لوگو پروان آکادمی

 

بررسی دانشگاه ساکاریا

دانشگاه ساکاریا

یکی از دانشگاه های مطرح کشور ترکیه دانشگاه ساکاریا است. این دانشگاه به علت دولتی بودن، هزینه های مناسبی داشته و همچنین به علت ارائه رشته های تاپ و متنوع در بیشتر زمینه های پزشکی و مهندسی و علوم پایه و … محبوبیت زیادی داشته و سالانه متقاضیان زیادی را نیز به همراه دارد.

در مورد دانشگاه ساکاریا

دانشگاه ساکاریا در شهر ساکاریا که در نزدیکی شهر استانبول ترکیه است واقع شده ،در این دانشگاه بزرگ که بیش از پنجاه وسه هزار دانشجو از از سراسر دنیا و ترکیه در آن مشغول به تحصیل هستند، رشته های پزشکی ،دندان پزشکی، مهندسی، کامپیوتر و علوم اطلاعات، فناوری آموزشی، علوم سیاسی، حقوق، الهیات، جامعه شناسی، مدیریت ،فناوری، گردشگری ،علوم و هنر، هنرهای زیبا و… به زبان‌های ترکی و انگلیسی ارائه می­شود.

دانشگاه ساکاریا در ابتدا در سال 1970 به عنوان مدرسه مهندسی و معماری تاسیس شد که وابسته به دانشگاه فنی استانبول بود که در سال 1971 به آکادمی مهندسی و معماری تبدیل شد و از سال 1982 آکادمی ساکاریا به عنوان دانشکده شناخته شد سپس در سال 1992 بعد از طی مراحل قانونی به دانشگاه ساکاریا تبدیل شد که به طور مستقل فعالیت می کرد.

این دانشگاه دارای زیر ساخت های آزمایشگاهی، اینترنتی و غیره بسیار خوبی است؛ همچنین دارای گواهی ISO-2002 است.

همانطور که می دانیم استانبول بزرگترین و یکی از محبوب ترین شهر های ترکیه است که به علت توریستی بودن آن، از امنیت خوبی برخوردار است. همچنین دانشگاه ساکاریا دارای رنکینگ خوبی است به­طوری که در مقایسه با بهترین دانشگاه های ترکیه رتبه­ی 11 و در مقایسه جهانی رتبه 1126 را ازآن خود کرده است. همین موضوعات سبب محبوبیت بیشتر دانشگاه ساکاریا برای دانشجویان خارجی و ایرانی شده است که به همین منظور سالانه شاهد افزایش تعداد متقاضیان این دانشگاه هستیم. اما شرایط پذیرش در این دانشگاه چیست؟

 

دانشگاه ساکاریا

نحوه پذیرش دانشگاه ساکاریا

پذیرش در دانشگاه ساکاریا به دو صورت شکل می­گیرد. یکی با اخذ نمره قابل قبول دانشگاه در آزمون YOS که هرساله برگزار می­شود؛ و دیگری با شرط معدل است. البته این راه های گفته شده در تمامی رشته­ های این دانشگاه یکسان نبوده و برای اطلاعات بیشتر و بهتر به سایت اصلی دانشگاه به آدرس https://www.sakarya.edu.tr/en/ مراجعه کنید. هزینه های تحصیل نیز با توجه به رشته متفاوت خواهد بود ک با مراجعه به سایت می­توانید میزان دقیق آن را بدست آورد اما به طور حدودی می­توان قیمت های زیر را در نظر گرفت.( به یاد داشته باشید که این شهریه ها متغیر بوده و حدودی گفته شده و دقیق نیست.)

پزشکی 22000 لیر دندان پزشکی 12000 لیر
مهندسی(صنایع/برق/کامپیوتر/عمران) 3057 لیر معماری 3848 لیر
بینایی سنجی 760 لیر اقتصاد 1252 لیر
روابط بین الملل 3456 لیر شیمی و فیزیک 852 لیر

و … . اکثر این رشته ها به زبان ترکی بوده و فقط تعداد اندکی از آن ها به زبان انگلیسی تدریس می­شود، پس دارا بودن مدرک زبان ترکیه همراه با آزمون yos شانس قبولی شما را بیشتر می­کند.

(نکته: در این دانشگاه رشته داروسازی ارائه نمی­شود، بنابراین چنانچه خواهان این رشته هستید توصیه می­شود دانشگاه دیگری را در نظر بگیرید.)

دانشگاه ساکاریا خدمات خوبی را نیز به دانشجو عرضه می­کند از قبیل خوابگاه های خوب با تمامی امکانات از قبیل لباسشویی، کتابخانه مخصوص و … و همچنین در ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی و پزشکی و از این قبیل خدمات نیز دریغ نمی­کند. برای رفت و آمد به دانشگاه نیز شاتل هایی داده می­شود و می­توان به کمک اتوبوس و قطار راحت به دانشگاه رفت و آمد کرد.

 

بررسی دانشگاه ساکاریا

دانشگاه ساکاریا

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه یکی از بهترین مسیرها برای قبولی راحت تر در رشته های پزشکی و دندان ودارو میباشد نسبت به کنکور ایران راحت تر بوده و پذیرش بالای دانشجو یکی از مزیت های تحصیل در ترکیه میباشد

آزمون یوس هر ساله در ترکیه برگزار میشود که داوطلبان میتوانند در این آزمون شرکت نماییند

این آزمون  شامل 3درس ریاضی و هوش و هندسه میباشد که داوطلبان در این 3 درس به رقابت میپردازند

برای مشاهده شرایط ثبت آزمون یوس ونحوه برگزاری آزمون و هزینه ها اینجا کلیک کنید

در همین راستا پروان آکادمی اقدام به برگزاری کلاس آنلاین  یوس نموده است که برگزاری کلاس در محیط استودیو با تجهیزات پیشترفته انجام میشود

 

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *