لوگو پروان آکادمی

 


معرفی دانشگاه حاجت تپه


دانشگاه حاجت تپه تركيه، دانشگاه حاجت تپه استانبول ، دانشگاه حاجت تپه آنکارا ، 

دانشگاه حاجت تپه ترکیه دارای دو پردیس اصلی در آنکارا است: پردیس سیهیه  در بخش قدیمی شهر واقع شده و میزبان مرکز پزشکی است. پردیس بیتپه در بخش جدیدتر شهر ،واقع شده است.
پردیس سیهیه شامل دانشکده های دندانپزشکی ، پزشکی و داروسازی و همچنین دانشکده های مدیریت سلامت ، خدمات بهداشتی ، فناوری سلامت ، اقتصاد خانه ، پرستاری ، فیزیوتراپی و توانبخشی و مدرسه حرفه ای Hacettepe است.

سه بیمارستان دانشگاهی نیز در این محوطه واقع شده است. این پردیس میزبان یک مرکز فرهنگی ، یک سالن اجتماعات ، سالن های کنفرانس ، یک گالری هنری ، یک کتابخانه پزشکی ، بانک ، اداره پست و امکانات اقامتی است.
پردیس Beytepe  (بیتپیه )، که در سال 1975 تأسیس شد ، در 14 کیلومتری خارج از مرکز شهر واقع شده است. ر ، و بیش از 6،000،000 متر مربع از املاک را شامل می شود.

این پردیس شامل دانشکده های اقتصاد و علوم اداری ، آموزش ، مهندسی ، هنرهای زیبا ، حروف و علوم و همچنین دانشکده های زبان های خارجی ، علوم و فناوری ورزشی ، حقوق ، ارتباطات و فناوری حرفه ای است.

پردیس Beytepe همچنین شامل سالن های کنفرانس ، امکانات ورزشی داخلی و خارجی ، استادیوم ، کتابخانه مرکزی ، بانک ها ، اداره پست ، کافه تریا و امکانات اقامتی است. مرکز بهداشت نیز در این محوطه قرار دارد.

پردیس های دیگر :
پردیس بشولر: (در مرکز شهر) هنرستان دولتی ترکیه واقع شده است
پردیس بالا: (در67 کیلومتری (42 مایلی) جنوب آنکارا) دارای مدرسه حرفه ای  است
پردیس Polatlı: (در Polatlı ، ناحیه 55 کیلومتری (34 مایلی) غرب آنکارا) دارای مدرسه فنی حرفه ای علوم فنی ، آموزشگاه حرفه ای خدمات بهداشتی میباشد.

رنکینگ جهانی دانشگاه حاجت تپه  ، رتبه جهانی دانشگاه حاجت تپه ، رنکینگ دانشگاه حاجت تپه ترکیه ، رنکینگ دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه (hacettepe university) :  این دانشگاه در سال 2018 اولین و رتبه ممتاز در بین دانشگاه های ترکیه را کسب کرده و در رتبه جهانی در مرتبه 208 قرار دارد.

 شرایط ورود به دانشگاه حاجت تپه ترکیه

اگر قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارید به دلیل اینکه این دانشگاه بعنوان برترین دانشگاه ترکیه شناخته شده است باید نمره بالایی در این ازمون کسب کنید زیرا رقابت در این آزمون ها بالا میباشد و اما یکی دیگر از روش هایی که میتوانید از آن استفاده کنید معدل بالای 18 در دو سال اخر تحصیلی خود میباشد اما نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است مه اولویت با دانش آموزانی میباشد که در آزمون ورودی دانشگاه حاجت تپه شرکت کرده اند و درصد قبولی با معدل بسیار پایین میباشد.

بورسیه دانشگاه حاجت تپه  ، شرایط بورسیه دانشگاه حاجت تپه 

بورسیه و کمک هزینه های تحصیل در این دانشگاه به دانشجویان خارجی تعلق میگیرد.بعضی از این بورسیه ها توسط دولت و یا دانشگاه به دانشجویان ارائه میشود.و ممکن است برای دانشجویان واجد شرایط تحصیل بدون پرداخت شهریه را در نظر بگیردو یا خدماتی مانند برگزاری کلاس های زبان ترکی ، خدمات پزشکی رایگان . … به دانشجو ارائه دهد.و همچنین برای این دانشجویان حقوق ماهیانه در نظر گرفته میشود و هزینه ی رفت و آمد و یا بلیت پرواز را در اختیار دانشجو قرارا دهد .دانشجویان میتوانند بازدید از مراکز فرهنگی و هنری را با تخفیف دانشجویی تهیه کنند .

 

دانشگاه حاجت تپه دولتی است یا خصوصی ؟

دانشگاه حاجت تپه یکی از معتبرترین و نمونه ترین دانشگاه های دولتی کشور ترکیه میباشد. این دانشگاه جزو دانشگاه های دولتی میباشد.

سایت دانشگاه حاجت تپه انکارا ،ارتباط با دانشگاه حاجت تپه ، آدرس دانشگاه حاجت تپه ، سایت دانشگاه حاجت تپه

  • تلفن03123051001
  • فکس:03123104051
  • سایت رسمی دانشگاه حاجت تپه :hacettepe.edu.tr
  • ایمیل ozelkalem@hacettepe.edu
  • آدرس دانشگاه: Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhıye/ANKARA
  • مدیر دانشگاه : ABDURRAHİM HALUK ÖZEN

دانشگاه حاجت تپه در کدام شهر ترکیه است ؟

این دانشگاه در شهر آنکارا ترکیه قرار دارد. آنکارا پایتخت کشور ترکیه میباشد و با داشتن 4 میلیون نفر جمعیت بزرگترین شهر ترکیه پس از استانبول میباشد.

رتبه دانشگاه حاجت تپه در جهان :

رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی 2019 ایالات متحده  ، دانشگاه Hacettepe در رتبه 532 (در سراسر جهان) قرار دارد و رتبه 1 را در ترکیه و 176 را در سطح جهانی در زمینه موضوع “پزشکی بالینی” دارد.

در سال 2019 ، رتبه بندی دانشگاه براساس عملکرد تحصیلی (URAP) دانشگاه Hacettepe را در رتبه 534  در جهان و بهترین دانشگاه ترکیه قرار داد.

در رتبه بندی آکادمیک دانشگاههای جهان  در سال2019 ، Hacettepe در “پزشکی بالینی” رتبه 301-400 را دارد.

از نظر محلی ، دانشکده پزشکی دانشگاه Hacettepe بهترین رتبه بندی در کشور را دارد. بر اساس حداقل نمرات مورد نیاز برای ثبت نام در دانشکده پزشکی ، دانشگاه Hacettepe دارای رتبه برتر در بین مدارس دولتی برای بیش از یک دهه است.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه حاجت تپه  ، رشته های دانشگاه حاجت تپه  ،لیست رشته های دانشگاه حاجت تپه

رشته های زیادی در دانشکده های این دانشگاه تدریس میشوند که عبارتند از :

[/vc_column_text][vc_cta h2=”دانشکده ارتباطات” txt_align=”center” style=”3d” color=”juicy-pink”]رشته‌های علوم ارتباطات، رادیو، تلویزیون و سینما[/vc_cta][vc_cta h2=”دانشکده‌ی ادبیات و علوم انسانی” txt_align=”center” style=”3d” color=”turquoise”]فرهنگ و ادبیات آمریکا، مردم شناسی، باستان شناسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان شناسی انگلیسی، زبان و ادبیات فرانسه، زبان و ادبیات آلمانی، زبان و ادبیات ترکی، تاریخ، تاریخ هنر، زبان و ادبیات ترکی مدرن، زبان ترکی فولکلور، فلسفه، روانشناسی و جامعه شناسی[/vc_cta][vc_cta h2=”دانشکده‌ی دندانپزشکی” txt_align=”center” style=”3d” color=”orange”]رادیولوژی دندان و فک و صورت، آندودنتیکس، جراحی دهان و فک و صورت، ارتودنتیکس، دندانپزشکی کودکان، پریودنتولوژی، پروتزهای دندانی و دندانپزشکی ترمیمی[/vc_cta][vc_cta h2=”دانشکده اقتصاد و علوم اداری” txt_align=”center” style=”3d” color=”green”]اقتصاد، علوم خانواده، مدیریت بهداشت، روابط بین الملل، علوم سیاسی و مدیریت عمومی و امور مالی[/vc_cta][vc_cta h2=”دانشکده‌ی آموزش” txt_align=”center” style=”3d” color=”purple”]آموزش کامپیوتر و آموزش فناوری، علوم آموزشی، آموزش سنجش و ارزیابی، مشاوره‌ی تحصیلی، مدیریت آموزش، راهنمایی و مشاوره، روانشناسی، آموزش بزرگسالان، ریاضیات، زیست شناسی، آموزش فیزیک، شیمی، آموزش دانش آموزان دارای معلولیت فکر، تعلیم وتربیت تیزهوشان، آموزش زبان ترکی، آموزش پیش دبستانی و ابتدایی و آموزش زبان‌های خارجی[/vc_cta][vc_cta h2=”دانشکده مهندسی” txt_align=”center” style=”3d” color=”juicy-pink”]شامل رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوش مصنوعی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی محیط زیست، مهندسی صنایع غذایی، مهندسی زمین شناسی، مهندسی هیدروژئولوژی، مهندسی ژئوماتیک، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی معدن، مهندسی فیزیک هسته‌ای و مهندسی فیزیک[/vc_cta][vc_cta h2=”دانشکده‌ی هنرهای زیبا” txt_align=”center” style=”3d” color=”orange”]سرامیک، طراحی گرافیک، معماری داخلی و طراحی محیط، نقاشی و مجسمه سازی[/vc_cta][vc_cta h2=”دانشکده علوم بهداشت و توانبخشی” txt_align=”center” style=”3d” color=”green”]علوم تغذیه و رژیم غذایی، رشد کودک، گفتار درمانی، کار درمانی و شنوایی سنجی[/vc_cta][vc_cta h2=”دانشکده پزشکی” txt_align=”center” style=”3d” color=”peacoc”]رشته‌های علوم پایه، علوم پزشکی، علوم جراحی، پرستاری، فیزیوتراپی و توانبخشی و داروسازی است.

همچنین دانشگاه حاجت تپه دارای دانشکده‌ی حقوق و دانشکده‌ی تربیت بدنی است و رشته‌های مربوط به این علوم در این دانشکده‌ها ارائه می‌شوند.[/vc_cta][vc_column_text]

مدارک لازم برای دانشگاه حاجت تپه :

  •   مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات که باید ترجمه و مورد تایید وزارت علوم باشد
  • کسب نمره‌ی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه حاجت تپه
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش تحصیلی و آپلود مدارک در سایت رسمی دانشگاه حاجت تپه
  • داشتن گذرنامه همراه با عکس متقاضی
  • در صورتی که دانشگاه مدارک اصلی را درخواست کرد باید به آدرس مربوطه ارسال شود.

شرایط قبولی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه ، شرایط قبولی در دانشگاه حاجت تپه

 

هزینه دانشگاه حاجت تپه ترکیه :

برای هزینه های اقامت ، غذا ،  پوشاک ، سرگرمی و حمل و نقل حدودا 400 تا 500 دلار را در نظر داشته باشید .برای خرید کتاب و کارهای اداری حدودا 100 الی 150 دلار را نیز درنظر داشته باشید. این هزینه ها میتواند بنا به سبک زندگی شما ، محل زندگی ، مقطع تحصیلی بالا و پایین تر شود.

 

شرط معدل دانشگاه حاجت تپه :

برای تحصیل در این دانشگاه با استفاده از شرط معدل باید معدل دو مدرک اخر شما  بالای 18 باشد اما اولویت با دانش آموزانی میباشد که نمره بالاتری در آزمون های ورودی کسب کرده باشند.

شرایط پذیرش دانشگاه حاجت تپه ترکیه  ، پذیرش دانشگاه حاجت تپه ، شرایط پذیرش دانشگاه حاجت تپه

برای جذب دانشجو و پذیرش دانشجو در دانشگاه حاجت تپه ترکیه مدارک مشخصی را تعیین کرده است که برای رشته های مختلف این مدارک میتواند متفاوت باشد . پذیرش در این دانشگاه فقط مختص به قبولی در این آزمون نیست بلکه دانشگاه سوابق علمی و تحصیلی داوطلبان را باهم مقایسه کرده و داوطلبی که امتیاز بیشتری را کسب کند در این دانشگاه پذیرش میشود.شما برای درخواست پذیرش مدارک رشته مورد نظر خود را اکامل و سپس به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کرده و انها را تا تاریه تعیین شده ارسال کنید.

وب سایت دانشگاه حاجت تپه :

hacettepe.edu.tr

دانشگاه حاجت تپه کجاست ؟ 

این دانشگاه در کشور ترکیه و شهر آنکارا قرار دارد.

 

نمونه سوالات یوس دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه حاجت تپه شهریه ،دانشگاه حاجت تپه هزینه

دانشگاه حاجت تپه داروسازی

ظرفیت پذیرش دانشگاه حاجت تپه
پزشکی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

دانشگاه حاجت تپه دندانپزشکی

دانشجویان ایرانی دانشگاه حاجت تپه
ازمون sat دانشگاه حاجت تپه
ازمون ورودی دانشگاه حاجت تپه

آزمون یوس دانشگاه حاجت تپه
آزمون ورودی دانشگاه حاجت تپه
آزمون sat دانشگاه حاجت تپه
دانشگاه حاجت تپه پزشکی
دانشگاه پزشکی حاجت تپه ترکیه ،
شهریه پزشکی دانشگاه حاجت تپه ، شهریه پزشکی دانشگاه حاجت تپه 2020

شرایط پذیرش دانشجوی پزشکی دانشگاه حاجت تپه ترکیه
تحصیل داروسازی در دانشگاه حاجت تپه ترکیه
ثبت نام دانشگاه حاجت تپه
شرایط ثبت نام دانشگاه حاجت تپه
تاریخ ثبت نام دانشگاه حاجت تپه
شرایط ثبت نام در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

خوابگاه دانشگاه حاجت تپه ، خوابگاه های دانشگاه حاجت تپه  ، هزینه خوابگاه دانشگاه حاجت تپه
دانشگاه حاجت تپه در ترکیه

شهریه دندانپزشکی دانشگاه حاجت تپه
تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه
دانشگاه حاجت تپه یوس

رشته فیزیوتراپی دانشگاه حاجت تپه
انتخاب رشته دانشگاه حاجت تپه
قبولی در دانشگاه حاجت تپه
زبان تدریس دانشگاه حاجت تپه
زمان ثبت نام دانشگاه حاجت تپه

سوالات یوس دانشگاه حاجت تپه
سوالات مصاحبه دانشگاه حاجت تپه
شهریه سالانه دانشگاه حاجت تپه
سوالات sat دانشگاه حاجت تپه

شهریه دانشگاه حاجت تپه ۲۰۲۰
شهریه دانشگاه حاجت تپه ۲۰۲۱
شرایط دانشگاه حاجت تپه

ظرفیت دانشگاه حاجت تپه
ظرفیت پزشکی دانشگاه حاجت تپه
عکس دانشگاه حاجت تپه
دانشگاه علوم پزشکی حاجت تپه
فیزیوتراپی دانشگاه حاجت تپه
شهریه رشته فیزیوتراپی دانشگاه حاجت تپه

مصاحبه دانشگاه حاجت تپه

محل دانشگاه حاجت تپه
نتایج دانشگاه حاجت تپه

هزینه تحصیل در دانشگاه حاجت تپه ترکیه
شرایط پذیرش در دانشگاه حاجت تپه ترکیه

هزینه پزشکی در دانشگاه حاجت تپه
شهریه ی دانشگاه حاجت تپه ، شهریه دانشگاه حاجت تپه 2020
عکس دانشگاه حاجت تپه ترکیه :برگزاری دوره های آمادگی کنکور یوس به صورت آنلاین و حضوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *