لوگو پروان آکادمی

 

آموزش زبان ترکی استانبولی

بهترین روش برای آموزش زبان ترکی استانبولی از ابتدا چیست؟! زبان ترکی استانبولی مثل زبان‌های فنلاندی و همچنین مجارستانی مرتبط به شاخه زبان‌های آلتایی از خانواده زبان‌های اورال-آلتایی میباشد. به زبان‌های ترکی و همین طور مشابه آن زبان‌های اغوز میگویند. به زبان‌های ترکیه‌ای، قرقیزی، تاتار،آذری، قزاق،ترکمنی، ازبکی و بسیاری از زبان‌هایی که در بالکان تا آسیای مرکزی و شمال غربی چین و جنوب سیبری صحبت می‌شود زبان‎های اغوز گفته میشود.

تاریخ زبان ترکی

تاریخ زبان ترکی شامل سه دسته است : ترکی قدیمی که از قرن هفتم تا سیزدهم بوده است، ترکی میانه که از قرن سیزدهم تا بیست بوده و ترکی جدید که از قرن بیست به بعد در ترکیه صحبت میگردد. در عصر امپراطوری عثمانی، زبان عربی و فارسی وارد زبان ترکی می‌گردند و حدودا 88 درصد کلمات زبان ترکی ترکیبی از زبان فارسی و عربی می‌گردد که این زبان ترکی عثمانی نام گذاری می‌شد که زبان تحصیل‌کرده‌ها و درباریان و افراد سطح بالای جامعه بود. زبان ترکی اصیل زبانی کوچه بازاری تعبیر می‌گردید که فقط مردم عامی به آن صحبت مینمودند. زبان ترکی عثمانی در آن دوران به رسم‌الخط فارسی نوشته می‌شد. جنبش زبان در سال 1928 توسط آتاتورک اتفاق می‌افتد و در طی آن رسم‌الخط ترکی از فارسی به لاتین تغییر پیدا میکند و کلمات ترکی جایگزین کلمات عربی و فارسی می‌گردند.

معرفی زبـــان ترکـــی

در دنیا بیش از ۷۰ میلیون نفر به زبان ترکی صحبت مینمایند که بیشتر ساکن قبرس و ترکیه می‌باشند. استانبول از جمله بزرگترین شهرهای ترکیه است که با 13.9 میلیون نفر جمعیت و همچنین قلب اقتصاد، فرهنگ و تاریخ این کشور می‌باشد. این شهر که با عنوان چهارراهی برای تلاقی تمدن‌ها شناخته میگردد، جاییست که شرق و غرب و خاورمیانه به هم می‌رسند، شهری که زمانی با عنوان قسطنطنیه شناخته می‌شد و حالا از پویاترین شهرهای بین‌المللی قرن 21 در جهان میباشد. شرکت نمودن در دوره‌های آموزش زبان ترکی استانبولی و همچنین یادگیری زبان ترکی راهیست مطمئن برای سفر و یا مهاجرت به این شهر جذاب.

یادگیری زبان ترکی استانبولی

پروان آکادمی یکی از بهترین مجموعه هاییست که جهت آموزش کامل زبان ترکی استانبولی برای شما بزرگواران فراهم شده است و تاثیر بسزایی را بر روی همه‌ی مهارت‌های زبان ترکی استانبولی از جمله گویش، تلفظ، مکالمات و… دارد. آموزش زبان ترکی استانبولی از ابتدا سبب تقویت حافظه و مهارت یادگیری در حین آموزش میگردد. بیشتر زبان آموزان در پی آموزش زبان دوم همراه با زبان فارسی هستند. مجموعه پروان هم از جمله بهترین مجموعه های آموزش همراه با زبان فارسی است که موردپسند  زبان آموزان بسیاری واقع شده است. آموزش‌های آکادمی زبان پروان لذت بخش و ساده میباشد و همچنین برگرفته از جدیدترین متد آموزشی روز دنیاست.

دلایل یادگیری زبان ترکی استانبولی

زبان ترکی استانبولی از جمله مهم‌ترین زبان‌هاییست که شما بایستی آموزش ببینید، بدین علت که :

۱. مردم بسیاری به زبان ترکی استانبولی صحبت می‌کنند

زبان ترکی استانبولی با نظمی حیرت‌انگیز به وسیله ۸۰ میلیون نفر ساکن کشورهای گوناگون با ملیت‌هایی مانند: ترک، ارمنی و کرد صحبت میگردد و تنها چند تا از گروه‌های قومی در این کشور وجود دارند. در مساحت ۸،۰۰۰ کیلومتری ترکیه میتوانید سفر کنید و متوجه تغییری در لهجه مردم آن نشوید.
همینطور  مردم ترک زبان بسیاری در خارج از کشور حضور دارند. برای مثال در بلغارستان تقریبا ۱۰ % کل جمعیت ترک هستند. آلمان، مقدونیه،بریتانیا و… جمعیت‌ قابل توجهی از افراد ترک زبان را در خود جای داده اند که این موضوع اهمیت یادگیری ترکی استانبولی را افزایش می دهد.

۲. زبان ترکی استانبولی دروازه‌ایست به بسیاری از زبان‌های دیگر

زبان ترکی استانبولی با دیگر زبان‌ها ارتباط دارد. زبان‌های متمایز دیگری هم وجود دارند که به شدت به یکدیگر مرتبط اند و در موارد بسیاری این زبانها برای سخنگویان ترک قابل‌فهم میباشند.
می توانید در استانبول با مردم جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و آذری زبان های ایرانی، اویغور و افغانستان ملاقات داشته باشید و با آن ها صحبت نمایید.

۳. ترکیه هر آنچه را که شما به آن احتیاج داشته باشید دارد

برخی از ویژگی‌هایی که ترکیه را به مکانی عالی تبدیل می کند:
تاریخ غنی ترکیه: در ترکیه عناصری از دوره‌های تاریخی گوناگون وجود دارند. از کتاب مقدس باغ عدن (در نزدیکی شهر مدرن وان) تا توسعه امپراتوری عثمانی، تا نفوذ اسلام در خاور میانه نشان از تاریخ غنی ترکیه دارد. بطوریکه کمترین جستجو در این کشور می تواند سفری بینظیر و غنی را برای شما رقم بزند.

طبیعت بی نظیر ترکیه: سواحل گرم و آفتابی با امکانات تفریحی بینظیر را در کنار هوایی معتدل و مرطوب و دیگر تفریحاتی چون اسکی و… را در کشور ترکیه میتوانید مشاهده کنید ترکیه یکی از آن کشورهاییست که به طور عجیبی همه این چیزها را در یک مکان فراهم کرده است.

۴.زبان ترکی استانبولی زبانی منحصر به فرد و بی نظیرست

زبان ترکی در بین زبان‌های بسیاری چالش برانگیز است و ویژگی‌های بسیاری را دارد که آن را  منحصر به فرد می‌نماید.
ترکی زبانی ترکیبیست بدین معنا که قسمت‌های جدید به انتهای یک شکل پایه افزوده می‌شوند تا کلماتی جدید را خلق نمایند.

ترکی همچنین زبان آواییست و آموزش الفبا برای تلفظ درست واژگان کافیست. در زبان ترکی استانبولی حرف تعریفی وجود ندارد و شما به سختی می‌توانید استثنایی را در زبان ترکی بیابید؛ تقریبا تمامی واژگان از قوانینی سخت طابعیت می‌کنند.

۵. مردم ترکیه واقعا مهمان نواز هستند

مهمان‌نوازی قسمت پر اهمیتی از فرهنگ مردم کشور ترکیه است. زبان ترکی توسط توریست ها به صورت کامل آموخته نمی شود،  ترک‌ها هر واژه ای را که شما به عنوان توریست یاد می‌گیرید در نظر می‌گیرند و حتی از بیان جمله های ابتدایی توسط شما لذت میبرند. آن‌ها به شما شام خواهند داد و شما را به دوستان و اشنایان خود معرفی خواهند کرد.

چگونگی آموزش ترکی استانبولی

ممکن است شما تعجب کنید که در زبان ترکی با اینکه در نزدیک کشورهایی که از حروف عربی استفاده می کنند وجود دارد ولی از الفبای لاتین استفاده می‌کنند. گرچه چند حروف اضافه در زبان ترکی وجود دارد. بنابراین برای افراد زیادی، احتیاجی به آموزش الفبای جدید برای آموزش ترکی استانبولی نیست

بنابراین، هنگامی که شما تاریخچه زبان را بررسی کنید،توجه خواهید شد که که این تنها یکی از بعدهای جذاب زبان ترکی است. با وجود اصلاحات زیادی که انجام شده است، این زبان به صورت کامل در حدود سال ۱۹۲۸ جمع‌آوری و مرتب و واژه های خارجی از آن حذف شد و به صورت کلی زبان را منظم کرد. از آن موقع به بعد، به ویژه از لحاظ گرامری چندین استثناء مختصر در زبان ترکی وجود دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که فقط ۱۳ فعل بی‌قاعده در کل زبان ترکی وجود دارد.

آموزش ترکی استانبولی : غوطه وری در زبان از راه های آموزش ترکی استانبولی

برای آموزش زبان ترکی استانبولی،افراد متخصص زیادی زبان پیشنهاد می‌کنند که غوطه وری بهترین و سریع‌ترین روش برای روان صحبت کردن به زبان ترکی است. به کشور ترکیه نقل‌مکان کنید، با خانواده میزبان زندگی کنید و هر تعاملی را به زبان ترکی انجام دهید. ایده مهم و اصلی این است که استفاده از زبان ترکی به یک واقعیت و ضرورت تبدیل کند. شما باید یاد بگیرید که چطوری ترکی صحبت کنید، چون راه دیگری ندارید.

با این حال این راه برای آموزش زبان ترکی استانبولی ساده است اما مردم زیادی تلاش کرده‌اند و شکست‌خورده اند. روش غوطه وری در زبان به این دلیل کار می‌کند که هر روز زبان ترکی استانبولی را بشنوید، آن را  به خوبی تمرین کنید و در زندگی روزمره خود به زبان ترکی صحبت کنید.

هنگامی که مردم در مورد غوطه‌وری حرف می‌زنند، منظور آنها آموزش از طریق انجام دادن و به دور از یک رویکرد دانشگاهی و آکادمیک است. اگر می دانید روش غوطه‌وری چگونه کار می‌کند، می‌توانید آموزش ترکی استانبولی را در هر جا که هستید شروع کنید.

راه های یادگیری ترکی استانبولی :

برای یادگیری ترکی استانبولی میتوانید راه های مختلفی وجود دارد اما بر اساس شرایط و میزان هزینه ای که میتوانید صرف یادگیری کنید انتخاب های متعدد دارید یکی از راه های یادگیری ترکی استانبولی به صورت خودآموز میباشد این روش برای کسانی که دوره مقدماتی را یادگرفته اند امکان پذیر میباشد و ادامه ی راه را میتوانند به صورت خودآموز یادبگیرند اما کسانی که هیچ اطلاعاتی راجع به زبان ترکی ندارند در این مسیر ممکن است به مشکلاتی بربخورند یا از ادامه ی راه منصرف شوند.

یادگیری حضوری ترکی استانبولی :

یکی دیگر از راه های یادگیری ترکی استانبولی حضور در کلاسها به صورت خصوصی گروهی میباشد که هزینه ی کلاس ها و رفت  و آمد میتواند مشکل و هزینه بر باشد این گزینه مناسب کسانی میباشد که وقت آزادی داشته و هزینه ی کلاس ها برایشان سنگین نباشد.البته امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی کلاسها به صورت آنلاین میتواند برگزار شود .

پکیج های آموزش ترکی استانبولی :

یکی دیگر از راه های یادگیری ترکی استانبولی استفاده از پکیج های آموزشی میباشد که در اینگونه اموزش های شما معلم را به خانه میبرید با هزینه  و اتلاف وقت خیلی کمتر.این پکیج ها که یکی از راه های جدید در یادگیری زبانهای خارجه میباشد و کیفیت یادگیری در این زبانها به اندازه را ه و روش های دیگر میباشد.

لینک های مرتبط :

آیا یادگیری ترکی استانبولی سخت است ؟

یادگیری آنلاین ترکی استانبولی

برای خواندن مطالب بیشتر بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید:

یادگیری زبان ترکی استانبولی، آزمون یوس ، زبان ترکی استانبولی ،اخذ اقامت ترکیه

 آموزش زبان ترکی استانبولی ، فواید اخذ اقامت در کشور ترکیه ،

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *