لوگو پروان آکادمی

بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه :

کشور ترکیه امروزه یکی از محبوب ترین کشورها برای تفریح و سرگرمی و.. میباشد یکی از این محبوبیتها تحصیل در کشور ترکیه میباشد که 200 دانشگاه در این کشور قرار دارد و 17 دانشگاه این کشور از بهترین های جهان به شمار می آید که در ادامه به معرفی این دانشگاه ها میپردازیم.

دانشگاه کوچ ترکیه :

این دانشگاه یکی از دانشگاه های خصوصی در شهر استانبول ترکیه میباشد که در سال 1993 تاسیس شده و آموزش در سطح جهانی را ارائه میدهد برتری و برنامه های رفاهی این دانشگاه یکی از دلایل جذب دانشجویان و اساتید شده است.هزینه ی تحصیل د راین دانشگاه نسبت به دانشگاه های دولتی بیشتر بوده  و زبان انگلیسی برای تدریس ارائه میشود.اما اگر در صورتی که قصد دارید در دانشگاه های دولتی این کشور تحصیل کنید باید موفق به گذراندن آزمون یوس شوید.برای اطلاع از برگزاری آزمون های یوس و دریافت اطلاعات کافی میتوانید این لینک را مطالعه بفرمایید.

دانشگاه سابانجی کشور ترکیه :

یکی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه میباشد که در شهر استانبول قرار دارد که در سال 1994 تاسیس شده است این دانشگاه سعی دارد دستاوردهای پژوهشی خود را در جهت ارتقا دانش ، حمایت از آموزش و پیشرفت جامعه هدایت کند.بورسه های اعطایی این دانشگاه شامل بورس افتخاری ، بورس موفقیت ، بورس تقدیر و بورس مشارکت میباشد  و کسانی که بتوانند این وبرسیه ها را دریافت کنند از هزینه های ثبت نام  ، خوابگاه ، هزینه کتاب معاف  خواهند بود .

دانشگاه بیلکنت کشور ترکیه :

یکی دیگر از دانشگاه های خصوصی و معروف کشور ترکیه میباشد که زبان آموزشی در این دانشگاه به زبان انگلیسی میباشد اما شما میتوانید بدون داشتن مدرک زبان در این دانشگاه شرکت کنید و در دوره هایی که دانشگاه برگزار میکند شرکت کنید . این دانشگاه در شهر انکارا قرار دارد . بیلکنت به  معنی شهر دانش میباشد.

 

دانشگاه آتیلیم کشور ترکیه :

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشورترکیه بوده و در شهر انکارا قرار دارد این دانشگاه یکی از دانشگاه های خصوصی محسوب میشود که شامل دانشکده های مهندسی ، مدیریت ، هنر، طراحی و معماری ،  حقوق و  علوم انسانی میباشد.امکانات رفاهی این دانشگاه ازجمله خوابگاه های تمیز و کلوب های رقص ف امکانات ورزشی ، زمین های فوتبال ، استخرهای سرپوشیده و .. میباشد همچنین میتواندی از مراکز درمانی به صورت رایگان استفاده کنید.کتابخانه های تخصصی و آزمایشگاه های مجهز از دیگر امکانات این دانشگاه محسوب میشود

دانشگاه بغازیچی ترکیه :

این دانشگاه در تپه های ببک استانبول در کنار پل بسفر استانبول تاسیس شده جایی که قسمت اسیایی ترکیه را به اروپایی آن متصل میکند. همچنین در بخش های مهندسی ، علوم اجتماعی ، علوم پایه ، علوم آموزشی از موقعیت خوبی برخوردار میباشد. این دانشگاه دارای خوابگاه میباشد که در پردیس جنوبی قرار گرفته است و تمام امکانات رفاهی مانند اینترنت ، تلفن ، زمین های ورزشی و .. وجود دارد.اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید این دانشگاه میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

دانشگاه بغازیچی ترکیه

دانشگاه فنی استانبول ترکیه :

یکی از دانشگاه های بین المللی کشور ترکیه که بعنوان سومین دانشگاه فنی در جهان شناخته شده.این دانشگاه توسط سلطان مصطفی به عنوان دانشگاه سلطنتی مهندسی دریایی تاسیس شد. این دانشگاه رشته های علوم اجتماعی و تاریخ را شامل میشود اما تمرکز اصلی دانشگاه رشته مهندسی عمران میباشد.

دانشگاه فنی ترکیه

دانشگاه حاجت تپه ترکیه :

یکی از دانشگاه های معتبر در شهر آنکارا  که در شهر انکارا در سال 1967 تاسیس شده این دانشگاه برای تحصیل رشته پزشکی. رتبه برتری را نسبت به دانشگاه های دیگر را کسب کرده است.

دانشگاه استانبول :

یکی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه  که دارای 5 پردیس است .داوطلبان این دانشگاه میتوانند در رشته های پزشکی ، حقوق ، هنر و…  به تحصیل بپردازند. این دانشگاه یکی از انتخاب های دانشجویان در رشته پزشکی است برای پذیرفته شدن در این دانشگاه باید آزمون یوس را پشت سر بگذارید برای دانلود نمونه سوالهای یوس دانشگاه استانبول کلیک کنید.

دانشگاه فنی خاورمیانه :

یکی از دانشگاه های دولتی کشور ترکیه  و در شهر آنکارا واقع شده است. این دانشگاه  در سال 1956 برای برای متقاضیان علوم طبیعی و اجتماعی تاسیس شده. دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه اقتصاد و فناوری :

 دانشگاه اقتصاد و فناوری  در سال 2003 تاسیس و برای آموزش نیروی جوان در زمینه های فنی و تجاری و… می باشد این دانشگاه برای تحصیل رشته های هنر. علوم کامپیوتر ، تجارت و… یکی از انتخاب های مناسب به نظر می آید.

بهترین دانشگاه ها برای پزشکی :

  • دانشگاه حاجت تپه
  • مؤسسه آموزشی عالی آنکارا
  • مؤسسه آموزشی استانبول
  • دانشگاه مرمره
  • مؤسسه آموزشی دوکوز ایول ازمیر
  • دانشگاه کوچ
  • مؤسسه آموزشی عالی اژه
  • مؤسسه آموزش غازی
  • دانشگاه آکدنیز
  • مؤسسه آموزش یوکسک ایحتیساس

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *