لوگو پروان آکادمی

هزینه کلاس زبان انگلیسی در سال 1402 چقدر است؟

هزینه کلاس زبان انگلیسی را شما نمی  توانید تنها با یک قیمت خاص در نظر بگیرید؛ چرا که به هر حال عوامل متعددی وجود دارد تا شما بتواند هزینه این کلاس را به خوبی برآورد کنید. متاسفانه برخی از افراد به عواملی که در ادامه در مورد آن با شما صحبت می کنیم، توجهی ندارند. به همین دلیل است که شاید با هزینه های سرسام آوری روبرو شوند و سپس از یادگیری زبان انگلیسی ناامید شوند، به همین خاطر، توصیه ما این است که در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید آگاهانه یک آموزشگاه مناسب را پیدا کنید.

عوامل مؤثر روی قیمت کلاس زبان انگلیسی

عوامل مؤثر روی قیمت کلاس زبان انگلیسی

امروزه یادگیری زبان انگلیسی بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. سوالی که برای بسیاری به وجود می آید، این است که هزینه کلاس زبان چقدر است؟

توجه داشته باشید که ما نمی توانیم یک هزینه خاص را بیان کنیم؛ چرا که هزینه یادگیری زبان به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. به همین خاطر، شما باید در نظر بگیرید که هر چقدر به کیفیت بالاتر یادگیری زبان خود بیندیشید، طبیعتاً باید قیمت مناسب تری را هم پرداخت کنید. با این وجود ما در ادامه قصد داریم تا شما را با عوامل کلیدی و مهم که در نرخ تدریس زبان انگلیسی تاثیر می گذارند، بیشتر آشنا کنیم.

1.      موقعیت مکانی

یکی از عوامل بسیار موثر در برآورد هزینه کلاس زبان، بدون شک موقعیت جغرافیایی و مکانی آموزشگاه است. به گونه  ای که نسبت به آموزشگاه  هایی که در مناطق پایین شهر قرار دارند، مناطق بالاتر همیشه گران تر هستند؛ همچنین شهرهای بزرگ تر هزینه بیشتری نسبت به شهرهای کوچک تر برای تدریس زبان دریافت می کنند.

اگر شما به آموزشگاه های مختلف سر بزنید و این آموزشگاه ها در مناطق مختلف شهر شما وجود داشته باشند، صد در صد با اختلاف بسیار زیادی به خاطر موقعیت مکانی روبرو خواهید شد. به همین دلیل است که امروزه خدمات آنلاین روی کار آمده اند تا شما بتوانید معقولانه  ترین هزینه را برای یافتن یک آموزشگاه زبان بپردازید.

2.      نوع کلاس

اینکه شما قصد داشته باشید از کلاس خصوصی زبان استفاده کنید یا به دنبال کلاس گروهی آن باشید هم قطعاً در برآورد هزینه تاثیر بسزایی دارد. مهم ترین نکته  ای که در این بین وجود دارد، این است که در کلاس  های خصوصی عمدتاً ترفندها و تکنیک  هایی گفته می  شود که بتواند زبان آموزان را ترغیب کند تا از خدمات این چنین کلاسی بهره مند شوند، به هر حال این  موضوع هم یکی از عوامل موثر به شمار می آید.

·         کلاس گروهی

معمولا آن دسته از افرادی که به دنبال قیمت مقرون به صرفه  تر برای یادگیری زبان انگلیسی هستند، کلاس گروهی را گزینه قابل قبول تری در نظر می گیرند. البته بهتر است بدانید که در کلاس گروهی معمولاً همکاری و تعامل بالایی به چشم می خورد و زمانی که یادگیری گروهی باشد، معمولاً اشتباهات کم تر به چشم می آیند.

در کلاس گروهی فرصت های یادگیری زیادی وجود دارد و زمانی که زبان آموز تلاش دیگر اعضا را ببیند، قطعاً با انگیزه و ذوق بیشتری می تواند زبان انگلیسی را بیاموزد. معمولاً در کلاس گروهی اعتماد به نفس زبان آموزان هم افزایش پیدا می  کند.

·         کلاس خصوصی

اگر قصد شما انتخاب کلاس خصوصی باشد، طبیعتاً کلاس خصوصی یک فضای آموزشی خاص دارد که مدرس با توجه به شرایط و نیاز شما تدریس خود را انجام می دهد. کلاس خصوصی می  تواند حضوری یا غیر حضوری باشد و شما با هر سوالی که روبرو شوید می توانید در کلاس بپرسید.

معمولاً آن دسته از افرادی که به زمان و نیاز شخصی خود توجه بیشتری دارند، کلاس خصوصی را انتخاب می  کنند؛ همچنین اگر شما قصد داشته باشید که مهارت خود را با منابع آموزشی اختصاصی بالا ببرید، کلاس خصوصی بهترین گزینه است .

بسیاری دیده شده است که برای ارتقاء شغلی یا اینکه اگر افراد قصد مهاجرت داشته باشند، کلاس خصوصی را انتخاب معقولانه  ای در نظر می گیرند. به هر حال، شما اگر جزء افرادی هستید که زمان محدودی دارید و به محیط های شلوغ هم علاقه  ای ندارید، می  توانید کلاس خصوصی را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی 14 تا از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

·         کلاس آنلاین

کلاس آنلاین هم یکی دیگر از انواع کلاس  هایی است که معمولاً به صورت غیرحضوری برگزار می شود و شما از طریق اینترنت می توانید سر کلاس درس حاضر شوید، در این بین از نرم افزارهایی که به صورت تصویری امکانات  خود را ارائه می  دهند باید استفاده کنید.

معمولا کلاس  های آنلاین علاوه بر اینکه برای افراد مبتدی مناسب است، حتی برای آن دسته از عزیزانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس یا تافل را دارند هم پیشنهاد می  شود، به هر حال عده ای دانشجو یا شاغل هستند و نمی توانند در کلاس حضوری شرکت کنند، بدین ترتیب کلاس آنلاین برای یادگیری زبان انگلیسی به این افراد پیشنهاد می شود.

3.      سبک تدریس

شیوه و سبک تدریس را هم نباید نادیده گرفت؛ چرا که یکی دیگر از عوامل بسیار مهم روی هزینه کلاس زبان در آموزشگاه مورد نظر شما است. اینکه مدرس از چه منابعی استفاده کند، صد در صد می تواند روی هزینه کلاس شما تاثیر واضحی بگذارد.

آن دسته از آموزشگاه هایی که از شیوه های مدرن و نوین استفاده می کنند، معمولاً هزینه بیشتری را برای زبان آموز متحمل می شوند، البته این موضوع می تواند بسیار روی سبک آموزش مفید واقع شود؛ چرا که به هر حال هر چقدر منابع به روزتر باشند، کیفیت یادگیری هم بیشتر است.

4.      سطح زبان آموز

سطح آموزش زبان آموز را هم نباید از یاد برد؛ زیرا زبان آموزانی که به هر حال اول راه هستند، نسبت به زبان آموزانی که سطح بالاتری دارند، باید هزینه کمتری بپردازند. هرچه سطح زبان آموز بالاتر برود، به این دلیل که از منابع بیشتری باید استفاده کند؛ همچنین اساتید با تجربه  تری برای تدریس وی معرفی می شوند، طبیعتاً باید هزینه بیشتری را هم بپردازند.

5.      اعتبار آموزشگاه

مسئله ای مانند اعتبار آموزشگاه را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت؛ چرا که یکی از عوامل موثر روی هزینه کلاس زبان صد درصد اعتبار آموزشگاه است. طبیعتاً شما اگر بخواهید به آموزشگاه زبانی مراجعه کنید که برند است، این موضوع خود باعث می  شود تا هزینه بالاتری را بپردازید.

به هر حال، آموزشگاه  های برند از اعتبار بیشتری برخوردار هستند و مدرسان با تجربه تری را در اختیار دارند. مهم تر از همه امکانات بهتر و به روزتری را می توانید از آن جا دریافت کنید. معمولاً سایت هایی که در زمینه تدریس زبان فعالیت می کنند، آموزشگاه های معتبری را معرفی می کنند. شما می توانید اعتبار آموزشگاه را به راحتی به صورت آنلاین و اینترنتی بررسی کنید که البته این چنین پیدا کردن آموزشگاه هم خود مزایایی را به دنبال دارد.

6.      تجربه اساتید

این نکته هم از جمله نکات مهمی است که اساتید و آن دسته از افرادی که در آموزشگاه زبان تدریس می کنند، هر چقدر افراد با تجربه  تری باشند و سابقه بالاتری داشته باشند، صد درصد از روش های آموزشی به روزتری استفاده می کنند.

همین خود می تواند روی هزینه کلاس زبان موثر واقع شود، مدرسی که تازه اول کار است و شیوه تدریس آنچنان قابل قبولی ندارد، طبیعتاً نمی تواند ادعای بیشتری نسبت به کسی داشته باشد که تجربه و سابقه بالایی داشته و برای تجربه خود ارزش قائل است، هزینه بیشتری را هم دریافت می کند.

((جهت آموزش زبان انگلیسی کلیک کنید))

7.      تعداد جلسه و نوع دوره

هزینه یادگیری زبان انگلیسی شما تا حدودی به تعداد جلسات یک دوره هم بستگی دارد. این که شما چه تعداد جلسه را با چه نوع دوره آموزشی بردارید، صد در صد می تواند روی نرخ تدریس تاثیر بگذارد. به همین دلیل است که دوره های فشرده  تر معمولاً هزینه بالاتری دارند. به هر حال، خدمات قابل توجه  تری را در این دوره  ها مدرسین ارائه می دهند.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

حال که در مورد عوامل موثر در برآورد هزینه کلاس زبان در سال ۱۴۰۲ با شما صحبت کردیم، ممکن است از خود بپرسید که یادگیری کلاس زبان انگلیسی چه اهمیتی می تواند داشته باشد و آیا مقرون به صرفه است که بخواهید هزینه ای را صرف کنید و به یادگیری این زبان بپردازید؟

آن دسته از افرادی که بیش از یک زبان را یاد می گیرند، معمولاً تمرکز بیشتری دارند. مهارت شنیداری و مهارت حل مسئله و تفکر انتقادی بیشتری هم دارند. زبان انگلیسی یک نوع زبان جهانی است و طبیعتاً شما اگر قصد داشته باشید با هر فردی در هر کجای دنیا صحبت کنید، احتمال اینکه طرف مقابل هم مانند شما انگلیسی بلد باشد و بتواند صحبت کند بسیار زیاد است.

موضوع مهم دیگر که وجود دارد این است که دانش زبان انگلیسی باعث می شود تا شما فرصت  های شغلی بیشتری را بتوانید پیدا کنید؛ چرا که زبان انگلیسی زبان گردشگری، کامپیوتری، هوانوردی و … است. یکی دیگر از دلایل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی این است که شما با یادگیری این زمان می توانید در مدارس و دانشگاه های زیادی در سراسر کشور مشغول به تحصیل شوید.

زبان انگلیسی زبان تجارت است و اگر قصد داشته باشید به صورت جهانی در فضای کسب و کار مشغول فعالیت شوید، طبیعتاً باید این زبان را به خوبی یاد بگیرید. در آخر هم بهتر است بدانید که زبان انگلیسی اعتماد به نفس شما را چندین برابر افزایش می دهد؛ چرا که شما یک زبان بیگانه را به راحتی می توانید صحبت کنید و این یک مهارت است که همه نمی توانند آن را داشته باشند.

بیشتر بخوانید:  سلام به انگلیسی با بیش از 40 روش سلام کردن

چه عواملی یادگیری زبان انگلیسی را تسریع می کند؟

شما به هر حال هزینه کلاس زبان را پرداخت می کنید تا در آموزشگاه زبان شرکت کرده و بازدهی یادگیری خود را افزایش دهید. برای یادگیری سریع تر می توانید به مطالب زبان انگلیسی بیشتری گوش کنید. گوش دادن به زبان انگلیسی خود باعث یادگیری هرچه بهتر شما می شود و این چنین است که صدای مکالمات در پس زمینه ذهن شما قرار گرفته و به صورت خودکار مغز می تواند کلمات، دستور زبان، لهجه  ها و صداها را جذب کند. همین امر در یادگیری ناخودآگاه شما تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

توجه داشته باشید که تنها کلاس زبان انگلیسی نمی  تواند مشکل را حل کند، بلکه باید در یادگیری زبان انگلیسی شباهت  ها را هم یاد بگیرید. به این دلیل که زبان انگلیسی معمولاً صداهایی دارد که در زبان فارسی شما هرگز با این صداها روبرو نشده اید و اگر بتوانید این صداهای شبیه را به ذهن بسپارید، صد درصد در یادگیری شما تاثیر مثبت می  گذارد.

زمانی که مدرس از منابع نوین استفاده می  کند شما به خوبی می توانید اصوات جدید را به صورت مجزا یاد بگیرید. همین امر باعث می  شود تا الگوی مغزی شما تغییر پیدا کند. توصیه ما به شما این است که سعی کنید از تصویرسازی ذهنی غافل نشوید، یعنی زمانی که یک صدای خاص را می شنوید سعی کنید آن را به یک چیز مرتبط ربط دهید، این چنین علاوه بر سرگرم بودن یادگیری، می توانید فرایند یادگیری خود را سرعت ببخشید.

اگر شما بتوانید الگوهای زبان انگلیسی را به خاطر بسپارید و تنها به قوانین اتکا نکنید، صد در صد زبان انگلیسی را در کوتاه ترین زمان ممکن یاد خواهید گرفت، این چنین خواهد بود که هزینه ای که برای کلاس زبان صرف می کنید، به نظر شما یک هزینه غیر ضروری برآورد نمی  شود.

سخن پایانی

در مورد عوامل موثر در هزینه کلاس زبان در سال ۱۴۰۲ با شما صحبت کردیم. توجه داشته باشید که اهمیت یادگیری زبان انگلیسی کم نیست و صد درصد می تواند روی سبک زندگی و یافتن شغل جدید تاثیر بسزایی داشته باشد. در مورد روش هایی که بتوان در کنار کلاس زبان، یادگیری سریع تری را انتظار داشت هم با شما صحبت کردیم، اما در این بین شما اگر به دنبال یک آموزشگاه معتبر با قیمت مناسب هستید، می توانید از خدمات آنلاین در این زمینه در کوتاه  ترین زمان ممکن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *