لوگو پروان آکادمی

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

در جواب این سوال که چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ باید گفت دانستن زبان انگلیسی به افراد این فرصت را می دهد که یک شرایط عالی برای مشاغل مناسب و پردرآمد داشته باشند. زبان انگلیسی زبان عصر نوین، رسانه، اینترنت، روابط جهانی و پیشرفت است. پس آموختن زبان انگلیسی برای شغل، مسافرت، سرگرمی و در مجموع زندگی امروزی ضروری است. در دوره ای که تمامی خبرها، اخبار علمی، رویدادها اغلب توسط این زبان در تمام نقاط جهان منتشر می شود، ضرورت یادگیری آن بیش از پیش حس می شود. در ادامه بیشتر به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی می پردازیم.

ضرورت یادگیری زبان انگلیسی

ارزش و اعتبار زبان انگلیسی و اینکه چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم تقریبا در تمامی ابعاد زندگی به آسانی قابل مشاهده است. زبان انگلیسی زبان رایج دنیای تجارت بوده و تمامی کارفرمایان در طول فرایند به کارگیری نیرو داشتن مدرک زبان را در اولویت قرار داده اند. پس مهم ترین فصل زندگی یک شخص یعنی شغل خوب منوط به دانستن زبان انگلیسی است.

دلایل اصلی یادگیری زبان انگلیسی

دلایل اصلی یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی، زبان کامپیوتر، هوافضا، گردشگری، هوانوردی، دریانوردی و رادار و هواپیماست. یادگیری این زبان به افراد فرصت می دهد تا در دورترین جای جهان بهترین شغل را با درآمد دلاری به دست آورند. یادگیری این زبان آنقدر مهم است بیشتر کشورهای جهان به عنوان زبان دوم و از سنین ابتدایی به کودکان آموزش می دهند. آموزش زبان انگلیسی می تواند یک سرمایه گذاری مفید باشد و آینده افراد را درخشان کند و شاید این بهترین پاسخ در جواب سوال چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم، باشد.

دومین زبان دنیا

این زبان در ۵۳ کشور جهان زبان رسمی بوده و دومین زبان مرسوم جهان است. از هر ۵ نفر یک نفر این زبان را به خوبی می شناسد. حدود ۴۰۰ میلیون نفر در دنیا به زبان انگلیسی سخن می گویند. تا به امروز حدود ۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان به آموزش این زبان روی آورده اند.

فرصت های شغلی بی شمار

یکی دیگر از جواب های مهم به اینکه چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم این است که بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی، برندهای معروف، کمپانی های بزرگ صحبت کردن و دانستن زبان انگلیسی را برای کارکنان خود الزامی کرده اند. بسیاری از این مراکز بزرگ به زبان انگلیسی سخن می گویند. در دنیای ارتباطات، عصر فناوری و یکپارچگی جهانی تسلط به این زبان بسیار ضروری و مهم است. افرادی که به این زبان سخن بگویند شانس بیشتری برای کاریابی در این مراکز دارند. برای یافتن کار در شرکت های آمریکایی، استرالیایی و انگلیسی فقط مدرک زبان می تواند کارساز باشد. دانستن زبان به فرد کمک می کند تا به خوبی در مصاحبه ها موفق شود.

ورود به دانشگاه های معروف و برتر

بسیاری از دانشگاه های جهان شرایط ورود دارند که یکی از اصلی ترین آنها دانستن زبان خارجه است. زمانی که دانشجویان ایرانی و دیگر کشورها متقاضی ویزای تحصیلی هستند، دانستن زبان برایشان الزامی است. هزاران دانشگاه در سراسر دنیا برنامه های آموزشی خود را به انگلیسی برگزار می کنند. افرادی که می توانند به این زبان سخن بگویند، شانس بیشتری برای ورود به این مراکز دارند.

بیشتر بخوانید:  سلام به انگلیسی با بیش از 40 روش سلام کردن

دسترسی آسان به دنیای جذاب سرگرمی ها

زبان اصلی رسانه های جهان زبان انگلیسی است. انواع فیلم، انیمیشن، کتاب و آهنگ های برند جهان به این زبان تولید می شوند. انواع بازی های اینترنتی هم به زبان انگلیسی هستند. پس افرادی که به این زبان مسلط هستند، نیازی به مترجم، زیرنویس و خرید نسخه های دوبله شده ندارند.

درک بهتر از علم با آموزش زبان

ممکن است بارها این سوال برایتان پیش آید که چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ باید گفت زبان انگلیسی زبان علم است، اگر کسی تمایل دارد علوم مختلف را بیاموزد و یا مقالات گوناگون را در سایت های جهانی به اشتراک بگذارد، باید زبان بداند. تمامی پزشکان، مهندسان، متخصصان همراه با رشته تحصیلی خود زبان انگلیسی را هم یاد می گیرند. اغلب پژوهش های علمی جدید و معتبر به این زبان در اختیار مردم قرار می گیرد.

دسترسی فراوان به دنیای اینترنت

زبان انگلیسی زبان پر کاربرد اینترنت است. در طول روز حدود ۵۰۰ میلیون نفر کاربر وارد اینترنت شده و از آن استفاده می کند. حدود ۵۰ درصد از کاربران از سایت های انگلیسی زبان بازدید کرده و مطالب دلخواه خود را پیدا می کنند. آموزش زبان بسیار مهم است؛ چرا که نیمی از محتوای اینترنت به زبان انگلیسی بوده و فرد می تواند به هزاران صفحه از اطلاعات اینترنت به راحتی دست یابد.

 

دسترسی به مقالات علمی درجه اول

دست یافتن به منابع علمی روز و دست اول در دنیا یکی دیگر از چندین پاسخ های همگان به سوال چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم است. تمامی مقاله های پزشکی، هوافضا، دیپلماسی و بازاریابی به انگلیسی هستند و افراد برای دسترسی به آنها نیاز به دانستن زبان دارند.

زبان انگلیسی زبان ارتباط جهانی

زبان انگلیسی زبان ارتباط جهانی

به جرات می توان گفت آموزش زبان انگلیسی راهی به دنیایی از فرصت ها و ارتباطات بین المللی است که برای فرد گشوده می شود. بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان به دلیل قدرت اقتصادی زبان انگلیسی را در سطح بسیار بالایی گسترش داده اند. این یک حقیقت تلخ است که آمریکا و انگلیس قطب اقتصاد جهان شده اند و این زبان را رایج کرده اند. این زبان به فرد کمک می کند تا در سراسر جهان با کسانی که به زبان مادری او سخن نمی گویند نیز سخن بگوید و از هزاران منبع خبری، سایت و کتاب مطالب مفید را برای خود پیدا کند .

آشنایی با فرهنگ های دیگر

زبان و فرهنگ هیچ گاه از هم جدا نبوده اند. دانستن زبان انگلیسی موجب می شود تا افراد درک بیشتر و بهتری از شیوه اندیشه، تفکر، زندگی و کار افراد انگلیسی داشته باشند. اگر فرد در مورد فرهنگ مردم انگلیسی زبان نداشته باشد، ممکن است در ارتباط خود دچار مشکل شده و نتواند درک درستی از رفتارشان داشته باشد. یادگیری لغت به تنهایی کافی نبوده و باید با مواردی مثل زبان بدن، حالات چهره و لحن سخن گفتن هم اطلاعاتی کسب شود. گاهی ممکن است فرد تصورش بر این باشد که فردی انگلیسی زبان او را مسخره می کند در حالی که واقعا این گونه نبوده است.

یادگیری بهتر زبان های مرتبط با انگلیسی

زبان انگلیسی زبانی ساده است که آموزش آن بسیار آسان است. تصور عموم بر این است که یادگیری زبان امری دشوار است اما برای مردم گروهی از کشورها آموزش زبان انگلیسی آسان تر است. زبان آلمانی ها به انگلیسی بسیار نزدیک است و افراد می توانند بیاموزند. آموختن این زبان به فرد کمک می کند زبان های دیگر را زودتر فرا گیرد.

دانستن زبان برای دستیابی به اهداف تجاری

افراد فارسی زبان که قصد سفر به کشور ترکیه را دارند و در آنجا با یک گروه تجاری از کشورهای اروپایی قرار ملاقات و تبادل نظر دارند، با دانستن زبان انگلیسی به راحتی با آنها دور یک میز می نشینند و بدون نیاز به مترجم برای اهداف مشترک با آن گروه تجاری مذاکره می کنند.

 بیشتر بخوانید: شیوه صحیح جمله سازی در انگلیسی

سفر به سراسر جهان

فردی که سفر می کند ارتباط مهم ترین بخش سفر به حساب می آید. کسانی که به زبان انگليسي مسلط هستند، هیچ گاه به مشکل خاصی برخورد نخواهند کرد؛ زیرا اغلب مردم جهان به زبان انگلیسی سخن می گویند.اگر مسافر از هر کشوری بازدید کند می تواند انگلیسی سخن بگوید. این زبان، زبان داد و ستد هم به حساب می آید. بیشتر افراد در هتل ها، مراکز گردشگری و پاساژها و فروشگاه های بزرگ به انگلیسی صحبت می کنند و این موضوع باعث می شود تا مشتریان راحت تر با آنها ارتباط برقرار کنند و بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند.

 شروع زندگی در یک کشور انگلیسی زبان

یکی دیگر از دلایل اینکه باید زبان انگلیسی یاد بگیریم این است که به فرد فرصت عالی مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان می دهد. اغلب کسانی که دوست دارند شهروند یک کشور انگلیسی زبان شوند، باید به درجه مشخصی از مهارت انگلیسی برسند یا سخن بگویند.

بهبود معاشرت با دیگران

دانستن یک زبان تجربه یک فرهنگ جدید است. زمانی که به زبان انگليسي صحبت می کنیم، امکان ملاقات با افراد خارجی بیشتری را داریم و این یک فرصت عالی برای بهبود روابط با دیگران است. اغلب اختلاف نظرها و درگیری ها در جهان ناشی از عدم درک طرف مقابل است. یادگیری یک زبان جدید به افراد فرصت گفت و گو داده و از این طریق بسیاری از مشکلات و سوء تفاهم ها از میان می رود.

آشنایی با ادبیات و اشعار انگلیسی

شعر به هر زبان جذاب و دوست داشتنی است. اگر کسی زبان انگلیسی را بداند، با احساس تمام شروع به خواندن شعر کرده و یا شروع به نوشتن با زبان انگلیسی می کند. خواندن ترجمه اشعار چندان خوشایند نبوده و لذت شعر خواندن منوط به فهم آن از طریق زبان اصلی است. شاید زمانی که با علاقه تمام و به زبان اصلی شعر انگلیسی را می خوانیم به پاسخ سوال چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم را به درستی دریابیم.

آشنایی با ادبیات و اشعار انگلیسی

 زبان همایش ها و کنفرانس های جهانی

اکثر رویدادهای بزرگ، کتفرانس های آنلاین، المپیک و همایش ها به زبان انگلیسی برگزار می شوند. نمایندگان و شرکت کنندگان در این برنامه ها باید زبان انگلیسی بدانند تا بتوانند لذت کافی ببرند. شاید فردی به جهت موقعیت فردی مجبور به شرکت در یک همایش شود، دانستن زبان به او کمک فراوانی می کند تا به اهداف خود دست یابد. دستیابی به اهداف و احساس خوشایندی پاسخ سوال چرا زبان انگلیسی مهم است، خواهد بود.

تمرینی برای مغز

اگر هیچ یک از دلایل اینکه چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم شما را قانع نکرد، دانستن زبان انگلیسی شما را باهوش تر، پر تلاش تر کرده و موجب قوی شدن مغزتان خواهد شد. تحقیقات ثابت کرده که افرادی که به دو زبان مسلط هستند، مفاهیم را دقیق تر، سریع تر و بهتر دریافت می کنند.

افزایش توانایی شناختی (قدرتمندی مغز)

یادگیری زبان دوم یکی از موثرترین راه ها برای فعال نگه داشتن و به چالش کشیدن مغز است. آموزش زبان موجب تقویت حافظه شده و خلاقیت فرد را به طرز چشم گیری افزایش می دهد. از طرفی شروع بیماری زوال عقل در افرادی که دو زبان بلد هستند، دیرتر شروع می شود. زبان انگلیسی به افراد فرصت می دهد تا برای مدتی طولانی ذهن سالمی داشته باشند.

زبان انگلیسی در چه موقعیت هایی به کار می آید؟

تصور کنید مسافر یا گردشگری به یک داروخانه مراجعه کرده و نیاز شدید به کمک داشته باشد؛ اگر پرسنل داروخانه نتوانند با او ارتباط بگیرند چه ماجرایی روی خواهد داد. اگر هر دو طرف به اهمیت و ارزش چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم پی می بردند و زبان می آموختند، به راحتی با هم ارتباط بر قرار کرده و مشکلی برای کسی روی نخواهد داد. در آن شرایط با کمک زبان انگلیسی با هم صحبت کرده و داروی مورد نیاز گردشگر را به او می دهند.

ممکن است مسافری وارد کشور دیگری شود و در مکانی عمومی نیاز به آب، سرویس و یا گرفتن آدرس داشته باشد و زبان محلی هم نداند، بهترین گزینه سخن گفتن به زبان انگلیسی است. خوشبختانه مردم در اغلب نقاط جهان به انگلیسی صحبت می کنند و دانستن زبان به مسافر کمک می کند تا به نیازهایش پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: زبان انگلیسی چیست و یاد گرفتن آن چه تأثیری در زندگی ما دارد؟

دانشجو یا یک نیروی کار دعوت به مصاحبه شده است و متوجه می شود که مصاحبه کننده به زبان انگلیسی مسلط است و زبان مادری او این زبان است. اگر مصاحبه کننده متوجه شود که فرد دعوت شده زبان انگلیسی می داند، دید مثبتی به او پیدا کرده و ممکن است به آسانی او را بپذیرد و اینجاست که اهمیت چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم بیش از پیش آشکار می شود.

 

سخن پایانی

اکنون باید به ارزش و اهمیت اینکه چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم رسیده باشید. افراد دارای هر شغلی که باشند، مهندس، پزشک، مترجم و کارمند برای آنکه شرایط شغلی بهتری داشته باشند، باید مهارت زبان خود را افزایش دهند. از مهمترین دلایل آموزش زبان انگلیسی دستیابی به منابع دست اول، راه یافتن به دنیای گسترده اینترنت، یافتن فرصت های شغلی عالی را می توان نام برد. شرکت در قرارها و ملاقات های تجاری، حضور در همایش های بین المللی، گردشگری از جمله دلایل دیگر دانستن زبان انگلیسی محسوب می شود. ارتقای سطح معاشرت، افزایش قدرت مهارت مغز، خلاقیت و تفکر از فواید دانستن زبان انگلیسی است. مهاجرت به کشورهای اروپایی، ادامه تحصیل، کسب درآمد دلاری و صدها دلیل دیگر برای دانستن زبان انگلیسی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *