لوگو پروان آکادمی

دوست دارم به زبان انگلیسی + 30 جمله تاثیرگذار عاشقانه

دوستت دارم، یک اصطلاح بسیار زیبا و دوست داشتنی برای ابراز محبت و علاقه به افرادی است که برای شما مهم هستند. ابراز علاقه در هر زبانی که انسان به کار می‌گیرد مورد استفاده هستند و زبان انگلیسی، از محبوب‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های جهان است که اصطلاحات مربوط به ابراز علاقه به فراوانی در آن یافت می‌شوند. آموختن شیوه ابراز علاقه به زبان انگلیسی می‌تواند گزینه جذاب و منحصر به فردی برای جلب توجه افرادی باشد که آن‌ها را دوست دارید. در ادامه این مطلب، قصد داریم به شما اصطلاحات ساده و مختلف برای گفتن دوست دارم و ابراز علاقه را معرفی کنیم.

ساده‌ترین روش گفتن دوستت دارم به زبان انگلیسی

ساده‌ترین شیوه برای بیان ابراز علاقه به شخصی دیگر به زبان انگلیسی، عبارت I love you است. این عبارت بسیار ساده است و لازم به ذکر است که دیگر ساده‌تر از این نمی‌توان به زبان انگلیسی به فردی ابراز علاقه کرد. این عبارت از سه کلمه و بخش تشکیل شده است. کلمه اول آی (I) است که معنای آن به زبان فارسی، من است. کلمه بعدی که در این جمله وجود دارد، کلمه (Love) است که به معنای عشق و دوست داشتن است.

کلمه آخر، بخش مهم و آخر کار است. معنای کلمه (You) در زبان انگلیسی، تو است که کاربرد بسیار زیادی دارد. دقت کنید که عبارت را با ترتیبی که در ابتدا به آن اشاره کردیم بگویید، زیرا در زبان انگلیسی فعل قبل از مفعول می‌آید. در غیر این صورت، عبارت معنای خود را از دست می‌دهد.

((جهت آموزش زبان انگلیسی کلیک کنید))

روش‌های دیگر گفتن دوست دارم به زبان انگلیسی

روش‌های دیگر گفتن دوستت دارم به زبان انگلیسی

زبان انگلیسی نیز مانند زبان‌های کامل دیگر جهان، از بخش‌ها و کلمات فراوانی تشکیل شده است که می‌توانید با کنار یک دیگر این کلمات به شکلی خلاقانه، جملات عاشقانه و زیبایی را به مخاطب خود بگویید. برخی از این عبارت‌ها ساده هستند و به شکل مستقیم عبارت دوستت دارم را به مخاطب می‌رسانند، در حالی که برخی دیگر از این عبارت‌ها، به شکلی غیر مستقیم معنای عشق و محبت را به مخاطب می‌رسانند.

این دسته از عبارت‌ها هنگامی که به فارسی ترجمه می‌شوند، ممکن است که ترجمه‌ای غیر عادی داشته باشند. این مورد طبیعی است و برخی از عبارت‌های انگلیسی تنها به زبان انگلیسی معنای مورد نظر را خواهند رساند. در ادامه مطلب، برخی از پرکاربرد‌ترین جملات تاثیرگذار عاشقانه را به شما معرفی خواهیم کرد. آموختنبعضی از جمله‌های زیبای عاشقانه انگلیسی بسیار راحت است، در حالی که بعضی دیگر به مهارت بیشتری نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: آموزش حروف الفبای زبان انگلیسی+ نکات کاربردی

جملات ساده تاثیرگذار عاشقانه به زبان انگلیسی

همانطور که کمی قبل‌تر به آن اشاره کردیم، بعضی از عبارت‌های انگلیسی برای ابراز علاقه بسیار آسان هستند و اگر با زبان انگلیسی آشنایی کافی ندارید، بهتر است که این عبارت‌های ساده را فرا بگیرید. I am yours عبارتی بسیار ساده است که در فرصت‌های زیبای عاشقانه می‌توانید از آن استفاده کنید. من برای تو هستم، معنی این عبارت زیبا است و تلفظ آن سخت نیست.

You are my lifeاز جمله دیگر عبارت‌های ساده است که می‌توانید از آن برای ابراز محبت و علاقه استفاده کنید. این عبارت یعنی تو زندگی من هستی. این عبارت را می‌توانید برای جلب توجه مخاطب خود و اینکه بگویید چقدر برای شما مهم است، استفاده کنید. I adore you یعنی من تو را می‌پرستم.

اگر می‌خواهید که همسر خود را با جمله انگلیسی عاشقانه تحت تاثیر قرار دهید و به دنبال جمله‌ای هستید که در عین زیبا و جذاب بودن، گفتن آن ساده باشد می‌توانید از عبارت My lovely wife استفاده کنید که یعنی همسر دوست داشتنی من. اگر می‌خواهید که در پاسخ به یک جمله عاشقانه انگلیسی، از یک جمله و عبارت ساده برای ابراز علاقه متقابل استفاده کنید،

می‌توانید بگویید I love you too که یعنی من هم عاشق تو هستم. این جمله دقیقا همان دوستت دارم است که کلمه too به آن اضافه شده است و به معنی همچنین است. اگر می‌خواهید که به طرف مقابل خود بگویید که دنیای شماست، عبارت You are my world را به کار ببرید، که معنای آن به زبان فارسی می‌شود تو دنیای من هستی. به طور کلی، استفاده از جملات عاشقانه ساده و کوتاه انگلیسی جذابیت بالایی برای مخاطبان دارد.

 

جملات پیچیده تاثیرگذار عاشقانه به زبان انگلیسی

جملات پیچیده تاثیرگذار عاشقانه به زبان انگلیسی

برخی از افراد تسلط بالایی بر روی زبان انگلیسی دارند و می‌توانند عبارت‌های به نسبت طولانی و پیچیده را به راحتی به زبان بیاورند. این افراد برای ابراز علاقه به شخص مقابل خود بهتر است که از جمله‌هایی با فهم عمیق عاشقانه استفاده کنند. به عنوان مثال، عبارت I love that ocean in your eyes یعنی من آن اقیانوس در چشم‌هایت را دوست دارم. اگر که همسر و همدم شما چشم‌های بسیار زیبایی دارد می‌توانید از این عبارت استفاده کنید.

جمله You are my dream come true یعنی تو رویای من هستی که به واقعیت بدل شده. این جمله را می‌توانید برای شخص رویاهای خود بازگو کنید و دل او را به دست بیاورید. اگر شخصی که عاشق آن هستید برایتان خیلی مهم است، از جمله You matter so much for me استفاده کنید که یعنی تو برای من اهمیت بسیار زیادی داری.

بیشتر بخوانید: سلام به انگلیسی با بیش از 40 روش سلام کردن

اگر می‌خواهید که به شکلی کاملا منحصر به فرد علاقه خود را به زبان انگلیسی بیان کنید، از عبارت‌های منحصر به فرد استفاده کنید. برای مثال، I will risk it all, Just for you یعنی من برای تو، همه چیز را فدا خواهم کرد. با به کار بردن این عبارت، به شخص مقابل خود بگویید با داشتن او، دیگر هیچ چیز برای شما اهمیتی ندارد.

یکی از زیباترین جملات انگلیسی که می‌توانید به دلبر و همسر خود بگویید، عبارت You are worth the wait است که یعنی تو ارزش صبر کردن را داری. با گفتن این عبارت شخص مورد علاقه خود را به صبر و شکیبایی دعوت کنید. I can’t wait to hug you یعنی من برای به آغوش کشیدن تو، نمی‌توانم صبر کنم.

 

جملات منحصر به فرد انگلیسی برای ابراز علاقه

جملات منحصر به فرد انگلیسی برای ابراز علاقه

I can’t breath without you یعنی اینکه من بدون تو نمی‌توانم نفس بکشم و با گفتن این جمله، به مخاطب خود می‌گویید که چقدر زندگی بدون او برای شما سخت است. You are the sun of my sky به معنی این است که تو خورشید آسمان من هستی و این جمله به اندازه‌ای زیبا است که هر کسی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که این جمله بسیار منحصر به فرد است و انگلیسی زبانان معمولا از چنین جملاتی برای ابراز علاقه استفاده نمی‌کنند و هنگامی که آن را می‌شنوند به مفهوم عمیق آن پی خواهند برد. So glad that your in my life یعنی از اینکه در زندگی من هستی خیلی خوشحالم.

عبارت‌های دیگری نیز هستند که برای بیان عشق بسیار عمیق و عشق ابدی کاربرد دارند. به عنوان نمونه، جمله انگلیسی I want to be in your heart forever یعنی من می‌خواهم تا ابد در قلب تو جاودانه باشم. با به کار بردن این جمله، به طرف مقابل خود می‌فهمانید که دوست دارید همواره در ذهن و یاد او بمانید و تا ابد در زندگی او حضور داشته باشید.

عبارت زیبای دیگری که برای رساندن عشق عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد، جمله You are my soulmate است که یعنی تو نیمه گمشده و روح دیگر من هستی.Loving you is best thing I have یعنی عشق تو بهترین و با ارزش‌ترین چیزی است که دارم و با استفاده از این عبارت، می‌گویید که اهمیت عشق و علاقه شما به فرد مقابل به چه اندازه زیاد است.

 

جذاب‌ترین جملات انگلیسی برای گفتن دوستت دارم

جذاب‌ترین جملات انگلیسی برای گفتن دوستت دارم

برای بیان احساسات و ابراز عشق به دیگران به زبان انگلیسی، به اندازه‌ای جمله خلاقانه و زیبا وجود دارد که استفاده از آن‌ها هیچگاه برای فردی که او را دوست دارید تکراری نخواهد شد. شالوده تمام این جملات، ابراز عشق است که به شیوه‌های گوناگونی بیان می‌شود و از این رو جذابیت بسیار بالایی دارد. بعضی از جملات مورد استفاده برای بیان علاقه به زبان انگلیسی بسیار پرکاربرد هستند و نیاز است که آن‌ها را به خاطر بسپارید تا در زمان‌های عاشقانه استفاده کنید. برخی از این جمله‌های پرکاربرد و بسیار زیبا عبارتند از:

  • We fit together like puzzle pieces (ما مثل قطعات پازل با هم جور می‌شویم)
  • You’re my midnight sunshine (تو خورشید تابان نیمه شب من هستی)
  • You are my other half (تو نیمه دیگر من هستی)
  • I care for you (من مراقب تو هستم)
  • I love you more than any word can say (من تو را بیشتر از هر کلمه‌ای که بتوان توصیف کرد دوست دارم)
  • You are the apple of my eyes (تو تخم چشمان من هستی)
  • My future is in your hands (آینده من در دستان تو است)
  • With your eyes I can go to the heaven (من با چشمان تو می‌توانم به بهشت بروم)
  • You smell like that flower I love too much (عطر تن تو مانند گلی است که من خیلی دوست دارم)
  • I am crazy about you (من دیوانه تو هستم)
  • I’m head over heels for you (تمام وجود من متعلق به تو است)
  • I love my eyes when you look into them (چشم‌هایم را دوست دارم وقتی که تو به آن‌ها نگاه می‌کنی)
  • I’ll do anything to make you smile (من برای اینکه تو را بخندانم هر کاری انجام خواهم داد)
  • You complete me (تو تمام منی)
  • I’m in love with you (من عاشق تو هستم)
  • You are the one for me (تو همان نیمه گمشده من هستی)
  • I’ve got feelings for you (من نسبت به تو احساس دارم)
  • You melt my heart (تو قلب من را ذوب می‌کنی)

 

اصطلاحات خاص انگلیسی برای گفتن دوستت دارم

اصطلاحات خاص انگلیسی برای گفتن دوستت دارم

برخی از جملات انگلیسی، به شکلی هستند که اگر آن‌ها را به زبان فارسی معنی کنید، معنای قابل فهمی به شما ارائه نخواهند داد و ممکن است که شما را کمی گیج کنند، اما در زبان انگلیسی معنا و مفهوم عمیق و عارفانه‌ای دارند و برای بیان علاقه به کار می‌روند. به عنوان مثال، I love you to the moon and back جمله‌ای است که اگر بخواهیم آن را مستقیم به زبان فارسی معنی کنیم، یعنی دوستت دارم تا ماه و برگشت از آن. در ابتدا معنای این عبارت به زبان فارسی عجیب است، اما از نظر مفهومی یعنی خیلی زیاد دوستت دارم.

بیشنر بخوانید: حیوانات به زبان انگلیسی

سخن پایانی

در این مطلب، شما را با انواع جملات و اصطلاحات بسیار زیبا و پرکاربرد انگلیسی برای بیان کردن دوستت دارم و ابراز علاقه آشنا کردیم. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، این است که شما باید این جملات و عبارت‌ها را بر اساس تسلط خود به زبان انگلیسی انتخاب کنید، زیرا بعضی از این جملات طولانی هستند و یا کلمات به کار گرفته شده در آن‌ها، ممکن است که دارای تلفظی سخت باشند. تلاش کنید که جملات انتخابی خود را بر حسب شرایط برای مخاطب خود بیان کنید تا جذابیت آن در لحظه چندین برابر شود و بتوانید دل شخص مورد علاقه خود را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *