لوگو پروان آکادمی

یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل

یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل ، از نظر اشخاص بسیاری ساده و پیش پا افتاده است، ولی بدون راهبر، مسیری سخت و همچنین بی‌نتیجه خواهد بود.
از جمله دیگر زبان‌های رایج و محبوب در ایران، زبان ترکی استانبولی میباشد. با ترویج فیلم و ویدیو کلیپ‌های ترکیه‌ای و همچنین تورهای مسافرتی ترکیه، امروزه تمایل و گرایش مردم به سفر به ترکیه بسیار بیشتر از پیش شده است.

این موضوع سبب شده است که اشخاص بسیاری در پی یادگیری زبان ترکی استانبولی باشند و بسیاری ترجیح میدهند به طور خودآموز و در منزل این آموزش را رقم بزنند.

یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل به دلیل تشابه زبان ترکی استانبولی به زبان فارسی، برای فارسی زبانان ایرانی دشوار نیست اما همواره بایستی به خاطر داشته باشیم که همراهی یک راهبر در این مسیر در یاگیری ما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مشخص کردن هدف از یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل :

برای اینکه زبان ترکی استانبولی را به خوبی در منزل آموزش ببیند در مرحله نخست بایستی بخواهید و اراده کنید و هدف یادگیری را داشته باشید. اگر دلایلتان در جهت یادگیری زبان ترکی استانبولی، به اندازه کافی محکم نباشد شما در مسیر آموزش دچار مشکل خواهید شد.

آشنایی با الفبای زبان ترکی استانبولی   

الفبای زبان ترکی از بخش‌های راحت آموزش زبان ترکی استانبولی می‌باشد. تلاش کنید الفبای زبان ترکی استانبولی را با تلفظ درست یاد بگیرد.

گاهی اوقات حتی حروف را با هم دیگر ترکیب نمایید و آواها و صداهای بی‌معنا بسازید تا دهان و زبانتان به این صداها عادت کند و بتوانید کلمات و عبارات پیچیده‌تر و سخت‌تری را آسان تلفظ نمایید.

سعی کنید چشم و گوش خود را عادت به گوش دادن و خواندن زبان ترکی بدهید 
زمان خویش را جای آن که صرف آموزش گرامر و حفظ واژگان کنید، بیشتر بر روی گوش دادن و خواندن متمرکز نمایید.

تمرین روزانه را فراموش ننمایید اگر قصد دارید زبان ترکی استانبولی را به خوبی و در مدت زمان کوتاه یاد بگیرید، بایستی در طول روز ساعاتی در حال تمرین و تکرار باشید. زمانی که هر شخص روزانه به آموزش زبان اختصاص میدهد در اشخاص مختلف، تفاوت دارد.

امکان دارد برخی از اشخاص روزانه ۲ ساعت تمرین و تکرار نمایند، در عین حال امکان اینکه فردی در روز بایستی ۴ تا ۵ ساعت زمان بگذارد نیز وجود دارد.

گوش کردن آهنگ‌های ترکی استانبولی

آهنگ‌های ترکی استانبولی گوش بدهید همان‌گونه که پیشتر هم ذکر شد، گوش شما بایستی به زبان ترکی عادت نماید و عبارات و لغات برای گوشتان آشنا باشد. از جمله راه‌های تقویت مهارت شنیداری، گوش کردن به آهنگ‌های ترکی در طول روز است. در ادامه مقاله برای شما عزیزان آهنگ ترکی قرار داده‌ایم پس با ما همراه باشید.

دیدن فیلم‌های ترکی

دیدن فیلم‌های زبان اصلی ترکی، کمک بسیاری را در جهت روند آموزش شما میکند. سعی نمایید در هفته دو ، سه بار فیلم‌ به زبان ترکی استانبولی تماشا کنید. هر چه را که متوجه می‌شوید باز نویسی نمایید شاید برخی تصور کنند این کار بسیار دشوار و وقت گیر است اما در واقعیت این است که این راه یکی از راه‌هایی است که آموزش و همچنین سرعت آموزش را افزایش میدهد.

بهتر است برای این کار هر متنی را که میخوانید، هر فیلمی را که تماشا میکنید، هر آهنگی که گوش میکنید،‌ هر آنچه را که متوجه شدید را نوشته و آن را کاربردی نمایید. برای مثال اگر من یک کلیپ در باره سلام و احوال پرسی به زبان روسی دیدم، سعی میکنم هر آنچه که از آن کلیپ متوجه شدم را یادداشت کنم.

مطالعه درست کتابهای آموزش ترکی 

اصل مهم در یادگیری یک زبان مطالعه درست می‌باشد. امکان دارد فردی روزانه زمان بسیاری را برای مطالعه اختصاص دهد ولی مفید و کارآمد نباشد. نکته مهم دیگری که در مطالعه بایستی در نظر گرفته شود آن است که، امکان دارد در نخست آموزش یک زبان جدید در روزهای اولیه مدت زمان بیشتری برای یادگیری اختصاص دهیم ولی هر چقدر که جلوتر میرویم مدت زمانی که در جهت آموزش و یادگیری آن زبان قرار می دهیم به نسبت کم تر و کم تر میگردد.
برای مثال اگر شخصی در روزهای اول یادگیری ۷۰ تا ۸۰ درصد تایم خویش را برای یادگیری زبان جدید قرار میدهد، در روزها و هفته‌های بعدی این مدت زمان کمتر میشود. به سراغ عبارات پر کاربرد بروید هر زبانی عباراتی پر کاربرد دارد. سعی نمایید عبارات مفید و پر کاربرد زبان ترکی استانبولی را فرا گیرید.

برای مثال عباراتی همانند سلام، خداحافظ، مچکرم و…عباراتی پرکاربرد میباشد که بایستی در زبان ترکی فرا گیرید. تلفظ زبان ترکی علی رقم دیگر زبان‌ها تلفظی ثابت دارد. در واقع این بدین معنیست که تمام حروف زبان ترکی همانگونه که دیده و نوشته میشوند، تلفظ نیز میشوند.

از جمله مزایای زبان ترکی همین تلفظ میباشد که بدون نیاز به صرف زمان تلفظ ترکی به آسانی امکان پذیر است. یادگیری زبان ترکی در منزل اگر چه به طور خودآموز انجام میشود ولی در مسیر آموزش همه ما نیاز به مشاوره و راهنمایی در رسیدن به هدف که همان یادگیری زبان ترکی میباشد، داریم.

در این جهت شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی از مشاوره کارشناسان مشاور ما در موسسه زبان پروان استفاده نمایید. همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک های مشخص شده کلیک نمایید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی، آزمون یوس ، زبان ترکی استانبولی ،اخذ اقامت ترکیه ،  آموزش زبان ترکی استانبولی ، فواید اخذ اقامت در کشور ترکیه ، دانشگاه لقمان حکیم آنکارا ، جاذبه‌های گردشگری ترکیه ، یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول می‌کشد؟ ، غذاهای ترکیه‌ای ، بهترین کتاب‌های یادگیری زبان ترکی استانبولی

Dualar eder insan
انسان دعاها می کنه
Mutlu bi’ ömür için
برای یک زندگی شاد
Sen varsan her yer huzur
تا تو هستی، همه جا پر از آرامشه

Huzurla yanar içim
با آرامش تو دل گرم میشم
Dualar eder insan – دعالار ادر اینسان
انسان دعاها می کنه
Mutlu bi’ ömür için
برای یک زندگی شاد
Sen varsan her yer huzur
تا تو هستی، همه جا پر از آرامشه
Huzurla yanar içim
با آرامش تو دل گرم میشم
Çok şükür, bin şükür seni bana verene – چوک شوکور بین شوکور
خدا رو هزاران بار شکر می کنم، که تورو به من بخشید
Yazmasın tek günümü sensiz kadere
تو و تقدیرم یه روزمو بدون تو ننویسه
Ellerimiz bir, gönüllerimiz bir
دست توو دست همیم،قلبامون یکیه
Vedalar, denizler engeldir sevene
نه کوه ها و نه دریا ها مانعی برای عاشق نیستن
Bu şarkı, kalbimin tek sahibine
این آهنگ،برای تنها صاحب قلبم باشه
Ömürlük, yarime gönül eşime
برای یار ابدیم، برای نیمه ی قلبم
Bahar sensin bana gülüşün cennet
تو برای من بهاری،لبخندت بهشتمه
Melekler nur saçmış aşkım yüzüne
فرشته ها نور رو به صورت عشقم پاشیدن

لینک های مرتبط :

آموزش گرامر ترکی استانبولی

آموزش زمان ها در ترکی استانبولی

آموزش ضمایر ترکی 

 

4 پاسخ

  1. سلام
    مطالبتون خوبن فقط آموزش زبان ترکی رو چطور میشه خوب یاد گرفت آیا آهنگ خوبه یا ویدیو یا گرامر؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *