لوگو پروان آکادمی

زبان انگلیسی چند کلمه دارد؟

در پاسخ به سوال زبان انگلیسی چند کلمه دارد؟ باید گفت حدود یک میلیون کلمه در زبان انگلیسی وجود دارد که مرتب در حال افزایش است. محققان و گوگل در سال ۲۰۱۰ تعداد کلمات آن را در حدود 1022000 کلمه برآورد کرده اند. این تعداد کلمه شامل لغات قدیمی نبوده و مخصوص کلمات پویا و در حال استفاده می باشد. فرهنگ های لغت انگلیسی تلاش کرده اند تا دامنه لغت های این زبان زنده را افزایش دهند. تعداد دقیق این کلمات مشخص نشده و دلیل آن هم گسترش به روز کلمات این زبان است. در ادامه به تعداد لغات زبان انگلیسی خواهیم پرداخت.

تغییر تعداد کلمات زبان انگلیسی با گذر زمان

زبان انگلیسی در طول سال های متمادی تغییر چندانی نکرده و فقط از قدیمی به جدید رشد داشته است. تعداد کلمات زبان انگلیسی به دلایلی زیر دچار تحول شده است که شامل :

  • مردم به دنبال یافتن مکان و اشیای جدید بودند و در نتیجه برای رفع نیاز خود کلمات جدید را خلق کردند.
  • استفاده از الفاظ محاوره و عامیانه می تواند منجر به تکامل زبان شود و زبان انگلیسی هم تحت تاثیر این الفاظ قرار گرفته است.
  • تلفیق و تاثیر زبان های دیگر موجب نفوذ واژگان جدید می شود، زبان های فرانسوی، آلمانی و اسکاتلندی به روی زبان انگلیسی تاثیر مستقیم داشته اند.
  • رفت و آمد های خارجی، ورود دانشجویان، مسافران و گردشگران هم در این تغییر نقش مهمی داشته اند.

((جهت آموزش زبان انگلیسی کلیک کنید))

 

چه چیزهایی کلمه به حساب می آیند؟

چه چیزهایی کلمه به حساب می آیند؟

پاسخ دادن به این سوال کمی دشوار است. شمارش تعداد کلمات در اغلب زبان ها به ویژه زبان انگلیسی چندان ممکن نیست. به طور مثال در زبان انگلیسی dog-tired به معنی خستگی بسیار زیاد استفاده شده و در جای دیگر کلمه hot dog نوعی ساندویچ است که دقیق نمی توان نوع و جایگاه هر کلمه را تعیین کرد. حتی اساتید برتر دانشگاه های انگلیسی زبان هم در این موضوع به توافق قطعی نرسیده اند و نظرات متفاوتی ارائه کرده اند.

تعداد حروف زبان انگلیسی

تعداد حروف انگلیسی جدید (Latin alphabet) طبق آخرین به روز رسانی ۲۶ حرف بوده که دارای شکل کوچک و بزرگ هستند

A a B b C c D d E e F f G g H I i J j K k L l M m N n O o P p Q q R r S s T t U u V v W w X x

بیشتر بخوانید: حروف صدادار در زبان انگلیسی را بشناسید

تعداد واژگان انگلیسی

تعداد واژگان زبان انگلیسی هر روز در حال زیاد شدن است. هر کارشناس و صاحب نظری حرفی و گفته ای دارد. اما بر اساس آخرین تحولات در دیکشنری معتبر Oxford مهم ترین منبع لغات انگلیسی در جواب سوال زبان انگلیسی چند کلمه دارد؟ هیچ پاسخ صریحی نداده است. این منبع معتبر به صراحت اعلام کرد که شمارش تعداد واژگان یک زبان تقریبا غیر ممکن است. موضوع دیگر این است که بسیاری از کلمات انگلیسی از زبان آلمانی و فرانسه وارد شده و هنوز کسی نمی داند که جایگاه این کلمات دقیقا چه طور مشخص می شود.

در کتاب ۲۰ جلدی Oxford زبان انگلیسی دارای 171/476 ِلغت پرکاربرد و 47/156 لغت مهجور یا منسوخ شده است. در مجموع 218632 لغت در زبان پویایی انگلیسی وجود دارد. سومین فرهنگ لغت جهانی که وبستر نام دارد، دارای ۴۷۰۰۰۰ سر واژه است. اما موضوعی که به آن باید دقت شود این است که همه لغات این دو منبع انگلیسی نیستند. سایت های زیادی مانند Languag Monitor در آمار خود تعداد دقیق واژگان را 10251098 اعلام کرده اند.

اما با مراجعه به منابع معتبر، تحقیقات میدانی و پرس و جو باید گفت جواب سوال زبان انگلیسی چند کلمه دارد؟ این عدد نبوده و روز به روز تعداد واژگان این زبان در حال تکاپو و افزایش است.

عدد 10251098 با تعداد عدد دیکشنری آکسفورد و وبستر متفاوت است. این دو منبع عددی معادل 250000 تا 450000 اعلام کرده اند که اختلافشان ناشی از تحلیل پسوند و پیشوند کلمات است. این منابع اغلب پسوند و پیشوند را با کلمه یکی در نظر می گیرند .

 

چه کلماتی انگلیسی به حساب می آیند؟

چه کلماتی انگلیسی به حساب می آیند؟

گاهی تعیین کلمات اصلی و فرعی در زبان بسیار سخت است. به طور مثال جایگاه اصطلاحاتی که برای قانون، پزشکی، آشپزی، نوشتار دانشگاهی و کلمات رزمی کره ای و چینی کجاست و چه کسی می تواند تکلیفشان را مشخص کند. لهجه اسکاتلندی و کلمات آنها چگونه ارزیابی می شوند. عبارت های اقشار خاص به ویژه جوانان چگونه بررسی خواهند شد. بسیاری از کلمات که از زبان های دیگر وارد شده اند موجب افزایش دامنه لغت شده اند ولی هیچ کس نتوانسته آنها را دقیق و خوب در جایشان قرار دهد.

بیشنر بخوانید: حیوانات به زبان انگلیسی

اصطلاحات خاص و عامیانه در زبان انگلیسی

اصطلاحات خاص و عامیانه در زبان انگلیسی

منابع انگلیسی نمی توانند تعداد لغات را اعلام کنند؛ زیرا ناشران و اساتید زبان مدت زمان زیادی زمان نیاز دارند تا کتاب های خود را بروزرسانی کنند و کلمات جدید را اضافه کنند. لغات هم به شکل عامیانه و تخصصی هر دو در این زبان وجود دارند. بعضی از اصطلاحات عامیانه به دلیل شرایط زندگی، محل و فرهنگ پدید آمده اند و زمان زیادی طول می کشد تا وارد منابع لغت شوند.

اصطلاحات خاص کلماتی هستند که هر شغل در کار خود از آن بهره می برند. پزشکان، متخصصان، مهندسان دارای فرهنگ لغت خاصی هستند که در حین مکالمه آنها را به کار می گیرند و فقط هم گروه های خود این افراد درک درستی از آن دارند. این اصطلاحات گاهی به زبان های دیگر هم نفوذ پیدا کرده و مورد استفاده دیگر زبان ها هم قرار می گیرد.

سخن پایانی

در پاسخ به سوال زبان انگلیسی چند کلمه دارد؟ باید گفت تاکنون هیچ موسسه و منبعی نتوانسته تعداد دقیق واژگان را مشخص کند. منابعی چون آکسفورد و وبستر آماری ارائه داده اند و سایت های معروف هم آماری دیگر که نشان دهنده تفاوت نظرات این دو در پسوند و پیشوند کلمات است. این زبان هم با گذر زمان دچار تغییراتی شده که ناشی از نفوذ الفاظ زبان های دیگر، خلق کلمات جدید توسط عوام است.

زبان هایی مانند فرانسوی، آلمانی هر کدام اصطلاحاتی را وارد زبان انگلیسی کرده اند. هیچ استاد زبان و یا مرکزی نمی تواند جایگاه این کلمات را مشخص کند و تکلیفشان معلوم نیست. از طرفی اصطلاحات خاصی از مشاغل مختلف مانند پزشکی و مهندسی وارد این زبان پویا شده اند و کس نمی داند که این کلمات چگونه بررسی و ارزیابی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *