لوگو پروان آکادمی

آموزش زبان آلمانی

قصد داریم که در این نوشتار به بررسی روش‌های مختلف یادگیری و آموزش زبان آلمانی بپردازیم. و به معرفی بهترین کتاب‌ها و دوره‌های آموزش زبان آلمانی خواهیم پرداخت.

روش‌های مختلف یادگیری زبان آلمانی

1. استفاده از منابع اینترنتی

امروزه در دنیای انفجار اطلاعات زندگی می کنیم. اینترنت، یکی از امکاناتی است که امروزه در دسترس همه هست، کودک و پیر و جوان از طریق گوشی و کامپیوترهای خانگی خود به هر منبعی که نیاز داشته باشند می‌توانند دسترسی داشته باشند. اگر کمی دانش زبان انگلیسی داشته باشید که از منابع بهتری هم می‌توانید استفاده کنید. تنها با سرچ عبارت آموزش زبان آلمانی در یوتیوب، آپارات و موتورهای جستجوی مختلف (که محبوب‌ترین آن‌ها گوگل است)، می‌توانید به منابع مختلف آموزشی رایگان دسترسی داشته باشید.

از مزایای این روش در دسترس بودن و رایگان بودن آن است.
از معایب این روش این است که اگر مبتدی باشید یا نتوانید فرق منابع خوب را از بد تشخیص دهید ممکن است اطلاعات درستی را دریافت نکنید و وقت خود را هدر دهید. پس بهتر آن است که برای انتخاب منبع مناسب آموزشی با افراد با تجربه مشورت کنید.

2. استفاده از اپلیکیشن های مختلف آموزشی

امروزه اپلیکیشن های مختلفی در دنیای موبایل تولید شده که برای آموزش زبان آلمانی خود می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. برنامه‌هایی چون  Duolingo، iStart German و Bآموز از اپلیکیشن های خوبی هستند که می‌توانند به شما به طور مجزا یا در کنار منابع و روش‌های دیگر آموزشی کمک کنند.

از مزایای این روش در دسترس بودن آن است.

از معایب این روش این است که ممکن است این اپلیکیشن ها به تنهایی پاسخگوی نیاز آموزشی شما نباشند ویا شیوه آموزشی آن‌ها مناسب با شیوه یادگیری شما نباشند. مضاف اینکه برای آن دسته از عزیزانی که می خواهند از آموزش رایگان استفاده کنند، برخی از این برنامه ها از سطح مقدماتی به بعد رایگان نیستند.

3. استفاده از پکیج های آموزشی

پکیج های آموزشی در قالب لوح های فشرده آموزشی، از منابع بسیار مناسب برای یادگیری هر زبانی منجمله زبان آلمانی می‌باشند. اگر بتوانید مجموعه‌ای مناسب تهیه کنید مثل این است که مدرس را با خود به منزل برده‌اید. نکته حائز اهمیت این است که نباید فریب تبلیغات بازاری را در این زمینه بخورید. سعی کنید اقدام به خرید پکیج‌هایی کنید که موسسات آموزشی اقدام به تهیه آن‌ها کرده‌اند.

خبر خوش این است که آکادمی زبان‌های خارجی پروان در حال تهیه و تولید پکیج‌های آموزشی مختلف زبان های خارجی منجمله زبان آلمانی است. که با همکاری برترین اساتید در حال انجام است. 

3. استفاده از کتب آموزشی مناسب

کتبی که در این قسمت خدمت شما عزیزام معرفی می‌کنیم خودخوان نبوده و مناسب کلاس‌های آموزشگاهی می‌باشند:

1. مجموعه کتاب‌های Menschen

مجموعه کتاب های منشن دوره‌ ای کامل و کاربردی است که انتشارات هوبر آلمان آن را به چاپ رسانده است. این مجموعه کتاب به‌صورت تعاملی وگام به گام تدوین شده است. و برای رده سنی نوجوانان و بزرگسالان از سطوح مبتدی تا متوسط مناسب است. و با طرح بخش های مختلفی چون آهنگ و موسیقی، فیلم ها، بازی و سرگرمی و تمرین ها سعی کرده که برای هر زبان آموز مفید و اثربخش باشد.

سطوح مختلف کتاب Menschen

این مجموعه شامل 6 کتاب، برای سطوحA11, A12, A21, A22, B11, B12  می‌باشد.

در سطح A11، با نکات پایه ای در دستور زبان و لغات ساده و ابتدایی آشنا می شوید.

در سطح A12، با نکات دستوری بیشتری آشنا خواهید شد.  در این سطح با مطالبی همچون اسم و حروف اضافه، ضمایر، فعل، زمان حال، صرف فعل در زمان حال، صرف افعال باقاعده در زمانآشنا خواهید شد و مطالب دیگری چون کلمات منفی کننده، عنوان مشاغل و حروف اضافه als, bei و in برای بیان شغل و محل کار و همچنین اعداد  را فراخواخید گرفت.

در سطح A21، با نکات پیشرفته تری در مورد دستور زبان آلمانی آشنا می‌ شوید. و با جمله های خبری، جمله سوالی تصمیمی، جمله سوالی توضیحی، کلمات aber و und، حذف به قرینه لفظی، کلمه doch در جواب سوال منفی آشنا می شویم. حروف تعریف معین، جنسیت اسامی، ضمایر er, sie و es ، تشخیص جنسیت اسامی. و همچنین آشنایی با اعداد از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ از دیگر مواردی است که در این سطح فرا خواهید گرفت.

در سطح A22، موضوعات دستوری نظیر افعال مدال، حروف تعریف منفی کننده keine/kein، فرق man و Mann، تغییر مصوت در افعال بی قاعده، تفاوت mochten و mogen، افعال جدا شدنی آموزش داده خواهد شد. به مکالمات روزمره کاربردی هم در این سطح بیشتر پرداخته می‌شود.

در سطح B11، با صفت در قالب اسم، صرف پرتریتوم، ضمایر موصولی، ضمایر موصولی با حرف اضافه همراه با آکوازیتو و داتیو، حروف ربط، زمان آینده، کاربرد های مختلف فوتور Futur و همچنین جملات شرطی، ساختار های مصدری، جملات استدلالی، حروف ربط زمانی و صفات تفضیلی عالی آشنا می شویم.  

در سطح B12، این سطح آخرین کتاب آموزشی منشن است. شما با به پایان رساندن این مجموعه در سطح مناسبی از یادگیری زبان آلمانی قرار خواهید گرفت. سی دی های همراه این مجموعه در تقویت مهارت شنیداری به شما کمک شایانی خواهد کرد.

2. مجموعه کتاب‌های Sicher

Sicher یک دوره آموزشی پیشرفته زبان آلمانی است. که این مجموعه هم توسط انتشارات هوبر منشر شده است. این مجموعه شامل 5 کتاب است که برای مطالعه این مجموعه لازم است دوره کامل Menscen را مطالعه کرده باشید. این مجموعه پنج سطحی از دو بخش B  و C تشکیل شده است. در این مجموعه با نکات گرامری پیشرفته تری آشنا خواهید شد.

 

حروف ربط دوقسمتی، میتلفلد در جمله، مکمل ها، مجهول وضعیتی، نحوه واژه سازی، بیان علت، کلمات ارجاع دهنده در متن و جملات شرطی بدون حرف ربط آشنا می شویم. جملات پیرو با dass و جملات مشابه آن ها، حروف ربط زمانی، تبدیل حرف ربط زمانی به حرف اضافه زمانی نیز از موضوعاتی است که در سطوح پیشرفته تر این مجموعه با آن ها مواجه خواهیم شد.

3. مجموعه کتاب های Schritte International Neu

این مجموعه شامل 4 جلد کتاب از انتشارات هوبر است. این مجموعه برای سطح مبتدی مناسب است و سطوح A1 و A2 را پوشش می‌دهد. و شامل کتاب دانش آموز، کتاب کار و فایل های صوتی و ویدئویی می‌باشد. این مجموعه با آموزش از طریق داستان های جذاب بین دو شخصیت، لارا و دوست آلمانیش، به آموزش موضوعات کاربردی و روزمره می‌پردازد.

 

4. مجموعه کتاب‌های Studio d

سری کتاب های Studio d مجموعه ای سه سطحی برای آموزش زبان آلمانی است که برای سطوح A1 و A2 و B1 طراحی شده است. در این بخش کتاب دانش آموز و کتاب تمرین، کتاب مکالمه، تمرین های اضافی، پاسخنامه، فایل های صوتی و فایل های تصویری این مجموعه در اختیار زبان آموزان زبان آلمانی قرار می گیرد. هر یک از سطوح این مجموعه شامل 12 درس می باشد.

 

4. شرکت در کلاس‌های آموزشگاهی

بدون شک، شرکت در کلاس‌های آموزشگاهی از بهترین شیوه‌های آموزش هر زبان خارجی منجمله آموزش زبان آلمانی است. کلاس‌ها می‌توانند به‌صورت حضوری و آنلاین برگزار شوند. که شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های شخصیتی خود و شرایطی که دارید یکی از این دو نوع آموزش را برگزینید. شرکت در کلاس‌های آموزشگاهی موجب منظم شدن و منظم ماندن زبان آموز در امر آموزش می‌شود، زبان آموز مشارکت فعال در کلاس خواهد داشت. و هر سوالی که به ذهنش برسد در کسری از ثانیه خواهد پرسید و جواب خواهد گرفت. تعامل بین زبان آموز و مدرس نقش بسزایی در کیفیت آموزشی خواهد داشت.

ما در پروان آکادمی با همکاری مجرب ترین اساتید کرج با بیش از ده سال سابقه آموزشی در حال برگزاری دوره‌های زبان آلمانی می‌باشیم. کلاس ها با استفاده از متد منشن هم به‌صورت خصوصی حضوری و هم به‌صورت خصوصی آنلاین برگزار می‌شود. هر کتاب منشن در 12 جلسه به زبان آموزان تدریس می‌شود. علاوه بر این مفتخریم که اعلام کنیم مجموعه پروان آکادمی اقدام به ضبط دوره‌های آموزشی زبان ‌های خارجی در قالب لوح های فشرده آموزشی کرده است. که به محض آماده شدن به اطلاع متقاضیان عزیز خواهد رسید. مزیت اصلی استفاده از این لوح های فشرده آموزشی این است که شما با خرید این لوح های فشرده انگار استاد را به منزل برده اید. و هر تعداد دفعه که بخواهید می‌توانید از محتوای آموزشی آن استفاده کنید. و مطالب را مرور کنید. مزیت لوح های فشرده آموزش زبان آلمانی پروان این است که با همکاری مدرسان آموزشگاهی با تجربه تهیه شده است. و بر اساس کتاب‌های معروفی چون منشن پیش می‌رود. شما با صرف هزینه‌ای بسیار کمتر از کلاس‌های آموزشی می‌توانید آموزش ببینید و از آموزش خود لذت ببرید.

زبان آلمانی چند سطح دارد ؟

زبان آلمانی به سه سطح تقسیم میشود که هریک از این سطوح به قسمت های دیگر تقسیم میشود.

1. دوره مقدماتی A زبان آلمانی
  • A1
    • A1.1
    • A1.2
  • A2
    • A2.1
    • A2.2

2. دوره میانی B زبان المانی

  • B1
    • B1.1
    • B1.2
    • +B1
  • B2
    • B2.1
    • B2.2
    • B2.3
    • B2.4

3.دوره پیشرفته C زبان آلمانی

  • C1
    • C1.1
    • C2.2
    • C3.3
    • C4.1
  • C2
    • C2.1
    • C2.2
    • C2.3

سخن آخر

سخن آخر این که انتخاب روش مناسب برای آموزش زبان آلمانی در گرو پاسخ دادن به سوالات زیر است:

1. هدف شما از آموزش زبان آلمانی چیست؟

2.چقدر زمان برای آموزش زبان آلمانی در نظر دارید؟

3. هزینه ای که می‌توانید برای آموزش زبان آلمانی صرف کنید چه میزان است؟

4. تیپ شخصیتی شما چیست؟ صبر و حوصله و پشتکار شما چقدر است؟

برای آشنایی با دلایل مهاجرت به آلمان و شناخت هر چه بیشتر و بهتر این زبان مقالات پیشین ما را حتما بخوانید.

(برای آشنایی با زبان ترکی، زبان انگلیسی و زبان فرانسوی ،آشنایی با آزمون یوس و آشنایی با نحوه اقامت در ترکیه کلیک کنید.)

پکیج آموزش زبان ترکی استانبولی

در نظر داشته باشید که مجموعه آکادمی پروان، اقدام به تولید و انتشار ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی نموده است. افرادی که به هر دلیلی تمایل به شرکت در کلاس‌های حضوری و آنلاین ندارند می‌توانند از این مجموعه آموزشی بی نظیر که شامل 50 ساعت آموزش ویدئویی زبان ترکی استانبولی استفاده کنند. با خرید این پکیج جادویی، استاد را به منزل ببرید و از آموزش، لذت ببرید. برای خرید، اینجا کلیک کنید

برای دیدن نمونه ویدئوهای آموزش زبان ترکی استانبولی در آپارات و یوتیوب  می‌توانید parvan academy را سرچ کنید یا روی لینک‌های همین سطر کلیک کنید.

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *