لوگو پروان آکادمی

 

بررسی تحصیل معماری در ترکیه
تحصیل معماری در ترکیه
تحصیل معماری در ترکیه، معماری
پیشینه تاریخی باعث رونق معماری در ترکیه شده و امروزه شرکت های معماری موفق زیادی در ترکیه فعالیت می کنند که شغل آنها محدود به ترکیه نشده و در بسیاری از کشور های دنیا ساخت پروژه های عظیم را بر عهده دارند.

از همین رو تحصیل معماری در ترکیه مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است.

پیشینه تاریخی معماری ترکیه

همانطور که میدانیم از دوره عثمانیان در ترکیه معماری اسلامی رواج داشته و مساجد و کاخ های بسیاری در این دوره ساخته شده که از نظر زیبایی و شیوه خاص معماری و استحکام بسیار مشهور اند و هر ساله باعث ورود گردشگران بسیاری به کشور ترکیه می شوند.

همین پیشینه تاریخی باعث رونق معماری در ترکیه شده و امروزه شرکت های معماری موفق زیادی در ترکیه فعالیت می کنند که شغل آنها محدود به ترکیه نشده و در بسیاری از کشور های دنیا ساخت پروژه های عظیم را بر عهده دارند.

از همین رو تحصیل معماری در ترکیه مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است، معماری رشته ای پر طرفدار در بین ترک ها و خارجی ها است به همین دلیل داوطلبان زیادی در این رشته تحصیل می کنند.


بیشتر بخوانید : دانشگاه لقمان حکیم ترکیه


مباحثی که در این رشته تدریس می شوند ترکیبی از فن و هنر است که سعی در پرورش خلاقیت و نوآوری دانشجویان دارد.

word-image-23

تحصیل معماری در ترکیه

استقبال ایرانیان از تحصیل معماری در ترکیه

هر ساله دانشجویان ایرانی زیادی برای تحصیل معماری در ترکیه به این کشور میروند که علت های زیادی برای آن وجود دارد یکی از آن ها سطح بالای آموزش کشور ترکیه است، ترکیه اساتید بسیار مجرب و بین المللی را برای تدریس در دانشگاه ها بکار گرفته است، علت دیگر فرصت علمی پژوهشی بی نظیری است که ترکیه به وسیله همکاری علمی با بیست و نه کشور اروپایی به وجود آورده، ترکیه از نظر مسافت به ایران بسیار نزدیک است و از نظر فرهنگی با ایران شباهت های زیادی دارد، ارزش لیر ترکیه به ریال نزدیک است به همین علت تحصیل در ترکیه برای دانشجویان ایرانی مقرون به صرفه است و می توانند در حین تحصیل سفر های متعددی به ایران برای دیدار با خانواده، دوستان و آشنایان داشته باشند.


بیشتر بخوانید : دانشگاه ساکاریا ترکیه 


مدرک علمی ترکیه از اعتبار بسیار خوبی در سطح اروپا برخوردار است به خصوص در رشته معماری، به همین تحصیل در این کشور می تواند سکوی پرتاب بسیار خوبی برای دانشجویان ایرانی برای مهاجرت به اروپا باشد.

بورسیه کشور ترکیه مورد دیگری است که مورد توجه علاقه مندان قرار می گیرد، بورسلاری نام بورسیه دولتی کشور ترکیه است که تنها برای دانشجویان خارجی است و دانشجویان ترکیه ای حق درخواست دادن برای آن را ندارند که شامل هزینه ماهانه و کمک هزینه سفر و خدمات درمان رایگان است، ثبت نام برای دریافت این بورسیه کاملا رایگان است و تنها با بارگذاری مدارک انجام می شود و در نهایت این سایت افرادی که موفق به کسب آن شده اند را اعلام می کند.

یکی از شرایط مهم اخذ بورسیه ترکیه شرایط سنی است که برای مقطع لیسانس تا بیست و یک سال و برای ارشد تا سی سال و برای دکتری تا چهل و پنج سال است.

که در مقطع لیسانس براساس بورسیه ماهانه هفتصد لیر به دانشجویان تعلق می گیرد.

مبلغ بورسیه برای دوره ارشد ماهانه نهصد و پنجاه لیر و برای دکتری ماهانه هزار و چهارصد لیر است.

دریافت این بورسیه بسیار دشوار است اما چون ثبتنام آن رایگان است هر فرد می تواند شانس خود را امتحان کند.

 

تحصیل معماری در ترکیه برگزاری دوره های آمادگی کنکور یوس به صورت آنلاین و حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *