لوگو پروان آکادمی
پخش ویدیو
مبحث صفت های ملکی در انگلیسی

مبحث صفت های ملکی در انگلیسی

همانطور که میبنید این مبحث از دوکلمه صفت و ملکی ساخته شده است .ازنام (ملکی) آن پیداست به معنای مالکیت داشتن میباشد.و با پرسش (مال چه کسی است ؟)شناخته میشود.

مبحث صفت های ملکی در انگلیسی

شنبه، 2اسفند 1400

حق کپی ویدئو مجاز نمی باشد

شما اینجا هستید :

درس اول صفت های ملکی

سطح جلسه

مبتدی

مدت ویدیو:

18 دقیقه

مدرس

استاد خاکی جوان

دیدگاه های این ویدئو سوالی دارید؟

مبحث صفت های ملکی در انگلیسی

مدرس دوره

استاد خاکی جوان مدرس دوره های انگلیسی با بیش از 10 سال سابقه تدریس در تهران و کرج، مدرس دانشگاه ، دارای نمره 7.5 آیلتس ، مدرس دوره های آیلتس ، مولف کتاب و مقالات آموزشی ،سردبیر مجلات علمی پژوهشی

مبحث صفت های ملکی در انگلیسی

آموزش صفت های ملکی در انگلیسی:

مرور جلسه قبل :

در جلسه قبل که ساختار جمله سازی در زبان انگلیسی را یاد گرفتیم و دانستیم که ساختار جمله در زبان انگلیسی اول فاعل ،فعل و سپس مفعول و در اخر قیدهای مکان/زمان و حالت قرار میگیرد.

همچنین یاد گرفتیم که فاعل یعنی کننده کار که میتواند  اسم خاص اشیا و یا حیوان ها و یا ضمیرها باشند همچنین ضمیرها برای جلوگیری از تکرار اسم به جای فاعل قرار میگیرند.

ضمیرها به دودسته ضمیرهای فاعلی و مفعولی تقسیم میشوند.

برای یاداوری و یا مطالعه جلسه قبل لینک زیر را باز کنید.

اموزش زبان انگلیسی مبتدی ویژه بزرگسالان

 

صفت های ملکی در انگلیسی :

در این جلسه میخواهیم راجع به صفت های ملکی در انگلیسی صحبت کنیم.در ادامه با جزییات کامل این مبحث را به شما اموزش میدهیم.با ما همراه باشید

صفت ملکی چیست ؟

همانطور که میبنید این مبحث از دوکلمه صفت و ملکی ساخته شده است .ازنام (ملکی) آن پیداست به معنای مالکیت داشتن میباشد.و با پرسش (مال چه کسی است ؟)شناخته میشود.

پس از ان به مبحث صفت میرسیم

صفت چیست ؟

صفت اسم را توصیف میکند.

نکته : در زبان انگلیسی  صفت همیشه قبل از اسم می اید.

مثال : یک درخت بلند           a tall tree

یک دختر کوچک                  a little girl

چشم های آبی                 blue eyes

صفتهای ملکی :

همانطور که میدانید در زبان فارسی برای بیان صفت های مالکیت از پسوندهای مفاوت برای هر شخص استفاده میکنیم در زبان انگلیسی نیز همینگونه میباشد که علاوه بران باید به مذکر و مونث بودن نیز توجه کنیم.

صفت ملکی در زبان انگلیسی
مال من My
مال تو Your
مال او (مونث) Her
مال او (مذکر) His
مال ان (اشیا) Its
مال ما Our
مال انها Their

مثال :

کتاب من My book
کتاب تو Your book
کتاب او (مونث) Her book
کتاب  او (مذکر) His book
کتاب  ان (اشیا) Its book
کتاب ما Our book
کتاب  انها Their book

چه زمانی از صفت های ملکی استفاده میکنیم ؟

  • برای اینکه بخواهیم مالکیت را بیان کنیم
  • روابط خویشاوندی را بیان کنیم
  • راجع به اعضای بدن بخواهیم صحبت کنیم
اینجا خانه من است This is my house
او مادرش را دوست دارد She loves her mother
دستم درد میکند My hand Hurts

چرا یادگیری زبان انگلیسی مهم است ؟

چرا یادگیری زبان دوم مهم است ؟

صحبت کردن به زبان انگلیسی به شما این امکان را می دهد که در واقع دنیای خود را از فرصت های شغلی گرفته تا توانایی برقراری ارتباط با مردم هر کشوری گسترش دهید.

دانستن زبان هر سفر را بسیار جذاب تر می کند.

هر کجای دنیا که بخواهید بروید، می توانید کسی را پیدا کنید که انگلیسی صحبت کند. اگر فقط کشوری را که زبان انگلیسی در آن زبان رسمی است، یعنی بریتانیا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، ایرلند، نیوزلند و کشورهای حوزه کارائیب در نظر بگیریم، بیش از 400 میلیون انگلیسی زبان مادری وجود دارد.

به زبان ساده، باید بدانیم که انگلیسی یک زبان بین المللی، زبان اصلی این سیاره است.

آمار نشان می دهد که بیش از یک چهارم جمعیت جهان انگلیسی صحبت می کنند، به این معنی که حدود 1.6 میلیارد نفر با کمک زبان انگلیسی می فهمند و با آنها ارتباط برقرار می کنند. ناگفته نماند که بیشتر فیلم ها به زبان انگلیسی هستند، بزرگترین صنعت فیلم سازی یعنی هالیوود به زبان انگلیسی تولید می شود.
درست است که در جهان بیش از 3 میلیارد نفر چینی صحبت می کنند، اما بعید است که علاوه بر زبان مادری، شخص دیگری نیز وجود داشته باشد که بخواهد حروف چینی را یاد بگیرد.
اکثر قراردادهای تجاری بین المللی به زبان انگلیسی منعقد می شوند و پرکاربردترین زبان برای جلسات تجاری بین المللی است.

زبان انگلیسی  نه تنها درجه یک است، بلکه امکانی برای ادامه تحصیل و تخصص در بهترین دانشگاه های دنیاست که در واقع در کشورهایی هستند که انگلیسی صحبت می کنند.
آموزش برای بهبود خود بسیار مهم است، اما یادگیری زبان انگلیسی کیفیت زندگی را نیز بهبود می بخشد. شما به مشاغلی دسترسی دارید که حتی شاید تا به حال به ذهن شما خطور نکرده است، می توانید یک حرفه بین المللی را ارزیابی کنید و می توانید در بسیاری از کشورها به راحتی بتوانید به خرید بروید یا برای اجاره خانه مذاکره کنید.
فوایدی که آنها در زندگی فرد از دانش زبان انگلیسی به ارمغان می آورند بی شمار است.  درک کردن این مفهوم که زبان انگلیسی قادر است بسیاری از موانع، از جمله موانع فرهنگی را از بین ببرد بسیار مهم است.

دانستن عادات و آداب و رسوم کشورهای دیگر به ما امکان می دهد خود و دیگران را درک کنیم. با درک بهتر همنوعان خود در سراسر جهان، همیشه از اینکه چگونه در عین حال متفاوت و مشابه هستیم شگفت زده می شویم.

زبان انگلیسی به ما این امکان را می دهد که با هم ارتباط برقرار کنیم و در نتیجه یکدیگر را درک کنیم.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی :

یادگیری برای من فرصتی است تا از آموخته هایم استفاده کنم و افق دیدم را گسترش دهم و بهترین نسخه از خودم را بهبود بخشم. یادگیری، به من کمک می کند استعدادهای پنهان خود را کشف کنم و به من کمک می کند تا بر ترس و موانع غلبه کنم. احساس می‌کنم هر چه بیشتر بدانم، بدون ترس از قضاوت دیگران، می‌توانم به خواسته‌هایم برسم. یادگیری زندگی است و زندگی یادگیری است.

زندگی چالش های مختلفی را ارائه می دهد و ما نمی توانیم اجازه دهیم ترس ما را از یادگیری باز دارد. تصمیم گرفتم که باید موضع بگیرم و شجاع باشم. وقتی سعی می کردم مکالمه ای به زبان انگلیسی داشته باشم از پیدا نکردن کلمات صحیح خسته و خسته شده بودم. این واقعاً ناامید کننده است، به یاد آوردن کلمات مناسب برای بیان خود. وقتی به گذشته نگاه می کنم و برای خودم متاسفم، دلم می شکند، که به ترسم اجازه دادم با هم موافقت کند و مرا از تحقق رویاهایم باز دارد. اگر بیشتر به خودم ایمان داشتم، مثل بقیه همکلاسی هایم موفق می شدم.

فقدان دانش زبان انگلیسی و مسلط نبودن، همیشه مرا از شرکت در دوره ها باز می داشت. زمان هایی بود که احساس بی لیاقتی می کردم و عزت نفس بسیار پایینی داشتم. اما یاد گرفتم که با کمی حسن نیت می توانم این کار را انجام دهم. نقطه ای در زندگی من بود که احساس کردم دیگر رشد نمی کنم. من کاملاً با این عبارت مرتبط بودم، “اگر رشد نکنی، در حال مرگ هستی.” بنابراین، عمیق‌تر در افکارم فرو رفتم و به این نتیجه رسیدم که هرگز دیر نیست. اجازه نمی دهم سنم مانع یادگیریم شود. جدا از یادگیری زبان انگلیسی، باید بگویم که از همراهی دوستان خارجی خود لذت می برم. اگرچه اکثر دانش‌آموزان بسیار جوان‌تر از من هستند، اما به من این احساس را می‌دهند که هنوز آن فرد ماجراجو و چالش‌برانگیزی هستم که بودم. این واقعیت که همه ما در یک قایق هستیم به من کمک می کند تا تمام تلاشم را انجام دهم و بدون هیچ ترسی حرفم را بزنم.

جدای از عزت نفس من، یادگیری زبان انگلیسی فرصت های بیشتری را باز خواهد کرد. با این حال، زبان انگلیسی نقش مهمی در زندگی ما دارد. این زبان توسط بسیاری از مردم در سراسر جهان قابل درک است زیرا این زبان بیشترین صحبت را دارد. در آموزش ما ضروری است. شرکت های بزرگ بلافاصله پس از اطمینان از اینکه افرادی که استخدام می کنند به زبان انگلیسی خوب هستند، کارکنان حرفه ای را استخدام می کنند.

زبان انگلیسی به ما کمک می کند تا با تقریباً همه مردم در سراسر جهان، حتی از طریق اینترنت، ارتباط برقرار کنیم.

آموزش زبان انگلیسی

اگر پایه زبان شما صفر است می توانید همین حالا شروع کنید

زبان ترکی استانبولی

برای شروع یادگیری زبان ترکی استانبولی همین حالا اقدام کنید

اموزش های مقطع ابتدایی

شامل کلیه دروس پایه اول تا ششم ابتدایی

اموزش های متوسطه اول

شامل کلیه دروس پایه هفتم تا نهم

فیلم اموزشی تدریس کتاب استانبول

تدریس کتاب استانبول A2

فیلم های اموزشی پایه دهم

تدریس گام به گام کلیه دروس پایه دهم

فیلم های اموزشی پایه یازدهم

تدریس گام به گام کلیه دروس پایه یازدهم

فیلم های اموزشی پایه دوازدهم

تدریس گام به گام کلیه دروس پایه دوازدهم