لوگو پروان آکادمی

زبان انگلیسی چندگرامر دارد؟ همه آن ها را بشناسید

زبان انگلیسی چند گرامر دارد؟ این سوال اهمیت زیادی برای افرادی که خواهان یادگیری زبان انگلیسی هستند دارد. اگر گرامرهای زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید، می  توانید به بهترین نحو صحبت کنید. برای جمله بندی در زبان انگلیسی باید گرامرهای آن را به خوبی بشناسید. تسلط به گرامر باعث درک بهتر و بیشتر مطالب انگلیسی می شود. در این مطلب سعی داریم گرامر های زبان انگلیسی را برایتان شرح دهیم. با ما همراه شوید.

چرا یادگیری گرامر اهمیت دارد؟

اگر بخواهید هر نوع زبانی را یاد بگیرید باید ابتدا با قوانین آن آشنا شوید تا هم جمله  بندی برای شما آسان شود و هم مطالب را بهتر درک کنید. همانطور که در زبان فارسی قواعد و قوانینی برای صحبت کردن و جمله  بندی وجود دارد، زبان انگلیسی هم همینطور است. زبان انگلیسی قواعد گوناگونی دارد که باید آنها را به طور دقیق بشناسید و از یکدیگر تشخیص دهید. یادگیری گرامر زبان انگلیسی به شما کمک می  کند تا بتوانید پس از یادگیری تخصص و مهارت کسب کنید. روش های مختلفی برای یادگیری گرامر زبان وجود دارد. ابتدا باید بدانید که زبان انگلیسی چند گرامر دارد و سپس آن ها را تک تک یاد بگیرید.

روش  های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

روش  های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

روش  های مختلفی برای یادگیری گرامر زبان انگلیسی وجود دارند. کتاب  ها و جزوه  های آموزشی زیادی هستند که شما می  توانید از طریق آنها انواع گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرید. کلاس  های آموزشی هم به صورت حضوری و آنلاین در دسترس هستند. با توجه به اینکه شما بخواهید در چه زمانی گرامر زبان انگلیسی را یاد بگیرید،

می  توانید از روش  های مختلف استفاده کنید انتخاب یک استاد با تجربه می  تواند باعث یادگیری سریع گرامر زبان انگلیسی شود. تمرین در یادگیری هم اهمیت بسیار زیادی دارد. اینکه شما روزانه چند ساعت را برای تمرین وقت بگذارید در یادگیری شما موثر است. اگر گرامر را روزانه تمرین کنید سریع تر به نتیجه خواهید رسید. گرامر زبان انگلیسی اصول پایه ای برای یادگیری دقیق است؛ بنابراین باید گرامر را از پایه تمرین کنید.

((جهت آموزش زبان انگلیسی کلیک کنید))

تعداد کل گرامر زبان انگلیسی

برای دسته بندی گرامر انگلیسی می  توانید از ساده ترین روش یعنی گروه بندی کلمات بر اساس ویژگی های مشترک آنها استفاده کرد. با دانستن نقش کلمات در یک جمله می توانید آنها را دسته بندی کنید و با گرامر زبان انگلیسی آشنا شوید. گرامر زبان انگلیسی به دو مقوله نقش واژگان و مقوله کاربردی تقسیم می شوند. مقوله واژگان شامل ۴ دسته کلی گرامر و ۵۰ زیر مجموعه می شوند. مقوله کاربردی هم شامل ۵ طبقه گرامر اصلی و ۱۵ زیر مجموعه است. آیا می دانید که زبان انگلیسی چند گرامر دارد؟ به طور کلی زبان انگلیسی ۳۵۰۰ گرامر دارد که در ۶۵ دسته  بندی قرار می گیرند و دسته  بندی  ها با جزئیات شناخته می  شوند.

طبقه بندی گرامر انگلیسی بر اساس مقوله واژگان

اگر بخواهیم هر کلمه را به تناسب معنا و نقش خود در جمله به کار ببریم در دسته  بندی  های مختلفی در مقوله واژگان به کار می  روند.

اسم  ها

اسم  ها در زبان انگلیسی انواع مختلفی دارند. اسم  ها شامل اسم عام، اسم خاص، اسم قابل شمارش، اسم غیرقابل شمارش، اسم ذات، اسم انتزاعی، اسم مفرد، جمع، گروهی، مصدر و مرکب می شوند.

افعال

افعال مهم ترین جزء یک جمله هستند که به انجام عمل یا موقعیت دلالت می  کنند. افعال در زبان انگلیسی به انواع مختلف افعال حالتی، کمکی، وجهی، حرکتی، عبارتی، لازم، متعدی، بی قاعده، با قاعده و ربطی تبدیل می شوند. به کار بردن افعال وابسته به زمان  های مختلفی است که در جمله قرار دارند. از زمان های مختلف فعل ها می توان به حال ساده، حال استمراری، حال کامل، حال کامل استمراری، گذشته ساده، گذشته استمراری، گذشته کامل، گذشته کامل استمراری، آینده ساده، آینده استمراری و آینده کامل اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  سلام به انگلیسی با بیش از 40 روش سلام کردن

صفت  ها

یکی دیگر از اجزای جمله صفت نام دارد که برای وصف ویژگی واژگان مورد استفاده قرار می گیرد. در زبان انگلیسی انواع صفت وجود دارند که شامل صفات توصیف کننده، صفات خبری، صفات وصفی، صفات محدود کننده، سفارت شمارشی، صفات خاص، صفات اشاره، صفات ملکی، صفات پرسشی، صفات نمایان، صفات ترتیبی و صفات مرکب می  شوند.

قیدها

قیدها در یک جمله بیانگر زمان، مکان و یا کیفیت هستند. از قیدها در گرامر زبان انگلیسی می توان به قید ربط، قید جمله، قید زمان، قید تکرار، قید مکان، قید جهت، قید درجه و قید حالت اشاره کرد.

طبقه بندی گرامر انگلیسی بر اساس مقوله کاربردی

طبقه بندی گرامر انگلیسی بر اساس مقوله کاربردی

در مقوله کاربردیِ گرامر، هر کلمه در یک طبقه قرار می گیرد. معرف  های اسم، حروف اضافه، مُدال، کلمات سوالی و حروف ربطیدر این مقوله قرار دارند.

معرف های اسم یا تعیین کننده ها

به گروهی از واژگان که مفهوم، تعداد و کیفیت خاصی را به کلمه بعد از خود منتقل می  کنند معرف اسم می گویند. معرف اسم تنوع بسیار زیادی در گرامر زبان انگلیسی دارد که در گروه بندی های مختلفی قرار می گیرد. این معرف ها شامل حروف تعیین معین و نامعین، ضمایر اشاره، صفات ملکی، کلمات مربوط به کمیت یا کمیت نماها، اعداد، کلماتتوزیع کننده، کلمات بیان کننده، کلمات بیان کننده تفاوت و کلمات پیش وابسته پیشرو می شوند.

حروف اضافه

حروف اضافه در گرامر زبان انگلیسی شامل حروف اضافه حرکت و مکان، حروف اضافه زمان و سایر حروف اضافه می  شوند.

افعال مدال

این فعل ها برای اجازه، توانایی امکان انجام کار و… به کار می  روند. این فعل ها به همراه فعل اصلی در جمله به کار می روند و اهمیت بسیار زیادی برای رساندن معنا و مفهوم دارند.

کلمات سوالی

در زبان انگلیسی دو روش برای پرسیدن وجود دارد که باید در جملات از کلمات سوالی استفاده شود جملات سوالی شامل چه چیزی؟ (What)، کجا؟ (Where)، چند تا؟ (How many)، مال چه کسی؟ (Whose)، چه موقع؟ (When)، چه رنگی؟ (What color)، چگونه؟ (How)، چرا؟ (Why)، چه کسی؟ (Who)، کدام؟ (Which) و چه ساعتی؟ What time می  شوند.

حروف ربط

حروف ربط برای استفاده در زمانی است که بخواهیم جملات پیچیده  تر را جایگزین جملات کوتاه کنیم. حروف ربط شامل حروف ربط همپایه، حروف ربط وابسته ساز، حروف ربط دوتایی و قید های ربطی می  شوند.

 بیشتر بخوانید: شیوه صحیح جمله سازی در انگلیسی

جمع بندی

همانطور که در این مطلب برای شما توضیح دادیم متوجه شدید که زبان انگلیسی چند گرامر دارد که برای درک بهتر مطالب انگلیسی باید آنها را آموزش دید. روش های گوناگونی برای یادگیری گرامرهای زبان انگلیسی وجود دارد که هر شخص با توجه به شرایط خود یکی از آنها را انتخاب می کند. امروزه یادگیری زبان به صورت حضوری و غیر حضوری انجام می شود. در صورتی که می خواهید گرامر زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرید با کارشناسان ما تماس بگیرید. همکاران ما شما را از یک مشاوره خوب بهره مند می کنند تا نتیجه مطلوبی را به دست آورید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *