست مبلغی بابت ورودی پرداخت کنید و همه می‌توانند بدون هیچ مشکلی وارد ساحل شوند و از امکانات و زیبایی‌های ساحل پاترا  لذت ببرد. از دیگر نکاتی  که موجب محبوبیت ساحل پاترا در بین گردشگران شده، دسترسی راحت به آن به وسایل نقلیه مانند اتوبوس است و شما می‌توانید به آسانی خود را به پاترا برسانید.

 

  •  چشمه های پاموکاله در ترکیه

پاموکاله از چشمه‌هایی پلکانیست که مانند آن را در ایران هم داریم که نام آن باداب سورت است. پاموکاله در غرب ترکیه واقع شده است وبا وجود چشمه ها پلکانیش که به تراس‌شبیه هستند، به شهرت رسید. جنس سنگ‌های پاموکاله از تراورتن است؛ تراورتن نوعی سنگ رسوبیست که از آب‌ چشمه‌های آب گرم که دارای مقدار بسیاری مواد معدنی هستند به‌ جا می‌ماند.
پاموکاله در شهر دنیزلی کشو ترکیه قرار دارد و از مشهور ترین و برترین دیدنی این شهر محسوب می‌شود. این مکان برای اشخاصی مناسب است که دوست دارند از طبیعت ترکیه لذت ببرند و علاقه مند به دید بازدید از مسجد ها و کلیساها نیستند. مساحت پاموکاله تقریبا 1000 هکتار است و فضای بسیاری را برای گشت و گذار در اختیار شما قرار خواهد داد.
نشانی پاموکالهترکیه، شهر دنیزلی، پاموکاله

  • قلعه بودروم ترکیه

قلعه بودروم Bodrum Castle از جاذبه‌های گردشگری ترکیه است و همانطور که از اسمش پیداست در شهر بودروم یا بُدروم کشور ترکیه است. این دژ را در گوشه کنار بندر زیبای شهر بودروم ساخته‌اند. قدمت این قلعه در تقریبا 400 سال است و چندین بار این قلعه را بازسازی و تعمیر کردند. درزمان حال این قلعه مشهورترین دیدنی این شهر به حساب میاید و بخش‌هایی از آن را به موزه تبدیل کردند. خوب است بدانید که نام قلعه بودروم در سال 2016 میلادی در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد؛ به همین دلیل در کنار تفریح در ساحل های زیبا و رویایی شهر بدروم و استفاده از امکانات رفاهی سواحل بهتر است که از قلعه قدیمی و کهن بودروم هم دیدن کنید.
آدرس قلعه بودرومترکیه، شهر بدروم، محله چارشی، قلعه بودروم

  • کوه نمرود ترکیه

در جنوب شرقی کشور ترکیه و در استان آدیامان کشور ترکیه کوهی به نام نمرود وجود دارد که ارتفاع کوه بیش از 2000 متر است و یکی از بلندترین کوه‌های کشور ترکیه است .این کوه قدمتی یک قرن پیش از میلاد مسیح دارد. اگر به کشور ترکیه سفر میکنید و به دید و بازدید از مکان های عجیب و ترسناک علاقه‌مند هستید، ما به شما کوه نمرود را پیشنهاد می‌کنیم. این کوه پر از مجسمه‌هایی از تندیس انسان و حیوانات است. از مشهورترین مجسمه‌ها و دیدنی‌های کوه نمرود سردیس نمرود، بقایای چند تراس، شیر و فرشته هستند. اگر که کوه نمرود را برای بازدید انتخاب کنید تقریبا 11 هکتار زمین برای گردش شما وجود خواهد داشت.
نشانی کوه نمرود ترکیهترکیه، استان آدیامان، جاده نمرود، کوه نمرود

 

  • دهکده اولودنیز ترکیه

دهکده تفریحی اولود نیز از جاذبه‌های گردشگری ترکیه که در استان موغله‌ از جذابترین دیدنی‌های کشور ترکیه حساب میشود. خوب است بدانید که موغله در سمت جنوب غربی ترکیه قرار دارد و شهری به همین نام نیز در آن وجود دارد.
دهکده‌ی اولودنیز Ölüdeniz مساحت چندانی ندارد ولی به خاطر موقعیت ساحلی و هتل‌ها و تفرجگاه‌هایش به معروفیت رسیده است. البته رنگ آبی و شفاف آب دریا در منطقه اولودنیز هم تاثیر بسیاری در محبوبیت دهکده اولودنیز دارد.
شانی دهکده اولودنیزترکیه، استان موغله، محله اولودنیز

  • مسجد آبی استانبول

مساجد بسیاری در شهر استانبول وجود دارند .شمار این مساجد به اندازه‌ایست که به استانبول لقب شهر مساجد را داده‌اند. یکی از معروفترین و زیباترین مسجدها در استانبول، سلطان احمد است که با نام مسجد آبی معروف شده است. این بنا از از زمان امپراتوری عثمانیان بر جا مانده است . کار ساخت بنای مسجد در سال 1616 به پایان رسید.
دستور ساخت این بنا را سلطان احمد یکم داد، به همین دلیل مسجد به این نام نامگذاری شد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر از تماشای بناها با معماری خاص، لذت می‌برید حتما از مسجد آبی در استانبول دیدن کنید.
نشانی مسجد آبی استانبولاستانبول، منطقه فاتح، محله سلطان احمد، پلاک ۷۰، مسجد آبی استانبول

 

8-شهر افسوس ترکیه

شهر اِفسوس Ephesus یکی از کهن ترین شهر های ترکیه است . از جاذبه‌های گردشگری ترکیه به شمار میاید، که در حال حاضر جزو استان ازمیر است. شهر افسوس نمادی از بقایای تمدن یونان در ناحیه شرق دریای مدیترانه است.
نشانی شهر باستانی افسوسترکیه، ازمیر، میدان دی 515، شهر باستانی افسوس

  • مسجد ایاصوفیه استانبول

ایاصوفیه نام بنایی در شهر استانبول است که در ابتدا یک کلیسا بوده است . اما بعدها آن را تغییر دادند و حالا یک مسجد است.
مسجد ایاصوفیه در سال 532 میلادی ساخته شد و دستور ساخت آن را فلاویوس ژوستینوس، امپراتور روم داد. زمانی که عثمانیان استانبول را تصرف کردند .ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کردند به خاطر اینکه دین رسمی عثمانیان اسلام بود، به همین دلیل از سال 1453 میلادی تا الان ایاصوفیه به عنوان مسجد شناخته می‌شود.
نشانی مسجد ایاصوفیهترکیه، استانبول، منطقه فاتح، میدان ایاصوفیه، محله سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه

  • پارک ملی گورمه در کاپادوکیه

گورمه Göreme نام ناحیه ای در کاپادوکیه در کشور ترکیه است. کاپادوکیه از جاذبه‌های گردشگری ترکیه به حساب میاید. که در استان نوشهر واقع شده است. در این منطقه، پارکی فوق‌العاده به نام پارک ملی گورمه قرار دارد که بسیار منحصر به فرد است .به صورتی که که نام آن را در فهرست جهانی یونسکو ثبت کرده اند.
نشانی پارک ملی گورمهترکیه، کاپادوکیه، پارک ملی گورمه

 

بسیاری از گردشگران و توریستان آنتالیا را به خاطر سواحل و هتل‌هایش می‌شناسند، ولی تعداد کمی از آن‌ها از وجود یکی از ارزشمندترین جاهای دیدنی ترکیه و یک شهر باستانی در این منطقه خبر دارند. آسپندوس در 40 کیلومتری آنتالیا میباشد و از جمله مهم‌ترین و همچنین بزرگ‌ترین آمفی‌تئاترهای باستانی جهان که با معماری یونان باستان ساخته‌شده است، در این منطقه قرار دارد. این آمفی‌تئاتر که 155 سال پیش از میلاد ساخته‌شده، گنجایش 12 هزار نفر را داشته است.

دلفناریوم استانبول :

این جاذبه ی دیدنی و گردشگری در محله ایوب و گلدن هورن قرار دارد و فضای آن شامل هفت استخر و سالنهای متعدد میباشد . که افراد گردشگر پس از بازدید از نمایش و شنا با دلفین ها میتوانند از محوطه و رستوران های محوطه استفاده کنند و از تفریحات این منطفه لذت ببرند.در این مجموعه 5 دلفین نگهداری میشود که برای نمایش مناسب میباشند و شما میتوانید در اخر با این دلفین ها عکس بگیرید و خاطرات خوش خود راثبت کنید

 

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک مشخص شده کلیک نمایید.

 

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *