لوگو پروان آکادمی

سلام به انگلیسی با بیش از 40 روش سلام کردن

سلام به انگلیسی یکی از مهمترین اصول اولیه در زبان انگلیسی، یادگیری روش‌های سلام کردن است، سلام و احوالپرسی از مهمترین بخش‌های مکالمه روزمره افراد در زبان‌های مختلف است. امروزه بسیاری از زبان آموزان در هنگام شروع یادگیری زبان انگلیسی در ابتدا اقدام به یادگیری انواع روش‌های سلام و احوالپرسی می‌کنند. شما با یادگیری این روش‌ها می‌توانید تسلط بیشتری به این زبان پیدا کرده و در مواقع نیاز از آن استفاده کنید. علاوه بر کلمات Hi و Hello که از متداول‌ترین روش‌های سلام کردن در زبان انگلیسی هستند، مکالمات دیگری نیز وجود دارند که می‌توان در مواقع گوناگون و هنگام روبرو شدن با اشخاص مختلف، از آنها استفاده کرد. در زیر انواع روش‌های سلام کردن را معرفی می‌کنیم و به توضیح هر کدام از آنها می‌پردازیم:

image001

Hi

در مواقعی استفاده می‌شود که با طرف مقابل رابطه خوبی داشته و آن را از مدت‌های قبل می‌شناسیم. همچنین برای مواقعی مناسب است که ما به صورت مرتب و روزانه شخص را می‌بینیم. در هنگام برخورد با اعضای خانواده، دوستان یا همکارانی که با آنها احساس راحتی داریم، از  کلمه hi استفاده می‌کنیم.

 

Hello

از جمله رایج ترین و مودبانه‌ترین روش سلام و احوالپرسی است که به صورت رسمی یا دوستانه استفاده می‌شود. در مواقع برخورد با یک شخص شخصیت علمی یا سیاسی یا افرادی که با آنها رو دربایستی داریم معمولاً از واژه Hello استفاده می‌شود.

Hey و Hey yo

از دیگر روش‌های سلام به انگلیسی استفاده از Hey و Hey yo است، به این صورت که اگر با فرد مقابل خیلی صمیمی هستید می‌توانید از این واژه‌ها استفاده کنید. هر دوی این کلمات معنی سلام می‌دهند ولی در موارد خیلی دوستانه و با افرادی که بیش از حد با آنها راحت هستید، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Hey guys

این واژه معنی سلام بچه‌ها یا سلام رفقا می‌دهد و بیشتر در جمع‌های دوستانه کاربرد دارد، این نوع سلام کردن بیشتر حالت محاوره داشته و برای سلام کردن در مواقع رسمی یا با افراد غریبه، از آن استفاده نمی‌شود.

Good morning

یکی از عبارت‌های رایج و استاندارد به منظور سلام و احوالپرسی، good morning است، این واژه بیشتر برای شروع مکالمات تلفنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در اکثر مواقع معنی چطور میتونم کمکتون کنم، می‌دهد.

Hiya

کلمه Hiya معمولاً در کشور انگلستان رایج است و برای یک سلام و احوالپرسی غیر رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در اغلب موارد، افرادی که مدت زمانی از دوستی و آشنایی آنها می‌گذرد از این واژه استفاده می‌کنند.

what’s up/wassup

یکی از جالب ترین روش‌های سلام و احوالپرسی به صورت غیر رسمی، به کار بردن کلمه what’s up/wassup است، معنی این کلمه “حالت چطوره” است ولی جواب آن عجیب به نظر می‌رسد! این مکالمه به این گونه است:

_ what’s up/wassup?

_ Hey!

Look who it is

یکی از روش‌های غیر رسمی برای سلام کردن به کسی که انتظار دیدنش را نداشته اید، استفاده از عبارت Look who it is است، معمولاً افرادی که مدتها دوست یا شخص نزدیکی را ندیده اند در صورت دیدن او با لحن متعجب این جمله را تکرار می‌کنند. دقت داشته باشید که برای سلام کردن غیر رسمی و بسیار دوستانه از این جمله استفاده می‌شود.

How do you do?

یکی از رایج‌ترین جملات برای سلام و احوال پرسی کردن رسمی، استفاده از این اصطلاح است که معمولاً در صحبت‌های عامیانه از آن بسیار کم استفاده می‌شود. وقتی به یک مجلس رسمی دعوت شده‌اید، برای سلام و احوالپرسی کردن مودبانه با طرف مقابل می‌توانید از جمله How do you do استفاده کنید.

Hello, nice to meet you

از دیگر عبارت‌های متداول سلام به انگلیسی به صورت مودبانه، استفاده از عبارت nice to meet you است، این عبارت معمولاً برای احوال پرسی با افراد یا اشخاصی که قبلا ندیده‌اید یا معاشرت زیادی با آنها نداشته‌اید، استفاده می‌شود.

Hello, nice to see you

برای سلام کردن به شکل غیر رسمی در هنگامی که شخص را می‌شناسیم اما نه خیلی خوب، می توان از عبارت Hello, nice to see you استفاده کرد‌، دقت کنید که این جمله به صورت تقریبا دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

How have you been?

هنگامی که برای مدتها فردی را ندیده اید، می‌توانید به صورت رسمی و مودبانه از جمله How have you been استفاده کنید. دقت داشته باشید که این جمله فقط زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قبلاً آن فرد را ملاقات کرده ولی رابطه زیاد صمیمی با او ندارید.

image002

Hello Sue, how are you?

برای مواقعی که ما شخص مقابل را می‌شناسیم و می‌توانیم او را به اسم کوچک صدا بزنیم، می‌توانیم از این جمله برای سلام و احوالپرسی استفاده کنیم، این نحوه سلام کردن به شکل غیر رسمی و دوستان انجام می‌شود.

Good afternoon

به طور معمول برای سلام و احوالپرسی کردن از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ بعداز ظهر، Good afternoon مورد استفاده قرار می‌گیرد، این عبارت معمولاً برای دو حالت رسمی یا دوستانه مناسب است.

Greeting

از رایج‌ترین کلمه که برای سلام و احوالپرسی استفاده می‌شود، Greeting است. این کلمه می‌تواند در شرایط مختلف و برای سلام کردن به صورت رسمی یا دوستانه استفاده شود.

 بیشتر بخوانید:  شیوه صحیح جمله سازی در انگلیسی

 

Heeeeeey, good to see you

از دیگر انواع سلام و احوالپرسی برای وقتی که یکی از دوستان یا آشنایان نزدیک خود را مدتی ندیده‌اید، استفاده از Heeeeeey, good to see you است. دقت داشته باشید که این جمله نیز هنگامی استفاده می‌شود که با طرف مقابل صمیمیت زیادی دارید. این جمله به معنی سلاااااام چه عجب ما تو را دیدیم، است.

Hello and welcome

برای مواقعی که تاکنون فرد را ندیده‌اید، می‌توانید از این عبارت استفاده کنید. هنگامی که فردی به مجلس و جمعی وارد می‌شود برای سلام و خوش آمدگویی می‌توانید از این جمله استفاده کنید.

Hello again

اگر فردی را قبلاً یکبار دیده باشیم، برای سلام کردن به او از عبارت Hello again استفاده می‌کنیم مثلا اگر فردی را ۱۰ دقیقه پیش دیده باشیم و بخواهیم دوباره به او سلام کنیم، در اینجا کلمه again به این معنا است که ما او را به خاطر می‌آوریم.

Well,hello!

این جمله نیز هنگامی استفاده می‌شود که فرد را فقط یکبار در گذشته دیده‌ایم، ولی از او خیلی خوشمان آمده است. این جمله می‌تواند حالتی دوستانه و غیر رسمی‌تر داشته باشد.

 

Helloooooo

این طرز سلام بیشتر یک فرم نوشتاری عامیانه و صمیمی است که در چت و اس ام اس کاربرد دارد و معمولاً برای پرس و جو از این موضوع که چرا طرف مقابل کم پیدا است، استفاده می‌شود.

Oh.wow  Ok. Hi

در مواقعی که از طرف مقابل ناراحت هستیم یا میانه خوبی با او نداریم، از این عبارت استفاده می‌کنیم. علاوه بر این، اگر از شخصی خوشتان نمی‌آید نیز می‌توانید برای سلام و احوالپرسی این عبارت را به کار ببرید.

Oh. hello. sorry, I didn’t expect to see you!

این عبارت نیز زمانی استفاده می‌شود که تمایلی به صحبت با طرف مقابل ندارید یا از او خوشتان نمی‌آید. معمولاً برای اینکه نشان دهید میانه خوبی با شخص مقابل ندارید، می‌توانید از این جمله استفاده کنید.

How’s you?

بهترین راه‌ برای پرسیدن حال دیگران استفاده از این عبارت است. این جمله هنگامی استفاده می‌شود که ما طرف مقابل را می‌شناسیم. How’ s you به معنی (چطوری تو) است.

Hey man/Hey mate

استفاده از این عبارت‌ها نشان می‌دهد شخصی که با او سلام و احوالپرسی می‌کنیم را از قبل می‌شناسیم، این فرم سلام کردن به صورت تقریباً عامیانه و دوستانه بوده و از جمله عبارات رایج به حساب می‌آید.

Howdy

این عبارت در بیشتر ایالات آمریکا به جای کلمه Hello استفاده می‌شود و افراد مختلف برای سلام کردن از آن استفاده می‌کنند. ممکن است این عبارت کمتر به گوشتان خورده باشد ولی یکی از رایج ترین کلمات برای سلام کردن به حساب می‌آید.

Hello+زبان بدن

در برخی از کشورها مخصوصاً کشورهای انگلیسی زبان، همزمان با به کار بردن کلمه Hello اقدام به بلند کردن دست و نشان دادن کف دست می‌کنند، این کار حالتی غیر رسمی داشته و می‌تواند در موقعیت‌های مختلف استفاده شود.

Alright

این عبارت معنی “حالت چطوره” را می‌دهد و به منظور شروع مکالمه و احوالپرسی با لحن‌های متفاوت استفاده می‌شود‌. معمولا برای احوالپرسی‌ها در مکالمات کوتاه از این عبارت استفاده می‌کنند.

Morning all

این عبارت هنگام سلام کردن به گروهی از افراد استفاده می‌شود، معمولاً استفاده از عبارت morning all زیاد رایج نیست ولی در مواقعی که فرد انتظار جواب ندارد، مانند فرستادن ایمیل یا سخنرانی در یک جلسه می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

Hello everyone

این عبارت نیز می‌توانند برای سلام کردن به گروهی از افراد به طور دوستانه و غیررسمی مورد استفاده قرار بگیرند. در هنگام سخنرانی یا هنگام فرستادن پیام و ایمیل، می‌توان از این جمله استفاده کرد.

Yo (man)!

برای سلام کردن به جهت جلب توجه دیگران، استفاده از  Yo (man) رایج شده است، امروزه بیشتر رپرها برای سلام کردن به صورت کنایه آمیز، با لهجه خاص، از این عبارت استفاده می‌کنند.

Hey, boo

برای سلام کردن به کسی به صورت عامیانه، این عبارت رایج است که معمولاً دوستان صمیمی با این عبارت به یکدیگر سلام می‌کنند؛ همچنین می‌توان برای صدا زدن کسی به جهت جلب توجه نیز از این عبارت استفاده کرد.

Greeting and salutations!

این عبارت به معنی سلام و درود به کار می رود و به عنوان یک روش رایج سلام و احوالپرسی به صورت کاملاً دوستانه و صمیمی کاربرد دارد. معمولاً دوستان یا افرادی که با یکدیگر راحت هستند از این عبارت استفاده می‌کنند.

image004

Hi, honeybunch

برای سلام کردن به همسر و شریک عاطفی به صورت عامیانه و عاشقانه این عبارت مورد استفاده قرار می‌گیرد، معنی آن سلام گلم یا سلام عزیزم است.

G’day mate

این عبارت عامیانه مخفف کلمه good day بوده و معنی (خوب است) می‌دهد. از این عبارت برای سلام و احوالپرسی دوستانه و غیر رسمی استفاده می‌کنند.

Goodmorrow

این نوع سلام و احوال پرسی قدیمی شده است و در مکالمات واقعی از آن استفاده نمی‌کنند. این عبارت یک روش غیر رسمی برای سلام کردن به صورت طنز در گذشته بوده است.

Hey, look what the cat dragged in!

در مواقعی که شما یک دوست یا آشنای قدیمی را پس از مدت طولانی می‌بینید می‌توانید از این عبارت استفاده کنید. معنی این جمله می‌شود: هی ببین کی پیداش شده.

Hey, howdy, hi!

این جمله برای سلام کردن به کودکان استفاده می‌شود و به معنی (هی تو، سلام) است. شما می‌توانید در هنگام مواجهه با بچه‌ها از این عبارت برای سلام کردن به آنها استفاده کنید.

Howdy, partner

از این عبارت نیز به منظور سلام کردن به کودکان استفاده می‌شود‌ معنی آن “سلام عزیزکم” بوده و والدین یا افراد دیگر می‌توانند از آن برای سلام کردن به کودکان و جلب نظر آنها استفاده کنند.

Howdy, miss

این عبارت یک جمله عاشقانه برای سلام کردن به خانم‌ها است، به صورتی که مردان می‌توانند در زمان سلام کردن به همسر یا شریک عاطفیشان از این عبارت استفاده کنند

 

سخن پایانی

سلام و احوالپرسی کردن در زبان انگلیسی به روش‌های مختلف رسمی و غیررسمی انجام می‌شود و شما پس از یادگیری آنها می‌توانید در زمان مناسب و پس از برخورد با افراد، از این عبارات استفاده کنید. مطالعه و یادگیری تمام این عبارات می‌تواند به شما در یادگیری بهتر زبان انگلیسی و صحبت کردن روان با دیگران کمک کند. علاوه بر این، تمام این عبارات معانی مخصوص به خود را داشته و برای ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف از کودک تا بزرگسال می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. با فراگیری این عبارات دایره لغات شما وسیع‌تر شده و می‌توانید در مکالمات روزانه خود را با خیال راحت از آنها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *