لوگو پروان آکادمی

کاربردی ترین روش تدریس زبان انگلیسی به نوجوان

تدریس زبان انگلیسی به نوجوان کار آسانی نیست و باید برای این کار از ترفند های مختلف استفاده کرد. نوجوانان در سنی قرار دارند که برای یادگیری علوم مختلف دارای تمرکز کافی نیستند. برای اینکه بتوانیم زبان انگلیسی را با روش مناسبی به نوجوانان یاد دهیم باید از روش های کاربردی استفاده کنیم. انسان در سن نوجوانی به راحتی خسته می شود و تمایلی به گوش کردن ندارند. در صورتی که یک روش جذاب برای تدریس زبان انگلیسی به نوجوانان انتخاب شود می تواند تاثیر یادگیری را دوچندان کند. امروزه برخی از روش های آموزشی قدیمی هستند و نوجوانان علاقه ای به یادگیری با این روش ها ندارند. در این مطلب سعی داریم روش های مختلفی را برای تدریس زبان انگلیسی به نوجوان برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

استفاده از گوشی های هوشمند

یکی از روش های کاربردی برای یاد دادن زبان انگلیسی به نوجوانان، استفاده از گوشی های هوشمند است. امروزه این گوشی ها بخشی از زندگی نوجوانان هستند. اگر بتوان ابزارهای یادگیری زبان انگلیسی را روی این گوشی ها نصب کرد به یادگیری کمک زیادی می کنند. ابزارهای مفیدی مانند لغت نامه و برنامه تمرین های دستور زبان به راحتی روی گویشی های هوشمند نصب می شوند و نوجوان می تواند از آنها استفاده کند. اگر نوجوانان از گوشی همراه خود برای ضبط دروس هم استفاده کند گزینه خوبی است.

او با این کار می تواند یک بار دیگر در منزل مطالب را گوش دهد تا بهتر فرا گیرد. در برخی از موسسات تمرین ها و کلاس های آنلاینی وجود دارند که دانش آموزان که باید از طریق همین گوشی ها در آن ها شرکت کنند. از آنجایی که نوجوانان علاقه زیادی به گوشی های همراه خود دارند اگر یادگیری از طریق این ابزار انجام شود، بازخورد بهتری خواهد داشت. معلمان زبان انگلیسی می توانند تمرین های مختلفی را با فایل های گوناگون یادگیری به گوشی نوجوان ارسال کنند تا او از طریق گوشی خود به آن ها پاسخ دهد.

در کلاس از نوجوان بخواهید مکالمه کند

در کلاس از نوجوان بخواهید مکالمه کند

یکی دیگر از روش های کاربردی برای یادگیری زبان انگلیسی به نوجوان مکالمه به زبان انگلیسی در کلاس است. برای یادگیری بهتر می توان هفته ای یک یا دو ساعت را به طور کامل به یادگیری مکالمه اختصاص داد. در این حالت به دانش آموز اجازه داده می شود که موضوع گفتگو را انتخاب کرده و با همکلاسی خودش به صحبت بپردازد. برای تمرین مکالمه می توان از تصاویر و موسیقی های مختلف استفاده کرد تا نوجوان با علاقه بیشتری به مکالمه بپردازد.

مکالمه زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی برای یادگیری سریع لغات زبان انگلیسی دارد. اگر نوجوانان به مکالمه مسلط شوند علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی پیدا می کند تا بتواند با دوستان خود با این زبان صحبت کنند. این روش به عنوان یکی از روش های مناسب به نوجوان کمک می کند تا تمرکز بیشتری روی یادگیری لغات داشته باشد. اگر مکالمه نوجوان با استاد خود انجام شود هم می تواند تاثیر بهتری داشته باشد زیرا استاد جملاتی را به کار می ببرد که نوجوان درگیر چالش های مکالمه شود.

 بیشتر بخوانید: شیوه صحیح جمله سازی در انگلیسی

استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از روش های مناسبی که برای یادگیری زبان انگلیسی نوجوانان مناسب است استفاده از شبکه های اجتماعی و محیط های مختلف است. امروز شبکه های اجتماعی به عنوان یک پدیده جهانی محبوبیت زیادی در میان نوجوانان پیدا کرده اند. اگر کلاس درس به صورت آنلاین در این شبکه ها قرار بگیرد نوجوانان را تحت تاثیر خود قرار می دهد تا بتوانند به رقابت بپردازند. برای یادگیری زبان انگلیسی می توان گروه هایی را در شبکه های اجتماعی ایجاد کرد تا به یک روش جدید به یادگیری زبان انگلیسی پرداخت. در محیط هایی مانند توییتر و فیسبوک می توان از یک فضای سرگرم کننده برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرد.

از یک روش خلاقانه برای آموزش استفاده کنید

از یک روش خلاقانه برای آموزش استفاده کنید

برای آموزش زبان انگلیسی به نوجوان می توان از روش های خلاقانه هم استفاده کرد. این روش ها بستگی به خلاقیت استاد دارد. اگر شما به عنوان یک استاد انگلیسی این مطلب را می خوانید می توانید از روش های خلاقانه مانند استفاده از آهنگ و ویدیو کمک بگیرید. در برخی از کلاس های آموزشی از آهنگ های رپ برای یادگیری لغات زبان انگلیسی استفاده می شود. این روش جذابی برای دانش آموزانی است که به آهنگ های انگلیسی علاقه زیادی دارند. با گوش دادن به این آهنگ ها می توان تمرکز دانش آموزان را برای یادگیری بیشتر کرد و لغات بیشتری را به آنها آموزش داد.

استفاده از تصاویر بصری

یکی دیگر از روش های کاربردی برای تدریس زبان انگلیسی به نوجوان استفاده از تصاویر بصری است. تصاویر کمک زیادی می کنند تا بتوان واژگان زبان انگلیسی را به خوبی به دانش آموزان تفهیم کرد. اگر شما زمانی که مشغول آموزش هستید از تصاویر و نمونه واقعی آنها استفاده کنید این یادگیری بیشتر در ذهن نوجوان باقی می ماند. از آنجایی که ذهن انسان تصاویر را به خوبی درون خود قرار می دهد بهتر است این روش را حتماً در یادگیری خود اعمال کنید. اگر هر لغت با تصاویر بصری آن برای دانش آموز آموزش داده شود مسلماً تاثیر بیشتری در یادگیری خواهد داشت.

((جهت آموزش زبان انگلیسی کلیک کنید))

آموزش زبان انگلیسی با بازی

برای آموزش زبان انگلیسی به نوجوان می توان از بازی های مختلف هم استفاده کرد. اینکه از کدام بازی برای جلب توجه بیشتر نوجوان استفاده کرد بستگی به استاد آن دارد. از انواع بازی ها می توان به بازی های نقش آفرینی، بازی های تحقیقاتی و بازی های کلمات اشاره کرد. بازی های کلمات گزینه مناسبی برای یادگیری گرامر و واژگان زبان انگلیسی هستند. هرچه دانش آموزان درگیر بازی های بیشتری شوند می توانند زبان انگلیسی را راحت تر و با سرعت بالا آموزش ببینند. بازی های یادگیری زبان انگلیسی می توانند به صورت تکی یا به صورت گروهی انجام شوند. بازی های تکی درون منزل کمک بزرگی برای یادگیری زبان انگلیسی هستند.

رویکرد مبتنی بر فعالیت را در نظر بگیرید

رویکرد مبتنی بر فعالیت را در نظر بگیرید

برای اینکه بهتر بتوانید زبان انگلیسی را به نوجوان آموزش دهید باید رویکرد مبتنی بر فعالیت را در نظر بگیرید. اینکه دانش آموزان به چه منظور و هدفی می خواهند زبان انگلیسی را یاد بگیرند اهمیت زیادی برای روش تدریس دارد. اگر شما بتوانید آموزش زبان انگلیسی را با توجه به نیاز دانش آموز خود انجام دهید او توجه بیشتری برای یادگیری دارد. در صورتی که در ابتدای یادگیری زبان انگلیسی بخواهید آموزش گرامر را داشته باشید خسته کننده است. اینکه کدام محتوا برای تدریس زبان انگلیسی انتخاب شود اهمیت ویژه ای در این زمینه خواهد داشت.

آموزش می تواند مبنی بر فعالیت های مختلف دانش آموزان باشد. این به معنای یادگیری عبارات مختلف برای تعامل بیشتر دانش آموزان در جاهای مختلف است. اگر دانش آموز بخواهد به رستوران و یا مکان هایی برود که در آنها با زبان انگلیسی صحبت می کند در ابتدا می خواهد اصطلاحاتی را یاد بگیرد که برای صحبت کردن در این مکان ها راحت باشد. این یک روش کاربردی برای آموزش زبان است. در کنار این یادگیری مباحث مهم دیگر هم آموزش داده می شوند.

در صورتی که شما باید به نوجوانانی آموزش دهید که در یک مکان خاص مشغول به فعالیت هستند باید با توجه به شرایط آنها یادگیری را آغاز کنید. اگر نوجوانان می خواهند در یک منطقه مانند هتل یا رستوران مشغول فعالیت شوند و نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارند شما باید مطالبی را به آنها یاد دهید که در این زمینه کاربرد داشته باشند. این یک روش موفق برای یادگیری زبان انگلیسی نوجوانانی است که در یک مکان مشغول به کار هستند.

یادگیری با موسیقی

موسیقی یکی از ابزارهای مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی است. امروزه یکی از بزرگترین علایق نوجوانان موسیقی های مختلفی است که با زبان های گوناگون وجود دارند. در صورتی که شما بخواهید مطالب را بهتر به نوجوانان آموزش دهید می توانید از موسیقی های جذاب انگلیسی استفاده کنید. اکثر نوجوانان علاقه زیادی به گوش دادن به موزیک های انگلیسی دارند و به همین دلیل یادگیری برای آنها با سرعت بهتری پیش میرود.

اجرای نمایش های کوتاه

اگر در کلاس درس نمایش های کوتاه اجرا شود تاثیر مثبتی برای یادگیری زبان انگلیسی دارد. نوجوان در سنی قرار دارد که علاقه زیادی به نقش بازی کردن و تئاتر خواهد داشت. اساتید زبان انگلیسی می توانند ابتدا یک نمایشنامه کوتاه را بنویسند و از نوجوانان بخواهند که در نقش های مختلف، دیالوگ های گوناگونی را بیان کنند. این روش جذاب تاثیر زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی در میان نوجوانان خواهد داشت. هرچه این نمایش ها بیشتر در کلاس ها برگزار شوند تاثیر آنها هم بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: زبان انگلیسی چیست و یاد گرفتن آن چه تأثیری در زندگی ما دارد؟

ساده تر کردن تدریس

در صورتی که تدریس زبان انگلیسی به نوجوان با سختی همراه شود او را خسته می کند. دانش آموزان زیادی وجود دارند که با یک بار رفتن به کلاس زبان انگلیسی، دیگر علاقه ای به ادامه نداشتند. هرچه تدریس زبان انگلیسی ساده تر باشد دانش آموزان را بهتر جذب می کند. برای آموزش زبان انگلیسی به نوجوان باید از مطالب آسان شروع کرد و به ترتیب آنها را سخت تر کرد. این بستگی به تجربه و مهارت استاد دارد که بداند چگونه به این افراد آموزش دهد.

کلاس درس را سرگرم کننده کنید

استفاده از روش سرگرم کننده برای کلاس زبان انگلیسی تاثیر زیادی در یادگیری دارد. تقریبا کلاس های آموزش زبان انگلیسی یک ساعت و نیم طول می کشد که زمان زیادی برای نوجوانان محسوب می شود. اینکه این اشخاص بخواهند به مدت طولانی در یک جای خاص بنشینند کار بسیار دشواری خواهد بود. اگر بتوان از روش های مختلف سرگرم کننده برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کرد،دانش آموزان را به یادگیری علاقمند می کند.

آموزش همزمان شفاهی و نوشتاری داشته باشید

آموزش همزمان شفاهی و نوشتاری داشته باشید

یکی دیگر از روش های کاربردی برای تدریس زبان انگلیسی به نوجوان، آموزش همزمان شفاهی و نوشتاری است. این آموزش به این صورت است که شما به صورت همزمان جملات را توضیح داده و آنها را روی تخته می نویسید. این کار باعث می شود که تمرکز دانش آموز برای یادگیری بیشتر شده و از دو جهت آموزش را فرا گیرد. با این کار تلفظ و املای زبان انگلیسی دانش آموز و نوجوان تقویت می شود و او می تواند بهتر آموزش ببیند.

استفاده از ابزارهای آموزشی متعدد

امروز ابزارهای آموزشی مختلفی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. از این ابزارها می توان به کتاب های آموزشی، سی دی های آموزشی، تمرین های مختلف و… اشاره کرد. هرچه از ابزارهای آموزشی بیشتر استفاده شود بهتر می توان تدریس زبان انگلیسی به نوجوان را انجام داد. تنوع در ابزارهای یادگیری به دانش آموزان کمک می کند که خستگی خود را کاهش داده و با توان بیشتر به یادگیری ادامه دهند.

 پخش فیلم انگلیسی در کلاس

پخش فیلم انگلیسی در کلاس های تدریس زبان انگلیسی به نوجوانان اهمیت بسیار زیادی در یادگیری خواهد داشت. در صورتی که نوجوانان در چه مرحله ای از آموزش قرار داشته باشند می توان از فیلم های مختلف با زیرنویس و یا بدون زیرنویس استفاده کرد. نوجوانان با دیدن فیلم می توانند تمرکز بالایی برای یادگیری لغات داشته باشند و تلفظ خود را بهبود ببخشند. اگر زبان انگلیسی به صورت خصوصی هم تدریس شود باز هم باید از این فیلم ها استفاده شود. اگر فیلم انگلیسی با زیرنویس باشد به مهارت نوشتاری و یادگیری املای کلمات هم کمک می کند.

استفاده از کتاب داستان انگلیسی

یکی دیگر از روش های کاربردی برای تدریس زبان انگلیسی و نوجوان استفاده از کتاب داستان است. نوجوانان به داستان های افسانه ای و تخیلی علاقه بسیار زیادی دارند. می توان از انواع کتاب های افسانه ای برای یادگیری زبان انگلیسی به نوجوان استفاده کرد. مطالعه کتاب باعث گسترش دامنه لغات نوجوان و حتی بهبود گرامر او می شود.

در صورتی که اساتید انگلیسی کتاب ها را با توجه به روحیات دانش آموزان خود انتخاب کنند تاثیر این کار را دوچندان خواهند کرد. در این سن علاقه زیادی به مطالعه کتاب وجود دارد و به همین دلیل این روشی که از روش های مناسب در جهان امروز شناخته می شود. بهتر است کتاب هایی که داستان های کوتاهی دارند برای این کار انتخاب شوند.

استفاده از فایل صوتی و پادکست در کلاس

در صورتی که استاد زبان انگلیسی بخواهد فقط خودش به تدریس بپردازد نوجوانان را خسته خواهد کرد. برای یادگیری بهتر می توان از فایل های صوتی آموزشی در کلاس درس استفاده کرد. تکرار مداوم فایل های آموزشی کمک بزرگی برای یادگیری زبان انگلیسی می کنند. اگر از فایل های صوتی و پادکست های مناسب در کلاس استفاده شود مهارت مکالمه و صحبت کردن را در دانش آموزان افزایش می دهد. فایل های صوتی تاثیر زیادی برای یادگیری خواهند داشت. اساتید زبان انگلیسی می توانند این فایل ها از طریق نرم افزارهای مختلف و شبکه های اجتماعی برای دانش آموزان خود ارسال کنند تا آنها در منزل هم به تمرین بپردازند.

داشتن برنامه منظم برای تدریس

داشتن برنامه منظم برای تدریس

داشتن یک برنامه منظم و دقیق برای تدریس زبان انگلیسی به نوجوان اهمیت زیادی دارد. ذهن نوجوان در هر یادگیری به راحتی شرطی می شود و در روزهای خاص می تواند برای جذب مطالب آماده باشد. در صورتی که آموزش زبان انگلیسی به صورت منظم و مستمر انجام شود تاثیر زیادی در ذهن نوجوان می گذارد.

اینکه ساعت کلاس دانش آموز دقیقا یکسان باشد و در روزهای خاصی کلاس های او برگزار شوند تاثیر زیادی در یادگیری خواهد گذاشت. اگر یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین انجام شود هم باید در یک زمان مشخص باشد. اگر نوجوان در زمان های مشخص به تمرین و یادگیری زبان انگلیسی بپردازد، می تواند تاثیر زیادی برای تمرکز بیشتر خودش داشته باشد.

استفاده از منابع آموزشی مختلف

برای تدریس زبان انگلیسی به نوجوان نباید از یک منبع خاص استفاده کرد. استفاده از منابع آموزشی مختلف باعث می شود که روش های گوناگونی برای یادگیری وجود داشته باشد. نوجوانان با استفاده از منابع مختلف می توانند روش های گوناگونی را استفاده کرده و آموزش بهتری ببینند. منابع مختلف مانند انیمیشن، کتاب های آموزشی و حتی تصاویری که درون کتاب های آموزشی وجود دارند گزینه های مناسبی برای یادگیری هستند. اگر در منابع آموزشی تنوع خاصی وجود داشته باشد دانش آموزان را جذب خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: زندگیم به انگلیسی چطور نوشته می شود؟

تکالیف، اهمیت زیادی در یادگیری دارند

در صورتی که دانش آموزان برای یادگیری زبان انگلیسی به کلاس بروند و هیچ تکلیفی نداشته باشد، نمی تواند آموزش ببیند. نوجوانان باید مطالبی را که در یک جلسه یاد می گیرند، تکرار کنند تا آنها فراموش نشوند. برای یادگیری بهتر این مطالب باید تکالیف مختلفی را به دانش آموز داد و آنها را در اولویت قرار داد. هرچه تمرین و تکرار مطالب مختلف زبان انگلیسی بیشتر باشد تاثیر زیادی در یادگیری عمیق زبان خواهد داشت.

چرا باید از روش های مختلف برای تدریس استفاده کرد؟

استفاده از یک روش ثابت برای تدریس زبان انگلیسی به نوجوان، باعث خستگی و کسل شدن آن خواهد شد. روش های مختلف به نوجوان کمک می کنند تا بتواند با استفاده از یکی از آنها مهارت خود را تقویت کند. شاید نوجوان نتواند با همه روش های آموزشی خودش را وفق دهد اما اگر چندین روش استفاده شوند می تواند روش بهتر را برای آموزش خود انتخاب کند. اگرچه امروزه زبان انگلیسی به صورت آنلاین و یا کلاس های آموزشی برگزار می شود اما بهتر است برای یادگیری نوجوانان، این افراد را به کلاس های درس فرستاد. کلاس های حضوری تاثیر بیشتری برای یادگیری نوجوانان دارد.

آیا روحیه نوجوان در یادگیری زبان انگلیسی تاثیر دارد؟

آیا روحیه نوجوان در یادگیری زبان انگلیسی تاثیر دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله؛ روحیه نوجوان تاثیر زیادی در یادگیری زبان انگلیسی دارد. اگر نوجوان تمایل به یادگیری زبان انگلیسی در مدت کوتاهی داشته باشد تدریس او به راحتی قابل انجام است. هوش نوجوانان هم یکی از عوامل موثر برای یادگیری و انتخاب روش مناسب برای تدریس است. هرچه این فرد تمایل تمایل بیشتری برای یادگیری داشته باشد و مطالب را در مدت کوتاهی فرا گیرد می توان زبان انگلیسی را با سرعت بیشتری به او آموزش داد.

استفاده از روش های کاربردی برای زبان انگلیسی و نوجوان کمک می کند تا بتواند زودتر به هدف خود برسد. اینکه او بتواند به زبان انگلیسی صحبت کند تجربه جذابی برای او خواهد بود؛ بنابراین بهتر است ابتدا مکالمه نوجوان را تقویت کرده و پس از آن گرامر را تدریس کرد. در صورتی که نوجوانان برای تمرین خود یک همراه داشته باشند بهتر می توانند مطالب زبان انگلیسی را یاد بگیرند. همراه نوجوان می تواند یک دوست و یا عضوی از خانواده او باشد.

تدریس زبان انگلیسی به نوجوان باید توسط چه کسی انجام شود؟

تدریس زبان انگلیسی به نوجوان باید توسط شخصی انجام شود که خلاقیت زیادی در آموزش خود داشته باشد. از آنجایی که نوجوانان بازی گوش بوده و به دنبال روش های مختلفی برای فرار کردن از کلاس درس هستند باید شخصی برای تدریس آنها انتخاب شود که توانایی کنترل نوجوانان را داشته باشد. مهارت اساتید زبان انگلیسی تاثیر زیادی در یادگیری به نوجوانان خواهد داشت. هرچه این اساتید بتوانند از روش های مختلفی برای یادگیری استفاده کنند تاثیر زیادی در ذهن نوجوانان گذاشته و آنها را در مدت کوتاهی آموزش می دهد.

زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بسیار فرار شناخته می شود که مطالب زیادی را درون خود جای داده است. یک استاد با تجربه می داند که کدام مطلب را باید در چه جایی به دانش آموز خود تدریس کند تا او بهتر مطالب را فرا گیرد. در صورتی که بخواهید نوجوان خود را به کلاس های آموزشی بفرستید باید در انتخاب موسسه دقت زیادی داشته باشید. برای انتخاب معلم خصوصی هم باید به تجربه کاری و تخصص فرد توجه کنید. از آنجایی که نوجوانان به یادگیری جمعی علاقه دارند بهتر است آموزش های گروهی را برای آن ها انتخاب کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم روش های مختلفی برای تدریس زبان انگلیسی به نوجوان وجود دارد. هرچه از روش های خلاقانه برای تدریس زبان انگلیسی به نوجوان استفاده شود یادگیری بهتر خواهد بود. اینکه چه شخصی برای تدریس زبان انگلیسی انتخاب شود هم تاثیر زیادی در روش تدریس می گذارد. امروزه از روش های مختلف و فایل های آموزشی گوناگون برای تدریس زبان انگلیسی به نوجوان استفاده می شود تا او در راه یادگیری زبان انگلیسی خسته نشود. نوجوانان در سنی قرار دارند که تدریس هر مبحث برای آنها سخت و کسل کننده است. اگر بخواهید زبان انگلیسی به نوجوان به خوبی تدریس شود باید هدف او را از یادگیری زبان انگلیسی مشخص کرده و با توجه به هدف مطالب را به او بیاموزید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با مجموعه ما تماس بگیرید تا همکاران ما اطلاعات کافی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *