لوگو پروان آکادمی

 

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟

برای یادگیری هر زبانی به غیر از زبان مادری ، نیاز به گذاشتن وقت و تمرین به حد کافی میباشد که در این مسیر میتوانید زبان خود را تقویت کنید و شاهد پیشرفت خود باشید.در ادامه به بررسی سوالهایی ازقبیل مدت زمان یادگیری ، هزینه آن ، مزایای یادگیری و سوالات بسیار دیگری که ذهن زبان آموزان را در ابتدای راه درگیر میکند میپردازیم.با ما همراه باشید.

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است؟

آیا یادگیری زبان ترکی استانبولی سخت است ؟ این سوالی است که بسیاری از زبان آموزان در وهله اول از خود یا از اساتید خود میپرسند.در جواب به این پرسش باید بگویم که یادگیری هر مهارت جدید نیاز به کوشش و تلاش دارد پس اگر در این زمینه تلاش خود را بکنید و در این راه از اساتید مربوطه کمک بگیرید خیر سخت نیست.اما اگر در این زمینه تلاشی نکنید و هیچ گام موثری در این زمینه برندارید یادگیری آن سخت است.

یادگیری زبان ترکی چقدر طول میکشد؟

اینکه افرادی برای یادگیری یک زبان بازه زمانی تعیین میکنند تا حدودی درست نمیباشد.زیرا یادگیری یک مهارت جدید یا یک زبان جدید مثل زبان ترکی بستگی به میزان تمرین شما دارد.مسلما فردی که در یک روز 6 ساعت تمرین و مطالعه میکند با فردی که در روز 1 ساعت برای یادگیری زمان میگذارد متفاوت میباشند.همچنین استعداد و مهارت شما و اینکه شما از قبل با این زبان آشنایی دارید یا نه در این مسئله دخیل میباشد.از دیگر مواردی که در مدت زمان یادگیری زبان ترکی اثر گذار میباشد میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • هوش و سن فرد
  • میزان آشنایی اولیه با زبان ترکی
  • روش آموزش دهی اساتید
  • روش تدریس به صورت خصوصی یا گروهی

میزان سختی زبان ترکی چقدر است ؟

اگر بخواهیم این زبان را با زبان فارسی مقایسه کنیم تا حدودی از چندین لحاظ با یکدیگر ویژگی های مشترک دارند که از این لحاظ میزان سختی این زبان تا حدودی کمتر از زبان های خارجه دیگر میباشد.

  • در زبان ترکی مذکر و مونث وجود ندارد
  • حروف اضافه پس از اسم قرار میگیرد
  • تطابق آوایی در آن وجود دارد
  • صرف کردن فعل در زبان ترکی همانند زبان فارسی میباشد و هر فعل با فاعل خودش مطابقت دارد
  • بعنوان یک زبان رسمی برای کشور ترکیه شناخته شده است و تغییری در ان به وجود نخواهد آمد
  • دستور زبان آن منظم میباشد و به همین دلیل یادگیری آن زمان کمتری میبرد
  • حرف تعریف در این زبان وجود ندارد

چه عواملی یادگیری زبان ترکی را آسان تر میکند ؟

  • دیدن فیلم های ترکیه ای بدون زیرنویس
  • گوش دادن به اهنگ های ترکیه ای
  • صحبت کردن با افراد ترک زبان
  • تمرینهای مداوم

برای یادگیری زبان ترکی با انجام تمرین های مداوم و صحبت کردن با دوستان یا افراد خانواده میتوان این زبان را تقویت کرد.همچنین دیدن فیلم های ترکی به شما در این زمینه کمک بسیاری میکند. شما میتوانید تلفظ و کلمه های جدید را یاد بگیرید و دایره لغات خود را افزایش دهید.یکی دیگر از راه هایی که میتوانید این زبان را بهتر درک کنید گوش دادن به اهنگ های ترکیه ای میباشد . سعی کنید کلمه به کلمه آن را معنی کنید تا متوجه معنی آن شوید.

همچنین انتخاب مناسب اساتید با تجربه و با صبر و حوصله در این زمینه بسیار کارساز بوده تا شما را در طی این مسیر راهنمایی و تشویق کنند.

هزینه یادگیری زبان ترکی چقدر است؟

براورد هزینه یادگیری زبان ترکی بستگی به عوامل مختلفی دارد .مسلما کلاسهایی که به صورت خصوصی برگزار میشود نسبت به کلاسهای گروهی هزینه بیشتری دارند . همچنین علاوه بر ان هزینه رفت و امد نیز شامل آن میشود.اگر معلم خصوصی بگیرید که در خانه به شما تدریس کند هزینه آن متفاوت تر از هزینه های آموزشگاه میباشد.امروزه با پیشرفت فضاهای مجازی شما میتوانید با کلاسهای انلاین یا مجازی شروع به یادگیری زبان ترکی بکنید .که این امر هم در هزینه و هم در وقت شما صرفه جویی بسیاری میکند.حتی اگر تا حدودی با زبان ترکی اشنایی دارید میتوانید با ویدیوهای آموزشی رایگانی که در فضاهای مجازی یا در اینترنت وجود دارد این زبان را تقویت کنید و پیشرفت چشم گیری در این زمینه داشته باشید.

چرا باید زبان ترکی را یاد بگیریم؟

اینکه شما حتما باید زبان ترکی را یاد بگیرید چنین چیزی وجود ندارد.بلکه افرادی قصد مهاجرت یا سفر به منطقه های ترکی را دارند در این صورت نیاز به دانستن زبان ترکی برای برقراری ارتباط با افراد ترک زبان موردی الزامی میباشد.

همچنین عده ای به یادگیری یک مهارت جدید یا یک زبان جدید دیگر علاقه بسیاری دارند . دوست دارند که خود را به چالش بکشند و در هر دوره ای یک مورد جدید را یاد بگیرند. و ذهن خود را باز نگهدارند .همچنین یادگیری زبان های خارج دیگر زمینه ساز یادگیری زبان های دیگر میباشد و از شما فردی فعال و اکتیو میسازد که همچنین در اینده میتوانید از این طریق کسب در امد بکنید و حالا نوبت شما باشد که ب افراد علاقه مند به یادگیری زبان های خارجه کمک و تشویق کنید و آنها را در این مسیر راهنما باشید.

چرا افراد زیادی زبان ترکی را برای یادگیری انتخاب میکنند؟

امروزه کشور ترکیه به دلیل نزدیک بودن به کشور ایران مورد توجه بسیاری از افراد برای مهاجرت ، سفر ، تحصیل و موارد کاری قرار گرفته است.که یادگیری زبان ترکی برای افرادی که بعنوان تجارت یا تحصیل به این کشور میروند امری ضروری و الزامی میباشد .زیرا موفقیت و کسب در امد این افراد در گرو برقراری ارتباط انها با افراد ترک زبان میباشد. افرادی هم که به قصد مهاجرت و زندگی به این مکان مهاجرت میکنند .بدون شک باید این زبان را به صورت کامل و حرفه ای بلد باشند .گرچه تا مدتی بعد از زندگی در جوار افراد ترک زبان و مراوده با انها زبان ترکی شما تقویت میشود و دایره لغات ترکی شما افزایش پیدا میکند.

افرادی که برای سفر  تفریح به این منطقه میروند تا حدودی باید این زبان را بلد باشند. تا اگر در انجا مشکلی برایشان پیش آمد بتوانند آن را رفع کنند . یا در صورتی که قصد خرید دارند بتوانند هزینه آنرا بپرسند و پرداخت کنند.

روش های یادگیری زبان ترکی :

  • انتخاب کلاسهای خصوصی
  • انتخاب کلاسهای گروهی
  • انتخاب کلاسهای انلاین و مجازی
  • انتخاب روش های خودآموز

هریک از این موارد مزایا معایب خود را دارد و هرکدام از این روش ها به شرایط زبان اموز نیز بستگی دارد. اما استفاده از روش های خود اموز برای فردی که در این زمینه اصلا اطلاعاتی نداشته باشد .ممکن است او را از راه اصلی دور کند و باعث شود که نتواند این مسیر را طی کندو در ابتدای راه ازآن خسته شود.پس گرفتن راهنمایی و کمک از اساتید و افراد خبره در این زمینه میتوانید این مسیر یادگیری را برای خود هموارتر کنید.

با ارزوی موفقیت.