لوگو پروان آکادمی

 


منابع آزمون


دروس منابع :

  • ریاضی
  • هندسه
  • هوش
  • سوزل و سایسال
  • پروبلم

 

آزمون یک ازمون تخصصی میباشد که با بررسی سوال ها و آزمون های سال قبل  میتوانید به نمونه سوالها و اینکه از چه قسمت هایی سوال می اید پی ببرید.

 

این آزمون که تا سال 2010  توسط سازمان سنجش ترکیه به صورت سراسری در شهر های مختلف ترکیه مانند استانبول، انکارا، ارزروم، شانلی اورفا ، ازمیر و… برگزار می شد اما در سال 2012 طبق بخشنامه جدیدی که صادر شد هر دانشگاه به صورت جداگانه آزمون ورودی خود را برگزار می کرد.

تقریبا هشت سال است که این آزمون در حال برگزاری است و شرکت در آن به دانش آموزان خارجی ترکیه  اجازه می دهد  تا در رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، مهندسی، حقوق، هنرهای زیبا و… دانشگاه های ترکیه درس بخوانند و وارد بازار کار شوند.

این آزمون  دارای چند سوال می باشد؟

نعداد سوالات آزمون یوس 80 و بودجه بندی سوالات متناسب با دانشگاه متفاوت است. به طور مثال دانشگاه استانبول 5 سوال هندسه، 40 سوال هوش و 35 سوال ریاضی اما ممکن است در دانشگاه دیگری ترتیب سوالات متقاوت باشد.

با چه زبان هایی امکان امتحان دادن فراهم است؟

زبان اصلی این آزمون ترکی بوده ولی ممکن است بعضی از دانشگاه ها به زبان های دیگری هم این آزمون را برگزار کنند که شامل زبان هایی مانند انگلیسی، فارسی، عربی و یا روسی می شود.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *