لوگو پروان آکادمی

 

یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول می‌کشد؟

یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول می‌کشد؟ در این مقاله میخواهیم به بررسی کامل مدت زمان آموزش زبان ترکی استانبولی بپردازیم با ما همراه باشید تا در ادامه پاسخ سوالات خود را بیابید.

زبان ترکی استانبولی از جمله زبان هاییست که در سالیان اخیر بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. علت‌های گوناگونی برای این امر موجود است، علت‌هایی چون وجود دانشگاه های معتبر، موقعیت و شرایط جغرافیایی ترکیه و همچنین وجود کشورهای توریستی زیبا ترکیه اشاره نمود. به همین دلیل ایرانیان بسیاری ترکیه را برای مهاجرت، تحصیل، کار و مسافرت گزینش می‌نمایند.

نحستین سوالی که ذهن زبان آموز را در زمان آموزش زبان ترکی استانبولی به خود درگیر نماید این میباشد که چقدر زمان لازم است تا بتواند به این زبان به طور کامل مسلط شود. در پاسخ به این پرسش بایستی گفت فاکتورهای گوناگونی وجود دارد که روی آموزش زبان ترکی استانبولی اثیر میگذارد. ما در این مقاله میخواهیم به طور کلی به پاسخ این سوال که یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول می‌کشد بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

چقدر طول می‌کشد تا زبان ترکی استانبولی را بطور کامل یاد بگیریم؟

یادگیری زبان ترکی استانبولی چقدر طول می‌کشد اولین سوالیست که هر زبان‌آموزی پیش از شروع یادگیری و آموزش این زبان از خویش می‌پرسد. سختی یادگیری زبان ترکی استانبولی هم مثل هر زبان خارجی دیگری میباشد. در واقع اگر زبان مادری شما از لحاظ ساختاری دارای تفاوت از زبانی باشد که سعی در یاد گیری آن دارید در تفکر به این زبان جدید به مشکلاتی خواهید خورد.

هر چند یادگیری زبان ترکی استانبولی به نسبت دیگر زبان‌ها به علت ساختاری منظم و همچنین ساده و قابل پیش‌بینی آسان‌تر میباشد. برای مثال زبان ترکی استانبولی زبانی بدون ضمایر جنسی و متفاوت میباشد که سبب میگردد مدت زمان یادگیری زبان ترکی نسبت به دیگر زبان‌ها کمتر باشد. با این حال همه چیز وابسته به زبان‌آموز است چرا که امکان دارد به علت تفاوت‌های خانواده زبان‌های ترکی و خانواده زبان‌های هندی و اروپایی یادگیری سریع زبان ترکی استانبولی به آن سهولت و سادگی که گمان می‌کنید نباشد.

با تمام این تفسیرها یادگیری زبان ترکی در صورتی  که قصد دارید به ترکیه مهاجرت کنید و یا به فکر فرصت‌های شغلی و تحصیلی در ترکیه هستید و یا علاقمندید که در این کشور به منظور سرمایه‌گذاری  اقدام به خریداری خانه و ملک نمایید یادگیری و آموزش زبان ترکی الزامیست. در واقع به علت ضعف و عدم تسلط مردم ترکیه در زبان انگلیسی شما برای برقراری ارتباطی روان و بهتر بایستی تسلط کافی به زبان ترکی استانبولی را داشته باشید. البته نیازی نیست نگران باشید چرا که کار شما به نسبت یک اروپایی انگلیسی‌زبان ساده‌تر میباشد.

آیا یادگیری زبان ترکی برای ما ایرانیان آسان‌تر است؟

گر چه زبان‌های فارسی و ترکی از دو خانواده گوناگون و متفاوت هستند به علت نزدیکی فرهنگ و به علت ارتباطات فراوان در طول تاریخ شباهت‌های ساختاری و همچنین نحوه بیان افکار اجتناب‌ناپذیر میباشد. زبان فارسی رسمی یعنی آن چیزی که در تلویزیون و روزنامه‌ها مشاهده می‌نمایید متعلق به خانواده زبان‌های هندی اروپایی میباشد. اما هنگامی که پای زبان غیررسمی یعنی زبان خیابان و فیلم و مهمانی به میان می‌‌آید شباهت‌ها بیش از پیش خودشان را نمایان می‌کنند. حتی یک مبتدی به سادگی می‌تواند این شباهت‌ها را تشخیص بدهد.

عوامل تاثیر گذار بر یادگیری زبان ترکی استانبولی

مدت زمان آموزش و یادگیری زبان ترکی استانبولی به عوامل گوناگونی وابسته است. برخی از عواملی که میتوان به آن اشاره کرد شامل موارد زیر است:

سن

از جمله عوامل پر اهمیتی که روی زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی اثر میگذارد، سن افراد است. هر چه شخص از سن پایین‌تری به آموزش و یادگیری زبان جدیدی به غیر از زبان مادری مشغول گردد، سریع تر این زبان را آموزش میبیند و با صراحت و بدون لهجه صحبت خواهد نمود. بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته بهترین سن آموزش و یادگیری زبانی جدید، پایینتر از سن ۷ سال است. به دلیل اینکه کودک در این سن ذهنی فعال دارد و هر چه را که به او آموزش دهید، یاد میگیرد و تکرار مینماید.

تلاش و انگیزه

از دیگر عوامل اثرگذار روی آموزش زبان ترکی استانبولی، تلاش و انگیزه‌ی شخص زبان آموز است. بایستی شخص در اول مسیر مشخص نماید که به چه دلیل میخواهد زبان ترکی استانبولی را فرا گیرد؟  دلایل مختلفی چون مسافرت، تحصیل، مهاجرت و کار و… وجود دارد هر چی شخص زبان آموز برای رسیدن به هدف خویش مصمم تر بوده و اشتیاق فراوانی داشته باشد برای آموزش زبان ترکی استانبولی انگیزه بسیاری را خواهد داشت و بیشترین وقت خویش را به آموزش زبان ترکی اختصاص می دهد. بنابراین سریع تر به این زبان مسلط خواهد شد.

تمرین کردن

هرآنچه زبان آموز وقت مضاعف تری را به تکرار و تمرین کردن زبان ترکی بپردازد، سریع تر بر این زبان مسلط خواهد شد. برای اینکه یادگیری شما روند سریعتری را طی کند بایستی زبان آموز در طول روز حداقل ۸ ساعت را به تکرار و تمرین بپردازد. درواقع از تمریناتی که در یادگیری زبان ترکی استانبولی موثرند میتوان خواندن کتاب‌ها و روزنامه های ترکی، گوش دادن به اخبار و مکالمات روزانه ترکی، نوشتن عبارات و کلمات جدید و به کار بردن آن ها در مکالمات روزمره را نام برد.

اساتید آموزشی

یکی از اساسی ترین فاکتورهایی که در یادگیری و آموزش زبان ترکی استانبولی حائز اهمیت است، اساتید آموزشیست. بسیار مهم است که فرد زیر نظر اساتید آموزش‌های خویش را آغاز نماید که به آموزش زبان ترکی تسلط کامل دارند و در این حوزه سالیان سال سابقه داشته باشند. چرا که هر چقدر کیفیت و شیوه تدریس اساتید بهتر باشد زبان آموز با سرعت بیشتر به زبان ترکی استانبولی تسلط پیدا خواهد کرد. زیرا که می داند با توجه به نحوه یادگیری و هدف شخص از بهترین روش‌های آموزشی برای آموزش استفاده نماید.

منابع آموزشی

در آموزش زبان ترکی استانبولی استفاده از منابع آموزشی معتبر نیز موثر میباشد. بایستی زبان آموز همیشه سعی نماید با توجه به میزان سطح آموزش و یادگیری و تسلط به زبان ترکی از بهترین منابع آموزشی روز جهان استفاده نماید.

آموزشگاه

از فاکتورهای دیگر و اصلی که در آموزش سریع زبان ترکی استانبولی موثر میباشد، آموزشگاه است. زبان آموز همیشه بایستی تلاش کند آموزشگاهی را انتخاب نماید که در راستای هدف او فعالیت دارد. به علاوه بایستی آموزشگاهی را انتخاب نماید که از لحاظ سطح علمی بالا و معتبر باشد.

امروزه آموزشگاه های بسیاری در حوزه آموزش زبان ترکی در حال فعالیت هستند، به همین علت انتخاب آموزشگاهی عالی کار بسیار دشواری خواهد بود. ملاک های گوناگونی برای گزینش بهترین آموزشگاه وجود دارد، از جمله این ملاک ها کیفیت و نحوه تدریس اساتید، نوع خدمات ارائه شده توسط آموزشگاه اعتبار آموزشگاه، و شهریه کلاس ها را میتوان نام برد. از بهترین آموزشگاه های سطح شهر کرج می توان به آموزشگاه زبان پروان اشاره نمود که در ادامه بیشتر با این آموزشگاه و خدمات ارائه شده آن آشنا خواهید شد.

آموزشگاه زبان پروان

به اعتقاد تعداد زیادی از کارشناسان زبان، کلاس های تدریس  بصورت خصوصی زبان ترکی از بهترین روش‌های آموزشی زبان ترکی استانبولی است. چرا که زبان آموز بصورت تمام وقت این کلاس ها را در اختیار دارد و همه سوالات و مشکلات خویش را میتواند مطرح و برطرف نماید. به علاوه اینکه در این کلاس ها استاد به صورت مستقیم با زبان آموز در ارتباط میباشد از این رو می تواند میزان سطح یادگیری زبان آمور را سنجیده و از بهترین شیوه‌های آموزشی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی استفاده نماید.

آموزشگاه زبان پروان از بهترین آموزشگاه های زبان در سطح شهر کرج به حساب می‌آید که همه کلاس ها و دوره های آموزشی زبان ترکی استانبولی خویش را به طور خصوصی برگزار مینماید. آنچه که در کلاس‌های تدریس بصورت خصوصی زبان ترکی آکادمی زبان پروان تدریس میگردد، عبارت است از آموزش مکالمه زبان ترکی استانبولی، آموزش زبان ترکی استانبولی مخصوص سفر و آموزش زبان ترکی استانبولی برای کار و تحصیل در ترکیه. اگر تصمیم دارید در کوتاه ترین زمان ممکن و به طور کاملا تضمینی زبان ترکی استانبولی را آموزش ببینید، در کلاس های تدریس خصوصی آموزشگاه زبان پروان ثبت نام نمایید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی، آزمون یوس ، زبان ترکی استانبولی ،اخذ اقامت ترکیه

 آموزش زبان ترکی استانبولی ، فواید اخذ اقامت در کشور ترکیه ، دانشگاه لقمان حکیم آنکارا ، جاذبه‌های گردشگری ترکیه [/vc_column_text][vc_cta h2=”آموزش ترکی استانبولی دوره

12 پاسخ

  1. A must read article. I completely agree with you that the qualities mentioned in this article make a good teacher. Very authentic. Keep it up. Carie Barret Erlene

  2. If some one wishes expert view concerning blogging and site-building then i recommend him/her to go to see this weblog, Keep up the fastidious work. Jean Wain Labors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *